سه‌شنبه ۸ بهمن ۱۳۸۷ - ۰۸:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: روز یکشنبه ۲ ژانویه (۶ بهمن) حسین کلهر به عنوان اولین نماینده ایران در رقابت‌های "کیتزبوهله" حضور یافت.

حسین کلهر که اکنون ۲۴ ساله است، در حوالی دیزین متولد شده و به عنوان معلم اسکی در پیست دیزین کار می‌کرده است. او تاکنون در ۴۰ مسابقه حضور داشته که به غیر از چهار مورد، بقیه در شمشک و دیزین بوده است. دو حضور در کاپ جهانی و دو حضور در جام جهانی نشان از کلاس بالای او در سطح جهانی دارد، البته در عرصه اسکی بر روی چمن مصنوعی.

در این بین میشائیل اشتوکر که خود یکی از بهترین اسکی‌بازان جهان بر روی چمن مصنوعی است، مربی‌گری کلهر را برعهده گرفت تا او را برای رقابت‌های کاپ جهانی در کوههای آلپ آماده کند. کلهر از هفته گذشته وارد اتریش شد و در روز چهارشنبه در پیست کیرشبرگ در دور دوم ماده اسلالوم حذف شد. فردای آن روز هم در وستن‌دورف در دور اول حذف شد که شباهت به رقابت‌های دسته سوم دارد. 

وی  روز یکشنبه در کیتزبوهله حضور یافت که متخصصان آن را همچون رقابت‌های چمپیونزلیگ می‌دانند. 

حسین کلهر اولین ایرانی است که در این مسابقات حضور یافته و مشارکت او در این مسابقات به شدت مورد توجه رسانه‌های اتریش قرار گرفته است.

روزنامه پرسه اتریش در این زمینه نوشته است: "کلهر که پیش از این، قهرمان اسکی روی چمن بوده است به عنوان اولین ایرانی در این مسابقات حضور خواهد داشت. "

روزنامه کوریر اتریش نیز در این زمینه نوشت: "حسین کلهر اولین ایرانی است که در مسابقاتی چنین پرآوازه شرکت می کند. "

کوریر افزوده است: "با تنها دو منطقه اسکی در ایران، کمی غافلگیر کننده است که قهرمان چمن این کشور در چنین جایگاهی قرار گرفته باشد. "

حسین کلهر زیر نظر "مایکل اشتوکر" مربی تیم بورگنلند اتریش تمرین و در این مسابقات دو روزه شرکت کرد.

وی همچنین در رقابتهای مارپیچ بزرگ کیتزبوهله که از سوی فدراسیون جهانی اسکی برگزار می شود نیز حضور یافت.

خبرگزاری فرانسه در گزارشی از کیتز بوهله در اتریش نوشت : "حسین کلهر روز یکشنبه ناباورانه به تاریخ اسکی آلپاین پیوست چرا که نخستین ایرانی شرکت کننده در جام جهانی اسکی شد."

به گزارش ایرنا، این اسکی باز 25 ساله، در رشته مارپیچ شیوه عملکرد نامطمئنی داشت و در دور اول، نفر دوم از آخر شد و بیش از 16 ثانیه از سریع ترین اسکی باز فاصله زمانی داشت و لذا نتوانست به دور دوم راه یابد.

ولی کلهر که از نخستین حضور خود خوشحال بود خاطرنشان کرد که وی در مسیر خود حتی یک گیت ( ورودی ) را رد نکرده و از تمام آنها عبور کرده و حداقل برخلاف بزرگانی چون " بنجامین رایش " اتریشی و " بوده میلر " آمریکایی که هردو نتوانستند به خط پایان برسند تا انتهای مسیر را طی کرده است.

کلهر که دانشجوی رشته مدیریت ورزشی است گفت: "این مسیر بسیار لغزنده بود."
وی افزود: "حضور در سراشیبی کیتزبوهله به قدرت و شهامت نیاز داشت ولی من تمرینات خود را از دست دادم."

دانا وفایی مدیر وی می گوید: "هدف ما این است که وی در المپیک زمستانی 2010 بهترین اسکی باز " اعجاب برانگیز" شود.

وفایی افزود: "ما می دانیم که وی در برابر اتریشی‌ها، سوییسی‌ها و فرانسوی‌ها هیچ شانسی ندارد."

کلهر در رقابت‌های جهانی که از دوم تا پانزدهم فوریه در وال -دویسر برگزار خواهد شد شرکت نخواهد کرد ولی سه شنبه شب جام جهانی اسکی سرعت در "شلادمینگ" به سراشیبی دامنه کوهها باز خواهد گشت.
 

کد خبر 74001

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز