«اگر زلزله‌ای بیاید، تصادفی رخ بدهد، شما چه می‌کنید؟ ‌» این سؤالی است که برخی جوابی برایش ندارند اما عده‌ای هم آموزش دیده‌اند و با شیوه‌های مقابله با مخابرات طبیعی آشنا هستند و حتی گواهی بین‌المللی هم دریافت کرده‌اند.

آموزش

به گزارش همشهری آنلاین، ۷۲ ساعت اولیه در هرحادثه‌ای اهمیت زیادی دارد و معمولاً در حوادث بزرگ مانند زلزله تا زمان حضور نیروهای امدادی، این مردم هستند که به داد هم می‌رسند و چه خوب که این مردم با شیوه‌های امداد و نجات آشنا باشند.

در همین راستا، هلال‌احمر منطقه ۲ دوره‌های آموزشی برای شهروندان تدارک دیده است. این دوره‌ها شامل آشنایی با کمک‌های اولیه، آمادگی در برابر زلزله و... می‌شود و شرکت‌کننده‌ها پس از ۴۲ ساعت آموزش، می‌توانند احیای قلبی – ریوی، آتل‌بندی و تزریقات انجام بدهند.

«مجید اسکویی» مسئول هلال‌احمر منطقه ۲ می‌گوید: «پس از پایان دوره با توجه به آزمون‌هایی که از شرکت‌کننده‌ها گرفته می‌شود، به پذیرفته‌شدگان مدرک معتبر و بین‌المللی هلال‌احمر داده می‌شود.»

این دوره‌ها دوشنبه‌ها از ساعت ۸ تا ۱۲ در سرای محله دریا منطقه ۲ برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برای ثبت‌نام باید کپی شناسنامه و کارت ملی، دو قطعه عکس ۳ در ۴ ارائه کنند. همچنین مبلغ ۶۰ هزار تومان برای صدور مدرک هلال‌احمر از شرکت‌کننده‌ها دریافت می‌شود.

اسکویی می‌گوید که دوره‌ها در قالب ۲۲ ساعت کمک‌های اولیه، ۱۸ ساعت آشنایی با مخاطرات طبیعی و ۲ ساعت مطالب پایه برگزار می‌شود و همه شهروندان می‌توانند در این دوره‌ها حضور داشته باشند.

سرای محله دریا در خیابان علامه جنوبی، خیابان حق طلب شرقی، داخل بوستان سلامت قرار دارد.

کد خبر 741491

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha