فرماندار قم اقدامات انجام شده کارشناسی برای شناسایی عوامل حوادث اخیر در مدارس قم از جمله جمع آوری نمونه‌هایی از سطوح، هوا و خون دانش‌آموزان برای آزمایشات بیشتر را تشریح کرد.

قم

به گزارش همشهری آنلاین، عباس ذاکریان فرماندار قم درباره اقدامات انجام شده برای پیگیری حوادث اخیر مدارس قم، اظهار کرد: از اولین اتفاقی که در مدرسه نور افتاد افراد از مجموعه‌هایی مانند دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی، دانشگاه علوم پزشکی و معاونت‌های زیر مجموعه، اورژانس، آتش‌نشانی، آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌ها به میدان آمده و بسیج شدند تا منشاء حادثه شناسایی شود.

وی ادامه داد: سازمان پدافند غیرعامل نمونه‌هایی از سطوح، هوا و خون دانش‌آموزان برای آزمایشات بیشتر جمع‌آوری کرده و به سازمان مرکزی ارسال کردند. بعد از بررسی‌های صورت گرفته جواب آزمایشات منفی بود و هیچ عاملی که باعث مسمومیت باشد شناسایی نشده است.

فرماندار قم افزود: با توجه نگرانی اولیای دانش‌آموزان دانشگاه علوم پزشکی تصمیم گرفت تا نمونه‌های تهیه شده را به آزمایشگاه‌های مرجع مانند پاستور و رازی ارسال کند، خوشبختانه تا به امروز عامل شیمیایی که موجب مسمومیت در دانش‌آموزان باشد کشف نشده و نتیجه آزمایشات منفی بوده است.

ذاکریان در ادامه تصریح کرد: سازمان آتش‌نشانی با توجه به دستگاه‌های گازسنجی که در اختیار دارد به مدارس اعزام شد تا بررسی‌های دقیق‌تری انجام شود. علاوه بر پای کار آمدن دستگاه‌های مختلف اداری و امنیتی استان؛ رصد و پایش با دقت بیشتری در دستور کار قرار گرفت و تمام دوربین‌ها بازنگری شد تا مشخص شود آیا فرد مشکوکی وارد مدارس شده است یا خیر.

وی در پایان عنوان کرد: علاوه بر این اقدامات با دستور فرمانده سپاه تیم‌هایی جهت رصد و پایش در دو مرحله عملیات‌هایی را اجرایی کردند که در مرحله اول ۲۳ مدرسه و در مرحله دوم ۱۱ مدرسه مورد رصد و پایش قرار گرفت؛ به جز یک مورد تمام آزمایشات و نمونه‌برداری‌ها منفی بوده آن یک مورد هم هنوز جوابش برای ما ارسال نشده است.

کد خبر 742195
منبع: فارس

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha