مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۷
۰ نفر

عملیات پروژه اضطراری انتقال آب شرب به شهرهای کرمان و رفسنجان از سامانه‌ انتقال آب خلیج فارس به صنایع جنوب شرق کشور امروز (پنجشنبه) با حضور وزیر نیرو آغاز شد.

کرمان

به گزارش همشهری آنلاین، این طرح با هدف رفع تنش آبی ۲ شهر کرمان و رفسنجان اجرا می‌شود و نیاز آبی حدود یک میلیون نفر را به میزان قابل توجهی بر طرف می‌کند.

محل اجرای عملیات پروژه اضطراری انتقال آب شرب به شهرهای کرمان و رفسنجان از سامانه‌ انتقال آب خلیج فارس کیلومتر ۴۵ جاده رفسنجان به کرمان است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمان در این آیین گفت: این طرح شامل ۱۴۵ کیلومتر خط انتقال آب، ۲ تصفیه خانه و ۲ ایستگاه پمپاژ آب است.

علی رشیدی با بیان اینکه طرح مذکور به ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل اعتبار نیاز دارد اظهارداشت: ۶۸ کیلومتر از لوله‌های این طرح خریداری شده که ۶ کیلومتر آن نصب شده است.

وی با اشاره به اهمیت این طرح تصریح کرد: این طرح از طرح‌های مورد توجه وزارت نیرو است که به صورت هفتگی توسط خود وزیر مورد پایش قرار دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمان با اشاره به اینکه تصفیه‌خانه این طرح نیز تا چهار ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: باید همگی برای اجرای این طرح کمک کنیم تا در ادامه این مسیر با کندی مواجه نشود.

بر اساس این گزارش افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های نیروگاهی و آبرسانی در زرند و جیرفت نیز در برنامه سفر کاری وزیر نیرو به استان کرمان طی امروز اعلام شده است.

کد خبر 740866
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha