جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا روز شنبه گفت یک هواپیمای جنگی آمریکایی یک شیء ناشناس دیگر را بر فراز فضای هوایی آمریکای شمالی سرنگون کرده است.

F22

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین این برای دومین روز پیاپی است که نیروهای نظامی آمریکا یک شیء ناشناسی هوابرد را سرنگون می‌کنند.

ترودو روز شنبه بعدازظهر در توئیتی نوشت: «من دستور سرنگونی یک شیء ناشناسی را که به حریم هوایی کانادا تجاوز کرده بود، صادر کردم.» یک هواپیمای جنگنده آمریکایی اف-۲۲ تحت «فرماندهی فضای هوایی آمریکای شمالی» یا نوراد (NORAD) که از حریم هوایی کانادا و  آمریکا حفاظت می‌کند این شیء را بر فراز یوکان در شمال غرب کانادا سرنگون کرد.

ترودو گفت روز شنبه بعدازظهر با جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا صحبت کرده است و نیروهای کانادایی این شیء را بازیابی و آنالیز خواهند کرد.

جت‌های جنگنده در هفته گذشته تا به حال سه شیء  را در فضاهای هوایی آمریکا و کانادا سرنگون کرده‌اند.

آنیتان آناند، وزیر دفاع کانادا از اظهار نظر درباره منشا این شیء که به گفته او شکل استوانه‌ای داشت، خودداری کرد.

او این شیء را یک بالون توصیف نکرد، اما گفت کوچکتر از بالون چینی بوده است که یک هفته پیش در ساحل کارولینای جنوبی سرنگون شده است، اما ظاهری مشابه به آن داشته است. او گفت این شیء در هنگامی که در ساعت ۳:۴۱ دقیقه بعدازظهر به وقت محلی (۲۱:۴۵ به وقت گرینیچ) سرنگون شد، در ارتفاع ۱۲۰۰ متری از سطح زمین پرواز می‌کرد و خطری برای حمل‌ونقل هوایی غیرنظامی شمرده می‌شد.

چند ساعت بعد در بعدازظهر شنبه فضای هوایی در ایالت مونتانا در غرب آمریکا پس از شناسایی یک «ناهنجاری راداری» به طور موقت بسته شد، اما بر اساس گزارش نوراد، پس از فرستاده شدن هواپیماهای جنگی هیچ شیئی مشاهده نشد.

سرنگون شدن این آخرین شیء بر فراز کانادا فقط ۲۴ ساعت پس از سرنگون شدن یک شیء هوابرد دیگر بوسیله ارتش آمریکا در فضای هوایی آلاسکا انجام می‌گیرد. یک جت جنگنده آمریکایی اف-۲۲ این شیء پرنده را که در ارتفاع بالا بر فراز «ددهورس» به موازات ساحل شمالی ایالت آلاسکا پرواز می‌کرد، سرنگون کرد. مقامات گفتند این شیء به حریم هوایی آمریکا وارد شده بود، اما داشت به با سرعت ۳۲ تا ۶۴ کیلومتر در ساعت به سمت قطب شمال حرکت می‌کرد.

دولت آمریکا تا به حال جزئیات چندانی درباره این شیء به اندازه یک ماشین کوچک که در ارتفاع ۱۳۷۰۰ متری یعنی در سطح هواپیماهای تجاری پرواز می‌کرد، منتشر نکرده است.

کد خبر 741516

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha