وزیر میراث فرهنگی با اشاره به اینکه همه شهرهای کشور موقعیت بکر و قابل استفاده‌ای دارند، افزود: استان زنجان یک موقعیت کاملا ویژه دارد و شایسته سرمایه‌گذاری بیشتر است.

ضرغامی

به گزارش همشهری آنلاین از زنجان، عزت‌الله ضرغامی در آیین افتتاح ۳۳۳ پروژه‌ه میراث فرهنگی که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: همزمان با دهه فجر ٣٣٣ طرح در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در استان‌های خراسان رضوی، تهران، گیلان، هرمزگان، زنجان و مازندران به بهره‌برداری رسید.

وزیر میراث فرهنگی با اشاره به اینکه همه شهرهای کشور موقعیت بکر و قابل استفاده‌ای دارند، افزود: استان زنجان یک موقعیت کاملا ویژه دارد و شایسته سرمایه‌گذاری بیشتر است.

وی با اشاره به اینکه خود زنجان قابلیت تبدیل شدن به ایستگاه جدی برای گردشگری و حضور گردشگران را دارد، اضافه کرد: استان زنجان می‌تواند نقش محوری در تقویت سطح گردشگری کشور ایفا کند.

ضرغامی با تقدیر از اقدامات خوب صورت گرفته در استان زنجان در حوزه‌های مختلف گفت: در چند روز آینده به زنجان سفر خواهم کرد و از نزدیک اقدامات صورت گرفته را بررسی خواهم کرد.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی نیز در این مراسم درباره طرح‌های حوزه گردشگری در دولت سیزدهم اظهار داشت: از ابتدای امسال ٢ هزار موافقت اصولی برای سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری صادر شده است که برای ایجاد بیش از ۵٠ هزار شغل مستقیم، سرمایه‌گذاری بیش از ١۵ هزار میلیارد تومان صورت پذیرفته است.

اصغر شالبافیان گفت: همچنین ٢ هزار و ۴۶١ موافقت اصولی هم با ارزش ٣٢٣ هزار میلیارد تومان و مجموع اشتغال ١٣٣ هزار نفر حین اجرا و برای ١٠٣ هزار شغل هم پس از بهره‌برداری ایجاد خواهد شد.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی گفت: امسال در هفته دولت و هفته گردشگری ٧۴٠ طرح به حجم ارزشی ١٠٠ هزار میلیارد تومان افتتاح شده است. امروز هم ٣٣٣ طرح در سه حوزه افتتاح می‌شود که ٢٧۴ طرح در حوزه گردشگری است که ارزش سرمایه‌گذاری این طرح‌ها ٧٢٠٠ میلیارد تومان است و بیش از ۴۵٠٠ شغل ایجاد خواهد کرد.

در ادامه این مراسم با ارتباط آنلاین با مدیران کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان‌های خراسان رضوی، تهران، گیلان، هرمزگان، زنجان و مازندران طرح‌های گردشگری، صنایع‌دستی و میراث فرهنگی با دستور ضرغامی به بهره‌برداری رسید.

کد خبر 740049
منبع: فارس

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۰۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
    7 0
    امیدوارم آقای ضرغامی درموردزنجان فقط شعارتبلغی نکرده باشن واقعا استان زنجان خیلی بیش ازاین طرفیت داره ولی حیف که همیشه ازبی تفاوتی مسئولین محترم قراره داشته وهیچ پیشرفتی توهیج حوزه ای نکرده واقعا به این استان داره ظلم میشه