چهارشنبه ۹ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۵:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: جمعی از خانواده‌های قربانیان گروهک تروریستی منافقین، گروه های دانشجویی و برخی قشرهای مختلف مردم در اعتراض به اقدام اخیر اتحادیه اروپا در خارج کردن نام منافقین از فهرست گروه‌های تروریستی، در مقابل سفارت انگلیس تجمع کردند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، این تجمع‌ کنندگان در حالی عکس‌های اعضای خانواده خود که گروهک تروریستی منافقین آنان را به شهادت رسانده بودند در دست داشتند، با سر دادن شعارهای مرگ بر منافق، مرگ بر حامی تروریسم، منافق خون‌آشام مرگت باد مرگ باد،اروپا حیا کن منافق رو رها کن، وای اگر خامنه‌ای حکم جهادم دهد ارتش دنیا نتواند که جوابم دهد، مرگ بر تروریسم، به اقدام اتحادیه اروپا اعتراض کردند.

تجمع ‌کنندگان که در میان آنها تعدادی از روحانیان، ورزشکاران و دانش‌آموزان نیز حضور داشتند، پرچم‌ ایران، عکس‌های امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری و همچنین پلاکاردهای بزرگی با مضامین اتحادیه اروپا مسئولیت اقدامات تروریستی منافقین را از این پس بر عهده خواهد داشت، مردم ایران اتحادیه اروپا را مسئول عواقب خروج منافقین از فهرست گروه های تروریستی می‌دانند وحمایت برخی کشورهای اروپایی از منافقین نشان‌دهنده خوی ددمنشانه آنهاست در دست داشتند.

در ادامه این مراسم قطعنامه خانواده‌های قربانیان تروریسم منافقین قرائت شد.

در بخشی از این قطعنامه آمده است: دولت انگلیس و کشورهای اروپایی نه فقط اقدام تروریستی گروهک منافقین را در انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی محکوم نکردند بلکه به اعضای مرکزی این گروهک پناه دادند.

همچنین در این قطعنامه به فعالیت دولت انگلیس و سردمداران اروپا برای ایجاد رابطه میان گروه جنایتکار منافقین با عراق و آنان با منافقین اشاره شده است.

در بخش دیگری از این قطعنامه آمده است: انگلیس نخستین کشوری است که با حذف نام گروهک منافقین از فهرست گروهای تروریستی و حمایت از آنان این ننگ را برای خود به ثبت رسانده است.

همچنین در این تجمع اعلام شد اینگونه تجمعات را نیز در مقابل باغ قلهک برگزار می‌کنیم.

پس از قرائت این قطعنامه، تجمع‌کنندگان با سر دادن شعارهای ضد استکباری به سمت میدان فردوسی حرکت کردند و در آنجا به تجمع خود پایان دادند.

اعضای 5 اتحادیه بزرگ دانشجویی کشور نیز دیروز در نامه‌ای خطاب به رئیس اتحادیه اروپا تأکید کرده اند: اقدام اخیر اتحادیه اروپا، اندک امیدی را که به استقلال سیاسی آن مجموعه می‌رفت نیز به باد داد.

بخشی از متن این نامه خطاب به میرک توبویانگ رئیس اتحادیه اروپا که به سفارت‌ چک در ایران به عنوان رئیس دوره‌ای اتحادیه اروپا تحویل شد به این شرح است:

جناب رئیس!

ناگریزیم اقدام اتحادیه اروپا در خارج کردن نام گروهک ضاله منافقین از فهرست گروهک‌های تروریستی را گامی دیگر برای حمایت استکبار و حامیان تروریسم از شرارت و خشونت‌طلبی بدانیم و تلاش مذبوحانه آن اتحادیه را در مشروعیت سازی برای این مخالفان و تهدیدکنندگان ارزش‌ها و کرامت‌های انسانی، اقدامی ضد بشری تلقی کنیم.

در این نامه آمده است: حافظه تاریخی مردم ایران آن قدر کوتاه نیست که کمک‌های بی‌شائبه اتحادیه اروپا در دوران 8 سال دفاع مقدس به صدام جنایتکار را از یاد ببرد همان طور که مردم منطقه نیز حضور بی شرمانه اتحادیه اروپا در جنگ به اصطلاح با تروریسم را در افغانستان و عراق هرگز به بوته فراموشی نخواهند سپرد.

در بخش دیگری از این نامه بر پوچ و واهی بودن روز افزون شعار حقوق بشر اتحادیه اروپا تاکید شده است.

کد خبر 74172

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز