این روزها برای حمل و نقل کالا ها و جابه‌جایی بار از تجهیزات مختلفی استفاده می‌شود. استفاده از تجهیزات مناسب برای حمل و نقل بار از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده‌است، زیرا موجب سالم رسیدن بارها به مقصد می‌شود.

شرکت

شرکت‌ها و کارخانه‌ها ازجمله محل‌هایی هستند که به‌صورت روزانه جابه‌جایی و حمل بارهای زیادی با وزن بالا انجام می‌دهند. به همین جهت در چنین فضاهایی باید تجهیزات حمل و نقل کالا ها و تجهیزات بسته‌بندی برای سالم رسیدن بار به مقصد به‌صورت کامل در دسترس باشد تا بتوان حمل‌ و نقل و جابه‌جایی را بدون هیچ مشکلی انجام داد. ما در این مقاله قصد داریم شما را با ضروری‌ترین تجهیزات انبارداری و حمل و نقل کالا آشنا کنیم.

تجهیزات موردنیاز برای بسته‌بندی کالا

برای این‌که بتوان محصولات مختلف را بارگیری و انتقال داد، باید ابتدا آن‌ها را بسته‌بندی کرد. ما در ادامه مهم‌ترین تجهیزات برای بسته‌بندی کالاها را بررسی می‌کنیم:

  • فیلم استرچ

فیلم استرچ‌ها نایلون‌هایی هستند که آن را از مواد پتروشیمی می‌سازند و آن را به‌عنوان یک پلیمر برای بسته‌بندی محصولات می‌شناسند. امروزه برای بسته‌بندی محصولات مختلف، از این محصولات استفاده می‌کنند. فیلم استرچ‌ها استحکام بالایی داشته و می‌توانند به دو روش دستی و ماشینی بسته‌بندی محصولات را انجام داده و آن‌ها را جهت بارگیری آماده کنند.

  • نبشی مقوایی

از دیگر تجهیزات انبارداری برای حمل و نقل کالاها می‌توان به نبشی مقوایی یا فیبری اشاره کرد. از نبشی مقوایی برای محافظت از لبه‌های تیز گوشهٔ کالا در بسته‌بندی‌ها استفاده می‌کنند. زمانی که محصولات مختلف بسته‌بندی می‌شوند و تسمه‌کشی آن را انجام می‌دهند، احتمال آسیب وارد شدن به گوشهٔ محصول وجود دارد، به همین دلیل برای جلوگیری از بروز چنین مشکلی، این محصولات را به‌کار می‌برند. استفاده از نبشی مقوایی یا فیبری از باز شدن و بهم‌ریختگی محصولات در زمان حمل و نقل نیز جلوگیری می‌کند.

  • نوار شیرینگ

نوار شیرینگ به نایلون‌های شفاف و ضخیمی گفته می‌شود که آن را با استفاده حرارت نرم کرده و به دور محصول می‌پیچند. استفاده از نوار شیرینگ علاوه‌بر این‌که در زمان جابه‌جایی و حمل بار از محصول محافظت کرده، کمک می‌کند تا حمل و نقل و جابه‌جایی محصول بسیار راحت‌تر انجام شود.

  • تسمه‌های بسته‌بندی

در کنار تجهیزات حمل و نقل کالا ها مانند پالت صنعتی پلاستیکی، وجود تجهیزات بسته‌بندی نیز اهمیت زیادی دارد، زیرا باعث می‌شود تا حمل و نقل و جابه‌جایی کالاها بدون آسیب رسیدن به آن‌ها انجام شود. تسمه‌کشی یکی از مهم‌ترین بخش‌های بسته‌بندی محصولات به‌شمار می‌رود. تسمه‌های موجود با استفاده از دستگاه‌های تسمه‌کشی به‌صورت محکم به دور محصولات کشیده شده و از تکان خوردن محصولات در پالت حمل بار جلوگیری می‌کنند.
دستگاه‌های تسمه‌کشی در نمونه‌های مختلفی در بازار موجود هستند. برای تسمه‌کشی هر محصولی براساس نوع محصول، اندازهٔ آن و اهمیت جابه‌جایی آن از تسمه‌های مخصوصی استفاده می‌شود.

تجهیزات حمل و نقل کالا ها

در انبارها تجهیزات مختلفی برای حمل و نقل کالاها و جابه‌جایی آن‌ها وجود دارد. ما در ادامه تجهیزات حمل و نقل کالا ها را به شما معرفی می‌کنیم:

  • تجهیزات تخلیه و بارگیری

اولین گزینه‌ای که برای حمل و نقل و جابه‌جایی محصولات به ذهن هر فردی می‌رسد، تخلیه و بارگیری آن‌ها در انبار است. درواقع اولین تجهیزاتی که برای ارسال بار در انبار باید موجود باشد، جرثقیل‌ها هستند. جرثقیل‌ها در نمونه‌های دستی، برقی و غیره در در بازار موجود هستند.

  • جرثقیل دستی

از دیگر تجهیزاتی حمل و نقل کالاها می‌توان به انواع جرثقیل‌ها اشاره کرد. جرثقیل‌های دستی را معمولاً برای بارگیری مورد استفاده قرار می‌دهند. جرثقیل‌های دستی به‌صورت زنجیری هستند و برای بارگیری و تخلیهٔ بارها از آن‌ها استفاده می‌شود.

  • جرثقیل برقی

با استفاده از جرثقیل‌های برقی می‌توانید کالاها و محصولات سنگین‌ترین را بارگیری و جابه‌جا کنید. این محصولات معمولاً برای کارخانه‌ها و محیط‌های کارگاهی مورد استفاده قرار می‌گیرد، زیرا می‌توانند بارهای سنگین را به خوبی جابه‌جا کنند.
این جرثقیل‌ها به شکل تک‌سرعته و دوسرعته طراحی شده‌اند و به برق سه فاز نیاز دارند. از این جرثقیل‌ها می‌توانید بارهای نیم تن تا ۵۰ تن را بارگیری و جابه‌جا کنید. با توجه به کاربردی بودن این تجهیزات، می‌توان گفت وجود جرثقیل‌های برقی برای کارخانه‌ها و شرکت­‌ها لازم و ضروری است.

  • پالت صنعتی پلاستیکی

پالت صنعتی پلاستیکی از دیگر تجهیزات حمل و نقل کالا ها بوده که برای انبار کردن محصولات و جابه‌جایی آن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. پالت‌های حمل بار را با هدف فاصله گرفتن بسته‌بندی محصولات از هم طراحی کرده‌اند. در این صورت محصولات بسته‌بندی‌شده در معرض آسیب و رطوبت قرار نمی‌گیرند. پالت حمل بار به‌گونه‌ای طراحی شده‌است تا یک بخش برای قرارگیری شاخک‌های لیفتراک و دیگر تجهیزات داشته باشد و بتوان به‌راحتی آن‌ها را جابه‌جا کرد.
پالت صنعتی پلاستیکی خود در نمونه‌ها و مدل‌های مختلفی طراحی و تولید می‌شود تا بتوان برای بسته‌بندی هر محصولی از پالت مخصوص آن استفاده کرد، بنابراین شما باید با توجه به کسب‌وکار خود، پالت حمل بار مناسب را انتخاب کنید. برای خرید انواع پالت پلاستیکی می توانید به یکی از فروشگاه های اینترنتی پالت مانند پلاستیکی کالا مراجعه کنید و با توجه به نیاز خود پالت مورد نظر خود را بصورت آنلاین سفارش دهید.

تجهیزات مورد نیاز برای بسته‌بندی و حمل و نقل کالاها

  • جک پالت

از جک پالت‌ها برای جابه‌جایی و حمل محصولاتی که وزن زیادی ندارند استفاده می‌شود. جک پالت‌ها می‌توانند اجسام و بارهایی تا یک‌ونیم تن را بارگیری کنند. در صورتی که محصولات تولیدشده در کارگاه و کارخانهٔ شما وزن زیادی ندارد برای حمل و نقل آن‌ها می‌توانید از جک پالت استفاده کنید.

  • ریچتراک

از دیگر تجهیزات حمل و نقل کالا ها می‌توان به ریچتراک اشاره کرد. از این تجهیزات معمولاً در انبارهای مواد غذایی، انبارهای دارویی و سردخانه‌ها استفاده می‌کنند. یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین ویژگی‌های این تجهیزات برای حمل و نقل کالا این است که مانورپذیری بالایی دارد و در مکان‌های باریک به‌خوبی می‌تواند بار را جابه‌جا کند.

تجهیزات مورد نیاز برای بسته‌بندی و حمل و نقل کالاها

جمع‌بندی

این روزها برای حمل و نقل کالا ها و جابه‌جایی بار از تجهیزات مختلفی استفاده می‌شود. استفاده از تجهیزات مناسب برای حمل و نقل بار از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده‌است، زیرا موجب سالم رسیدن بارها به مقصد می‌شود. با پیشرفت تکنولوژی و گسترده‌تر شدن کسب‌وکارها، این روزها شاهد انواع تجهیزات حمل و نقل کالا هستیم که هرکدام از آن‌ها برای محیط و محصولات خاصی طراحی و تولید شده‌اند،
بنابراین بهتر است برای حمل و نقل کالاها و محصولات خود، دربارهٔ هر یک از این تجهیزات اطلاعات لازم کسب کنید. ما در این مطالب سعی کردیم تجهیزات لازم برای حمل و نقل کالاها را به شما معرفی کنیم.

کد خبر 740864

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha