هفت بهار نارنج روایتی عاشقانه برای استاد علی نصیریان است که این هنرمند با بازی در آن به همسر مرحومش ادای دین کرده است.

هفت بهار

همشهری آنلاین- گروه فرهنگی: امروز ۱۷ بهمن و ششمین روز از جشنواره فجر، فیلم سینمایی بهار نارنج به کارگردانی فرشاد گل سفیدی  در پردیس سینمایی ملت اکران می شود، فیلمی که از یک عشق اصیل ایرانی روایت می‌کند.

تهیه کننده بهارنارنج در گفت و گو با خبرنگار همشهری آنلاین درباره شکل گیری این فیلم گفت: هفت بهار نارنج روایتی از یک عشق اصیل ایرانی است که آن را صرفا برای ادای دین و احترام به زندگی عاشقانه و سال‌ها تلاش بی‌وقفه استاد علی نصیریان تولید کرده‌ایم. 

محمد کمالی پور بیان کرد:اگر استاد نصیریان در این فیلم نقش آفرینی نمی‌کرد، بهارنارنج هیچگاه ساخته نمی‌شد و این هنرمند پیشکسوت در این اثر ادای دینی هم به همسر مرحومشان داشته‌است.

 روایت عاشقانه ای با حضور علی نصیریان| فامیلی‌ترین فیلم جشنواره فجر امروز اکران می‌شود
علی نصیریان و لادن مستوفی در  هفت بهار نارنج

وقفه ساخت فیلم به دلیل کرونا

این تهیه کننده گفت: قرار بود هفت بهار نارنج پیش از کرونا ساخته شود، زیرا فیلنامه آن قبل از شیوع کرونا نوشته شده بود، وقتی هم که خواستیم کار را شروع کنیم شیوع کرونا باعث شد تا زمان تولید را به آینده موکول کنیم که پس از مهار این بیماری و مهیا شدن شرایط ساخت آن را آغاز کردیم و اکنون در آستانه اکران آن در جشنواره فیلم فجر قرار داریم.

تجربه اول کارگردان در فیلمسازی

 روایت عاشقانه ای با حضور علی نصیریان| فامیلی‌ترین فیلم جشنواره فجر امروز اکران می‌شود
محمد کمالی پور تهیه کننده هفت بهار نارنج

هفت بهار نارنج نخستین تجربه فیلمسازی فرشاد گل سفیدی است. وی پیش از این سابقه  فیلمبرداری فیلم‌ها و سریال‌های چون اخراجی‌ها، رسوایی، معراجی‌ها، پایتخت ۲، ۵ و ۶، دردسرهای عظیم  و سه دنگ سه دونگ  را در کارنامه هنری خود دارد. شیوه فیلمبرداری و نوع فیلم‌هایی که گل سفیدی در آنها کار کرده این سوال را به وجود می‌آورد که چطور این فیلمبردار برای ساخت اولین فیلم خود به موضوعی عاشقانه پرداخته است که کمالی پور در این باره گفت: معمولا کارگردانان سراغ تهیه کنندگان می‌روند، اما در این مورد من به عنوان تهیه کننده سراغ فرشاد گلسفیدی رفتم و از خواستم تا مسئولیت ساخت هفت بهارنج را برعهده بگیرد و این عاشقانه را بسازد.

 روایت عاشقانه ای با حضور علی نصیریان| فامیلی‌ترین فیلم جشنواره فجر امروز اکران می‌شود
فرهاد آئیش و علی نصیریان در هفت بهار نارنج

کمالی پور ادامه داد: گلسفیدی با درخواست من موافقت نکرد، اما طی جلساتی که با هم داشتیم و همه ابعاد کار مطرح شد کم کم فرشاد گل سفیدی راضی به ساخت این فیلم شد. در زمان ساخت هم این نقد از ما صورت می‌گرفت که گل سفیدی با آن نوع فیلمبرداری و تجربه آن نوع فیلم‌هایی که پیش از این در آنها کار کرده بود، چگونه می‌تواند در نخستین تجربه از عهده یک اثر عاشقانه بر آید که به نظرم به خوبی توانسته کار را به سرانجام برساند.

شکل گیری ایده بهار نارنج

تهیه کننده بهارنارج درباره شکل گیری ایده این اثر نیز گفت: طراح قصه این فیلمنامه خودم هستم. اصل ایده ۵ سال پیش در ذهنم شکل گرفته بود. من اهل کافه‌گردی و رستوران‌گردی هستیم و در اینگونه اماکن بنا برحسب و نوع شغلم به قشرهایی مختلف و افرادی که در سنین مختلف در کافه‌های و رستوران‌ها رفت و آمد دارند توجه می‌کنم.

وی ادامه داد: یکی از قشرهایی که در کافه‌ها وقت خود را سپری می‌کنند میانسالان و به ویژه افراد کهنسال هستند و جالب اینجاست که این قشر زمان بیشتری را در کافه‌ها سپری می‌کنند و ساعات بیشتری را روی صندلی‌ها و پشت میز کافه‌ها می‌نشینند.

کمالی پور افزود: آنچه من متوجه شده‌ام این است که این افراد در کافه‌ها انتظار می‌کشند و نوع انتظار آنها انگیزه‌ای شد تا ایده بهارنارنج در ذهنم شکل بگیرد. بعد آن را با احمد رفیع زاده در میان گذاشتم و طرح قصه شکل گرفت. پس از آن بود که احمد رفیع زاده نویسندگی آن را تقبل کرد.

ایجاد لوکیشن در اسالم تالش

 روایت عاشقانه ای با حضور علی نصیریان| فامیلی‌ترین فیلم جشنواره فجر امروز اکران می‌شود

تهیه کننده بهار نارنج ادامه داد: بر اساس جنس قصه فیلم، اسالم تالش در استان گیلان را برای ساخت این فیلم در نظر گرفتیم و لوکیشن آن در این منطقه ایجاد شد.

کمالی فر اضافه کرد: همانطور که پیش‌تر گفته شد اگر استاد نصیریان بازی در این فیلم را تقبل نمی‌کرد هر گز به ساخت آن اقدام نمی‌کردیم. اما این را هم باید بگویم که استاد نصیریان یکی از بهترین بازی‌های خود را در این فیلم ایفا کرده است که بسیار ستودنی است.

وی ادامه داد: معمولا فیلم‌هایی که بر اساس عشق‌های کهنسالان ساخته می‌شود برای جوانان جذابیت ندارد و به تعبیری کسل کننده است، اما شیوه ساخت و روایت فیلم به گونه‌ای است که می‌شود ادعا کرد مخاطب هفت بهار نارنج خانواده‌ها و جوانان هستند و می‌تواند آنها را جذب خود کند.

یک خانواده و یک فیلم

کمالی پور گفت: من به عنوان طراح قصه، طراح پروژه و تهیه کننده در این فیلم حضور دارم و اساس کار بر عهده کارگردان است.

 روایت عاشقانه ای با حضور علی نصیریان| فامیلی‌ترین فیلم جشنواره فجر امروز اکران می‌شود
فرشاد گل سفیدی 

وی افزود: فرشاد گل سفیدی بیشتر سرمایه‌گذاری  را روی این پروژه انجام داده است که خود هم به عنوان کارگردان و هم فیلمبردار وعلی نصیریان، لادن مستوفی، سارا رسول‌زاده، فرهاد آئیش، هومن حاجی عبداللهی، فرج گل سفیدی، باران سلطانی مقدم و آرشا گل سفیدی به عنوان بازیگران در هفت بهارنارنج حضور دارند. همچنین همسر فرشاد گل سفیدی طراح چهره پرداز این فیلم است.

تهیه کننده در پاسخ به این پرسش که حضور چهار عضو یک خانواده در یک فیلم آیا به آن لطمه وارد نمی‌کند پاسخ داد: تهیه کننده تا یک جایی می‌تواند نظرهای خود را اعمال کند. بعد از آن این کارگردان است که ایده‌ها و نظرهای خود را عملی می‌کند. وقتی به یک کارگردان اعتماد می‌شود، باید دست او باز گذاشته شود و به نظرهای او اعتماد کرد و این اعتماد بین ما شکل گرفته است.

کد خبر 739922
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha