مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران گفت: اعضای شورای اسلامی شهر تهران نرخ بهای خدمات مشاغل سیار و بدون کانون را برای سال آینده با هیچ افزایشی نسبت به سال جاری به تصویب رساندند.

دستفروش - 15 خرداد

به گزارش همشهری آنلاین، سعید بیگی در حاشیه برگزاری یکصد و بیست و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران در خصوص نحوه برخورد شهرداری تهران با موضوع دستفروشی و سد معبر در شهر تهران که با نزدیکی به روزهای پایانی سال افزایش پیدا می‌کند، گفت: نگاه مدیریت شهری جدید در سطح شهر به شکلی است که دستفروشی را مشکل نمی‌داند؛ بلکه سد معبر در سطح شهر را مشکل می‌داند بنابراین در خصوص ساماندهی دستفروشان اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

او افزود: خبر خوب اینکه امروز در صحن شورای شهر تهران نرخ بهای خدمات مشاغل سیار و بدون کانون بدون افزایش به تصویب رسید. جلسات متعددی با شهرداران مناطق و شهردار تهران برگزار شد که بتوانیم ساماندهی صحیحی همراه با در نظر گرفتن معیشت دستفروشان اجرایی کنیم.

بیگی ادامه داد: این ساماندهی به صورت ایجاد روزبازارها و ساماندهی در محل با هدف کنترل ترافیک در محدوده انجام خواهد شد. این برنامه‌ها با رویکرد توانمندسازی دستفروشان اجرایی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران با تاکید بر اینکه به صورت سالیانه در روزهای پایانی سال با افزایش دستفروشی مواجه هستیم و مردم نیز با این موضوع کنار می‌آیند، افزود: شهرداری بی‌تردید اقدامات قانونی خود را انجام می‌دهد و در موضوع ساماندهی دستفروشان علاوه بر منافع شهر، شهروندان، تولید کنندگان و کسبه سعی نکرد که معیشت دستفروشان را نیز مد نظر قرار دهند. بی‌تردید می‌توانیم با برنامه ریزی صحیح از این پیک عبور کنیم و برای تسهیل تردد در این روزها هماهنگی لازم با حوزه حمل و نقل نیز انجام خواهد شد.

او در پاسخ به سوالی در خصوص غرق شدن معابر منطقه ۲۱ (تهرانسر) توسط دستفروشان در ساعت‌های بعد از ظهر گفت: شهرداری اقدامات قانونی خود را انجام می‌دهد و با رویکرد ساماندهی در محل و همچنین همکاری شهرداری مناطق تلاش خواهد کرد که در جهت تسهیل تردد اقدام کند. در حال حاضر این ساماندهی برای دستفروشان در چهارراه ولیعصر آغاز شده و برای هفت تیر نیز به زودی آغاز خواهد شد و برای سایر مناطق نیز با هماهنگی شهرداران مناطق شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل و شرکت شهربان و حریم بان اقدامات لازم انجام خواهد شد.

کد خبر 739664

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha