حسن قلی زاده مدیر کل اموال و املاک مازندران گفت : چهار هزار و ۶۰۰ فقره از اسناد زمین های غصب شده توسط خاندان پهلوی به شماری از اهالی این استان واگذار شد.

سند زمین

به گزارش همشهری آنلاین  آیین یکصد و سی پنج هزارمین اسناد اراضی غصب شده توسط خاندان پهلوی امروز پنجشنبه به صورت ویدئو کنفرانس در سطح کشور با حضور رئیس بنیاد مستضعفان در استان گیلان به عنوان پایلوت آغاز شده است.

حسن قلی زاده روز پنجشنبه در آیین واگذاری این اسناد که با حضور نماینده ولی فقیه در مازندران در سالن همایش فرودگاه نوشهر برگزار شد، افزود : امروز از مجموع این اسناد به نمایندگی از استان مازندران به تعداد ۱۶ نفر به صورت نمادین تحویل داده می شود.
وی بیان داشت : در سال های اخیر به ویژه از سال ۱۳۹۸ تاکنون در یک حرکت جهادی و درسایه همدلی و وفاق گام های موثری در راستای رفع دغدغه های رهبری فرزانه برداشته شد که یکی از مهم ترین اقدامات در این بخش شکل دهی یک گروه عملیاتی است به عبارتی با انجام کارهای برون سپاری به این گروه ماموریت داده شد تا نقاط ًضعف و قوت این حوزه را شناسایی و آن زمان برای واگذاری اسناد غصب شده توسط خاندان پهلوی تصمیم گیری و اصولی صورت گیرد.

مدیرکل اموال و املاک بنیاد مستضعفان استان مازندران ادامه داد : بر پایه این اقدامات با همه نارسایی و مشکلات موجود به ویژه در زمینه کمبود نیروی انسانی حدود ۸۵۶ قریه علوی غصب شده شناسایی و اسناد آن به مردم به صورت رایگان تحویل داده شد .

قلی زاده ارزش ریالی این اراضی با گستره بیش از ۶۱ هکتار را حدود هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان ذکر کرد و افزود ؛ این در حالی است که بودجه استان مازندران حدود هزار میلیارد تومان است .

وی یاد آور شد : در سال ۱۳۹۸ در مدت یکسال اسنادی که به مردم واگذار شد حدود ۴۲۰ فقره بوده در حالی که امروز این آمار به چهار هزار و ۶۰۰ فقره رسیده است و مهم ترین راهبرد بنیاد مستضعفان آن است که افزون بر واگذاری اسناد به شکل رایگان به قشرهای ضعیف و زیرپوشش نهادهای حمایتی بلکه به برخی از افراد دارای بیماری هایی خاص از جمله سرطانی هم این گونه خدمات ارائه شود.
مدیرکل اموال و املاک بنیاد مستضعفان استان مازندران اضافه کرد : بیش از ۸۰ درصد اسنادی که به صورت رایگان به مردم واگذار شده با کاربری مسکونی و بقیه هم کشاورزی ، راعی و سایر بخش ها است.

این مسوول استانی از همراهی و همگامی ریش سفیدان ، پایگاه های مقاومت بسیج ، شوراها ، دهیاران ، ادارات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ، ثبت اسناد در این بخش قدر دانی کرد.

در این آیین به تعداد ۱۶ نفر از نقاط مختلف استان مازندران به صورت نمادین سند رایگان تحویل داده شد .

زمین های بنیاد علوی، زمین هایی است که در دوره پهلوی اول و دوم از مالکان آن گرفته شده و به نام بنیاد پهلوی سند خورده بود. این زمین ها پس از انقلاب در اختیار بنیاد مستضعفان قرار گرفت و با تاسیس بنیاد علوی به این بنیاد رسید.
بنیاد علوی آذر ماه سال ۶۶ به عنوان یک شرکت و موسسه غیرتجاری ثبت شد و در سال ۸۴ همزمان با تغییر مدیریت به عنوان بازوی بنیاد مستضعفان، فعالیت خود را در امور خیریه و عام المنفعه آغاز کرد.

اداره کل اموال و املاک مازندران در شهرستان نوشهر خطه غربی این استان مسقر است .

کد خبر 739255

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار جامعه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 5
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • اراز IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    3 0
    اهالی استان؟ یا مسولین استان
  • IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    2 0
    چرا تا حالا یک متر به ما زمین نرسید ه معلومه دو تا ۱۰۰ متر رو به مستضعف دادند بقیه رو ...
  • محمد IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    3 0
    چقدر دیر بعد ۴۵ سال