سه‌شنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۲:۵۶
۱ نفر

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از ثبت دو آب‌ بندان به‌ عنوان تالاب نیلوفر در لیست آثار ملی طبیعی خبر داد.

تالاب

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، صادق برزگر گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته دو آب‌بندان روستای "رودبست و اجاکسر" از بخش مرکزی شهرستان بابلسر به‌عنوان "تالاب نیلوفر" با شماره‌های ۱۰۵۸ و ۱۰۵۹ در فهرست میراث طبیعی ملی به ثبت رسید.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با اشاره به منظر زیبایی طبیعی، تنوع زیستی و زیستگاه پرندگان را از جمله شاخص‌های ثبت این آثار برشمرد و افزود: آبشار اسکلیگ سوادکوه شمالی، درخت بلوط جوربند بهشهر، دو درخت چنار در اسکاربین نکا و کجور نوشهر و رویشگاه پیچک خزری رویان نیز ازابتدای سال جاری در لیست آثار طبیعی ملی جای گرفته و مورد حفاظت قرار دارد.

وی تصریح کرد: البته مستند سازی و مستند نگاری و معرفی و حفاظت از این رویدادها و آثار در حافظه تاریخی کشور، از وظایف میراث ‌فرهنگی است اما معرفی، حفاظت و تبیین اهمیت حفاظت از این آثار به‌عنوان سرمایه ملی نیازمند تعامل، حمایت و همکاری تمامی دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی و مردم است.

کد خبر 741822
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha