معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی کشور از صدور دستورهای ده‌گانه از سوی سردار رادان به فرماندهان انتظامی سراسر کشور خبر داد.

سردار سعید منتظرالمهدی

به گزارش همشهری آنلاین، سردار سعید منتظرالمهدی معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس گفت: سردار احمدرضا رادان فرمانده کل انتظامی در نشست فصلی و مشترک با فرماندهان، معاونین و رؤسای پلیس تخصصی و فرماندهان استان‌ها و شهرستان‌ها در سراسر کشور بر اقدامات لازم جهت روزهای پیش رو تا پایان سال و اشراف اجتماعی و اطلاعاتی و آمادگی کامل نیروها برای اقدامات پلیسی لازم و خدمت‌رسانی مضاعف به مردمان خوب کشور تاکید  و به موارد مهمی اشاره کردند که بخشی از آنان در این مرحله در قالب دستورهای ده‌گانه اعلام می‌شود.

سردار منتظرالمهدی این ۱۰ دستور را به شرح زیر برشمرد: 

۱- مردم از آمار سرقت در کشور ناراحت هستند لذا، ضمن مطالبه از دستگاه‌های مسئول، اقدامات عاجل برای برخورد با سارقین و مالخرها به عنوان عاملان مخل امنیت صورت گیرد و نتیجه اقدامات به مردم اعلام شود.

۲- لزوم بهنگام بودن، به‌روز بودن و آشنایی با فناوری‌های نوین و استفاده به‌موقع از تجهیزات هوشمند برای سرعت‌بخشی و تسهیل در ارائه خدمات پلیسی.

۳- بازنگری در نحوه جذب کارکنان، داوطلبان و علاقه‌مندانی که شرایط لازم را دارند، باید با اشتیاق دوچندان و با سرعت بیشتر فرآیند جذبشان صورت پذیرد.

۴- اقدامات پلیسی باید به بهترین نحو و در کمترین زمان ممکن انجام و از ظرفیت‌های مردمی و مشارکت آنان استفاده شود.

۵-  افزایش حدود ۲۰۰ درصدی اضافه‌کار یگان‌های عملیاتی در کلانتری‌های سراسر کشور  و تاکید بر تامین مسکن ملکی و سازمانی بیشتر از آنچه در برنامه مصوب برای آن مشخص شده است و همچنین توجه ویژه به منزلت و منقبت کارکنان و رفع مشکلات پرسنل.

۶- اتخاذ تمهیدات قانونیِ فوری برای تعیین تکلیف خودروهای رسوبی در پارکینگ‌ها و استرداد به صاحبان خودرو

۷- ایجاد ساز و کار لازم به منظور رسیدگی جدی و رفع مشکلات خانواده‌های شهدا، جانبازان، ایثارگران، متوفیان و همچنین توجه ویژه به امور بازنشستگان و اعضای وابسته فراجا و استفاده از ظرفیت‌های آنان.

۸- تاکید بر اصلاح روش‌ها در حوزه ترافیک شهری و جاده‌ای و مطالبه از مبادی قانونی در حوزه راه و همچنین اطلاع‌رسانیِ به‌موقع از طریق پیامک به مالکانِ خودروهای متخلف قبل از انتقال به پارکینگ توسط پلیس راهور

۹- تمرکز بیشتر بر ماموریت‌ها و سرعت‌بخشی و کیفی‌سازی امور محوله و بازنگری در اصلاح برخی اقدامات پلیسی و تاکید بر بررسی‌های میدانی و گزارشگیری صحیح و راستی آزمایی موارد توسط بازرسی کل فراجا.

۱۰- اهتمام بر اقدامات حوزه اجتماعی و استفاده از پتانسیل‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای و اقدامات ایجابی و همچنین تهیه پیوست رسانه‌ای برای تمامی ماموریت‌های پلیسی در ۳ مرحله قبل، حین و بعد از اتمام ماموریت.

۱۰ درصد رانندگان با حرکات مخاطره‌آمیز دیگران را آزار می‌دهند

همچنین، سردار احمدرضا رادان فرمانده کل انتظامی کشور امروز در رزمایش پلیس بزرگراه با اشاره به خدمت‌رسانی به مردم گفت: سال آینده سالی خواهد بود که عدد خدمتگزاری ما به مردم باید بیشتر شود.

وی ادامه داد: بالاترین سرمایه برای پلیس، حضور میدانی مؤثر و هوشمند است. مردم رعایت قانون را دوست دارند و بیش از ۹۰ درصد مخاطبان پلیس حفظ قانون را واجب می‌دانند و کمتر از ۱۰ درصد کسانی هستند که با حرکات مخاطره‌آمیز و غیرقانونی سایر افراد را مورد آزار و اذیت قرار می‌دهند.

رادان با بیان اینکه باید با همکاری دولت، مجلس و سایر نهادها اقدامات خود را انجام داد، گفت: باید حتما اقداماتی صورت گیرد که این ۱۰ درصد مخاطرات رانندگی هم برطرف شود.

فرمانده کل انتظامی کشور تصریح کرد: پلیس راهنمایی و رانندگی برای حفظ قانون و جلب رضایت خدا و مردم تلاش می‌کند.

وی با اشاره به برنامه نوروز گفت: به واسطه رمضان، سفرهای نوروزی ممکن است زودتر انجام شود و برای حفظ امنیت و جان مردم باید برنامه‌ها را زودتر آغاز کرد.

کد خبر 739876
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پليس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha