مدیرکل دفتر مقررات فرودگاهی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: تمامی فرودگاه‌های کشور عملیاتی هستند و مشکلی ندارند.

فرودگاه

به گزارش همشهری آنلاین، علی‌اصغر باریکانی درباره وضعیت فرودگاه‌های کشور افزود: با وجود وضعیت ناپایدار جوی و بارش‌های مکرر در سراسر کشور، تمامی فرودگاه‌های کشور عملیاتی هستند و مشکلی ندارند؛ تنها در دو فرودگاه اراک و همدان که البته امروز پروازی ندارند، برف‌روبی از باندها در حال انجام است و در فرودگاه مهرآباد هم انتهای باند ۲۹ راست برف‌روبی صورت گرفته و پروازها طبق برنامه انجام می‌شود.

وی ادامه داد: با وجود این، طبق پیش‌بینی‌های هواشناسی، وضعیت جوی و بارش برف و باران به سمت شرق کشور در حرکت است و احتمال دارد در ساعات پایانی امروز یا فردا، وضعیت فرودگاه‌هایی مانند مشهد حساس شود.

مدیرکل دفتر مقررات فرودگاهی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه به‌دلیل وضعیت جوی احتمال تاخیر و لغو در پروازها وجود دارد، گفت: از مسافران درخواست می‌کنیم قبل از عزیمت به فرودگاه حتما با ۱۹۹ تماس بگیرند و از وضعیت پروازها مطلع شوند، زیرا به‌دلیل بارش سنگین، احتمال تاخیر یا لغو پروازها وجود دارد.

باریکانی درباره اخبار منتشرشده از بسته شدن برخی فرودگاه‌ها خاطرنشان کرد: فرودگاه‌ها زمانی تعطیل می‌شود که برج مراقبت تعطیل شده یا باند دچار مشکل باشد؛ یا در شرایط دشوار جوی که خلبان یا شرکت‌های هواپیمایی تشخیص دهند که نمی‌توانند نشست و برخاست نداشته باشند و در غیر این صورت، فرودگاه‌ها عملیاتی هستند.

پیش از این هم اعلام شده بود که پروازهای فرودگاه مهرآباد و امام خمینی(ره) نیز در حال حاضر برقرار است و در صورت مساعد بودن شرایط جوی فرودگاه‌های مقصد مطابق برنامه انجام می‌شود.

کد خبر 741430
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha