زن ۲۸ ساله در بارداری سومش اصلا تصور نمی‌کرد که قرار است با ۴ نوزاد از بیمارستان به خانه برگردد، به‌ویژه اینکه در خانواده‌شان سابقه چندقلوزایی وجود نداشته است.

خانواده مرادنیا - چهارقلوها

به گزارش همشهری آنلاین، پای صحبت پدر و مادرهای جوان که بنشینید، از سختی‌های فرزنددار شدن می‌گویند؛ از نگرانی‌هایی که برای تامین نیازهای فرزندشان دارند و دغدغه‌هایشان برای آینده آنها. اما همه پدر و مادرها باور دارند که با وجود همه سختی‌ها و دغدغه‌های فرزندداری، بچه‌ها هدیه‌هایی از آسمان هستند.

مهدی مرادنیا، کارگر فضای سبز شهرداری تهران و اهل کوهدشت لرستان است. وقتی فهمید قرار است هدیه‌ای آسمانی برایش فرستاده شود، پدر ۲دختر ۱۱و ۹ساله بود، اما در خواب‌ هم نمی‌دید که قرار است با تولد ۴قلوها، پدر ۶فرزند قد و نیم‌قد شود.

او حالا پدری جوان است که هرچند فکر کردن به تامین نیازهای فرزندانش خواب را از چشم‌هایش ربوده، اما هر روز خدا را برای داشتن این هدیه‌های آسمانی شکر می‌کند. مهمان خانه کوچک، اما با صفای خانواده مرادنیا شدیم که از پاییز امسال، صدای ۴نوزاد سکوت آن را شکسته است. پدر خانواده می‌گوید در آستانه روز پدر، با داشتن ۶فرزند سالم، شادترین پدر دنیاست. 

وقتی شگفت‌زده شدیم

یکی از بچه‌ها را در بغلش نگه داشته و تکان‌تکان می‌دهد تا آرام شود و بخوابد. همزمان چشمش به مادر و دخترهاست که مشغول رسیدگی به بچه‌های دیگر هستند. وسط صدای گریه و نق‌زدن بچه‌ها می‌گوید: «من قبل از تولد بچه‌ها، ۲فرزند داشتم، طهورا و آتنا، دختران ۱۱ساله و ۹ساله‌ام. خدا لطفی در حق من و همسرم کرد و ما صاحب ۴قلو شدیم.»

این پدر جوان از شنیدن عجیب‌ترین و البته شیرین‌ترین خبر عمرش تعریف می‌کند: «همسرم در هفته هفتم بارداری بود که برای سونوگرافی به پزشک مراجعه کرد. آنجا فهمیدیم که ۴قلو باردار است. اولش شوکه شدیم و باورش برایمان سخت بود. ما اصلا در خانواده و اطرافیان حتی ۲قلو هم نداشتیم؛ این اتفاق آنقدر برای من باورنکردنی بود که حتی به پزشک سونوگرافی شک کرده بودم و می‌گفتم خودم باید دستگاه را ببینم تا باور کنم تشخیص درست است! هرچه هم می‌گفتند تو که از سونوگرافی سر درنمی‌آوری، قبول نمی‌کردم! بعد از کلی اصرار بالاخره داخل اتاق رفتم و دکتر در نمایشگر دستگاه، ۴تا بچه را نشانم داد. اصلا باورم نمی‌شد. هاج و واج از اتاق بیرون آمدم. تا ۲روز در خانه‌مان سکوت بود و در ناباوری به‌سر می‌بردیم.»

دلبسته مهر پدری

برای مرادنیا، قرار گرفتن در موقعیت تازه‌ای که کم‌کم آن را باور کرده بود، با چالش‌های زیادی همراه بوده است؛ از نگرانی برای سلامت همسرش گرفته، تا دغدغه سالم به دنیا آمدن ۴قلوها؛ «بعد از ‌ماه سوم بارداری، همسرم باید بیشتر تحت مراقبت قرار می‌گرفت و هر هفته به بیمارستان مراجعه می‌کرد. پزشکان حتی نگران سلامت همسرم بودند و می‌گفتند ممکن است به دنیا آوردن ۴قلوها برایش خطرناک باشد و مشکل قلبی یا کلیوی پیداکند و این موضوع مرا بیشتر از قبل نگران می‌کرد.

دکترها می‌گفتند ادامه دادن بارداری نه‌تنها برای همسرم، بلکه احتمالا برای بچه‌ها هم خطر دارد، اما همسرم می‌گفت حتی به قیمت جانش، نمی‌تواند با خواست خدا مقابله کند. به ما پیشنهاد دادند که می‌توانیم از روش‌هایی استفاده کنیم تا در همان مراحل شکل‌گیری جنین، تعدادی از آنها از بین بروند، اما ما به هیچ‌وجه نمی‌توانستیم خودمان را به این کار راضی کنیم. با گذشت زمان به بچه‌ها دل بستیم؛ آنقدر که در دوران بارداری نگران بودیم مبادا مشکلی برای هر کدام از آنها پیش بیاید. حتی پزشکان می‌گفتند با توجه به اینکه ۲فرزند هم داریم، تولد ۴قلوها اوضاع‌مان را دشوار می‌کند، اما ما معتقد بودیم این خواست و کرم خدا بوده، پس باید مراقب فرزندانمان باشیم.»

بالاخره مهرماه امسال، بچه‌ها در ۷ماهگی و در شرایط اضطراری به دنیا آمدند. از همان ابتدای تولد، شرایط ناگهان خیلی سخت شد. ۲تا از بچه‌ها ۲‌ماه کامل در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بودند.

دغدغه‌های پدرانه

مرادنیا، پدر جوان ۶کودک است و این دغدغه برایش بسیار پررنگ؛ «از همان ابتدا که فهمیدم منتظر آمدن ۴قلوها هستیم، به خرج‌های  پیش‌رو فکر می‌کردم و مدام از خودم می‌پرسیدم حالا با چه درآمدی این بچه‌ها را بزرگ کنم؟ همسرم به من روحیه می‌داد و می‌گفت، نباید از کار خدا ایراد بگیریم. خدا خودش روزی بچه‌ها را می‌رساند.» او از سختی‌های این راه تعریف می‌کند و ادامه می‌دهد: «شرایط در دوران بارداری همسرم برایمان سخت بود. کارگر فضای سبز هستم و وسیله نقلیه هم ندارم؛ به همین دلیل برای رفت‌وآمد به مطب دکتر و آزمایشگاه و مراجعه هفتگی به مراکز درمانی، دچار مشکل بودیم. حقوق چندانی هم ندارم، گاهی هم ناچار می‌شدیم با موتور خودمان را به مطب برسانیم.»

خانواده مرادنیا مستأجرند و خانه‌شان کمتر از ۴۰متر مساحت دارد. شرایط زندگی در این خانه کوچک، برایشان خیلی سخت است. پدر می‌گوید: «زندگی کردن ۸نفر در خانه‌ای به این کوچکی و بدون امکانات مناسب، واقعا دشوار است. برای حمام کردن بچه‌ها ناچاریم اتاق را گرم کنیم و چندباری دچار گازگرفتگی خفیف شده‌ایم. با این حال اصلا نمی‌توانم به رفتن از این خانه فکر کنم؛ چون با این همه هزینه، اجاره همین خانه را هم به‌سختی جور می‌کنم. نداشتن وسیله نقلیه هم مشکل بزرگی است؛ مخصوصا که باید مدام برای آزمایش‌های مختلف ۴قلوها را به بیمارستان ببریم. بیشتر روزها دیر سر کارم می‌رسم و بنده‌خدا مسئولم هم کم‌کم صدایش از این همه گرفتاری من درآمده است.»

او امیدوار است با دریافت حمایت‌ها، شرایط را برای رشد و زندگی بچه‌هایش کمی راحت‌تر کند.

شیرینی لبخند بچه‌ها

سختی‌ها و مشکلات به جای خود، اما مرادنیا مدام در حال شکر گفتن است و به اینکه پدر ۶فرزند است، افتخار می‌کند. او می‌گوید: «با همه سختی‌ها، خدا را شکر می‌کنیم که ۶فرزند سالم به ما داده است. روزی‌رسان خداست، اما طبیعی است که ما به‌عنوان والدین نگران آینده فرزندانمان هستیم. اطرافیان وقتی می‌شنیدند در انتظار تولد ۴قلوها هستیم، به من می‌گفتند تو که کارگر فضای سبز هستی و درآمد چندانی نداری، ۴قلو می‌خواهی چه‌کار؟ اما من فکر می‌کنم خدا لطفی در حق ما کرده که صاحب فرزندان سالم شده‌ایم و بعد از آن هم خدا بزرگ است. شکر می‌کنیم و راضی هستیم، اما حتما به کمک و پشتیبانی نیاز داریم تا از پس تامین نیازهای بچه‌ها برآییم.»

روزهای خانه و خانواده مرادنیا با ۴نوزاد دوست‌داشتنی، پر از صحنه‌های جالب و شیرین است. پدر جوان اینطور تعریف می‌کند: «وقتی بچه‌ها با هم گریه می‌کنند، هول می‌شویم و نمی‌دانیم چطور آرامشان کنیم. معمولا همه کارهایشان با هم است؛ با هم گریه می‌کنند، شیر می‌خواهند و خوابشان می‌گیرد. مراقبت از ۴بچه کوچک و بیداری‌های شبانه سخت است، اما در کنار سختی‌ها، شیرینی‌هایی هم وجود دارد. من از وجود بچه‌ها خیلی خوشحالم. همین که لبخند می‌زنند، شاد می‌شوم. حالا هرچه اطرافیان بخواهند ناامیدمان کنند و از سختی‌های بچه‌داری برایمان بگویند، اما خدا را برای این نعمت شکرگزارم.»

طهورا و آتنا حالا صاحب ۳برادر و  یک خواهر شده‌اند. محمد، علی، رضا و فاطمه، ۴قلوهای خانواده مرادنیا هستند که ۶مهرماه امسال‌ چشمانشان به این دنیا باز شد.

طاهره کوشکی، مادر ۴قلوها: از ته دل دوستشان دارم

طاهره کوشکی، مادر این ۶فرزند، ۲۸ساله است و در بارداری سومش، اصلا تصور نمی‌کرد که قرار است با ۴نوزاد از بیمارستان به خانه برگردد! به‌ویژه اینکه در خانواده‌شان سابقه چندقلوزایی وجود نداشته است. او می‌گوید: «بعد از اینکه خودم متوجه بارداری‌ام شدم، صبر کردم تا ۶هفته شود و برای کنترل تشکیل قلب بچه به سونوگرافی رفتم. آنجا بود که خانم مسئول گفت جنین‌ها ۴تا هستند. خشکم زد! اصلاً باورم نمی‌شد. مانده بودم که چطور شده.»

کوشکی پیشنهادهای مختلف برای خاتمه‌دادن به بارداری را به یاد می‌آورد و از اصرار خودش به تسلیم شدن در برابر خواست خدا می‌گوید: «خیلی‌ها حتی دکتری که به او مراجعه کردیم، به من پیشنهاد سقط دادند، اما من خیلی محکم جلویشان ‌ایستادم. نمی‌خواستم بچه‌هایم را از دست بدهم. گفتم اینها از طرف خدا هستند، ما اجازه نداریم آنها را از بین ببریم.»

دوران بارداری این مادر با سختی سپری شده؛ چراکه شرایط جسمانی ویژه‌ و احتمال ایجاد خطر برای مادر و بچه‌ها وجود داشته است. با این حال کوشکی به هیچ قیمتی، حتی به بهای به خطر افتادن جانش، راضی به آسیب رساندن به بچه‌هایش نشده است.

مادرها بهتر می‌دانند که نگهداری از نوزاد چقدر سخت است و انرژی لازم دارد، حالا تصور کنید این مادر جوان باید به ۴نوزاد رسیدگی کند؛ به‌طوری که خودش می‌گوید بعضی روزها واقعا کنترل اوضاع برایش سخت می‌شود: «وقتی از خواب بیدار می‌شوند یک لشکر باید آماده خدمت باشد. خدا نکند که دوتایی با هم گرسنه باشند یا خودشان را خیس کنند، دیگر نمی‌دانم با کدام دست باید به آنها برسم؟ وقتی دخترهایم مدرسه می‌روند، دیگر واقعاً دست و پایم را گم می‌کنم، اما از ته دل دوستشان دارم؛ اینها فرشته‌های خانه ما هستند.»

کد خبر 739232
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 165
  • نظرات در صف انتشار: 435
  • نظرات غیرقابل انتشار: 40
  • IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    قدمهایشان مبارک است خداوند نگهدارشان باشد مسولین باید یک خانه مسکونی بزرگ در اختیارشان قرار دهد
  • امبری IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    بنده خدا تو این اوضاع اقتصادی دهنش آسفالت شد
  • IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    شما که انقدر تشویق میکنید برای فرزند آوری چرا کمک نمیکنید بهشون با این گرانی سرسام آور
  • شهروند IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    آقای زاکانی التماس دعا دارند این چهار فرشته کوچولو !!!!!!!! کمک کردن به این خانواده از اوجب واجبات است !!!!!!!!
  • لیلا IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    خدا حفظشان کند این خانواده های عفیف هرچه بیشتر بهتر
  • IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    خداصبرتون بده
  • IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    خدایا شکرت
  • مهرداد IN ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    شب دراز است و قلندر بیدار! آینده همه چیز رو معلوم میکنه
  • IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    خدا حفظشون کنه دولت که میگه چند بچه بیارین الان وقتشه یک آپارتمان بزرگ تر هدیه کنه و ای کاش دولت به فکر جوانها بود وشرایط ازدواجشان را فراهم میکرد تا خانواده تشکیل بدند الان نه میشه خانه گرفت ونه جهیزیه حتی در حد خیلی ساده
  • IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    خدا خودش روزی رسان هست. آفرین به این زن و شوهر. آفرین به این پدر و مادر فداکار. واقعا این بچه‌ها هدیه خداوند هستند. کاش دولت به این خانواده کمکی میکرد تا بتونن بچه‌ها رو بزرگ کنن. البته که خدای بزرگ ومهربان حافظ آنهاست
  • IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    هزار ماشاءالله
  • سید IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    امیدوارم دولت از این بنده خدا حمایت کنه
  • ناشناس IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    دولت باید حمایت همه جانبه از این خانواده کند مسکن،ماشین ودرآمد مکفی ،بسم اله
  • گل نرگس IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    ماشاءالله ان شاءالله زیر سایه ی امام زمان علیه السلام بزرگ و خوشبخت و عاقبت بخیر شن.
  • امیر IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    اینده وازدواج وشغلشون ؟؟
  • انسان IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    هزار بار ماشاءالله
  • IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    سلام الهی درپناه خداوندوسایه ی پدرومادرهمیشه سالم باشدالهی شماخانواده ی محترم درپناه خداوندسالم خوشبخت وموفق باشیدخداوندبهترین ها را برایتان رقم بزندخداوندخودش کمکتان کند.من توان مالی اونطورندارم اگرنه کمکتان می کردم
  • شاندیز IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    بسیار عالی بسیار بسیار مبارک فقط دولت و مردم از این خانواده و امثال این خانواده باید حمایت کنند
  • سعید IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    خدا به دادتون برسه خیلی متاثر شدم
  • IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    خداشون‌ درمیاد من‌ دوقلو دارم‌ پدرم‌ درومده
  • مهدی پناهی سی سخت IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    95 94
    کسی مجبورند نکرده بود
  • هادی IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    خداحفظشون کنه وخوشبحال بچه هاشون که توی نوجوانی وجوانی چندین برادر وخواهر دارن ودورشون خلوت نیست
  • احمد IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    با سلام.بهزیستی و کمیته امداد شهرداری همه با هم دست در دست هم این خانواده محترم و مبارک رو کمک مالی کنند.
  • IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    خدمت این خانواده تبریک عرض می کنیم انشالله که با آرامش فرزندان را بزرگ کنند.
  • کاربر چت IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    آفرین به روحیه بالا شما عاقبت بخیر بشن زیر سایه امام زمان آدم حوس میکنه
  • IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    تو کشوری که امیدی به آینده فرزندت نیست چرا فرزند آوری میکنی
    • IR ۰۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
      11 16
      ببند
  • ن IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    لطفا تلفن و شهر آنها را بدهید بهشون سری بزنیم و کمکی بهشون برسونیم
    • IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
      8 1
      خداچقدر مهربان است ما خبر نداریم .خدایاشکرت به این نعمتت. دولت چیه؟ خداخودش بچه ها رو هدیه داده خودش هم سروسامان میده.دولت یک وسیله اس.ماشاالله به این پدرومادر فداکار.خوش به حالتون .انشالله روزی همه بشه.کاش منم داشتم ۳تا دختر.البته ۳تا پسر خدا به ما نعمتت داده.خداروشکر🙏🏼
  • IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    چقدر قیافه پدرشون آرامه یه آرامش خاصی داره
  • محمد IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    دولت که اینقدر بر فرزند آوری اصرار داره ، حالا بیاد از این خانواده حمایت کنه هم ثواب داره و هم انگیزه ای میشه برای دیگر جوانان
  • محمدرضاعباسی IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    خب دولت حمایت مالی کند خانواده هایی را که صاحب چند قلو می شوند چون هزینه شان بسیار زیاد و سنگین است.
  • IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    128 9
    مبارک باشه .تو این شرایط اقتصادی و گرانی دولت حقوق ماهانه واسشون در نظر بگیره
  • IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    من که هم خودم هم خانومم پزشک هستیم الان ۲۸ ساله ازدواج کردیم یک بچه داریم
  • CA ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    چه خوب که همشهری به دنبال رسانه ای کردن زندگی این جوان رفته. این خانواده باید از حمایت های اجتماعی برخوردار بشوند. لطفن این رو بیشتر پیگیری کنید تا به سرانجام برسه و این خانواده و ۴ تا نو رسیده کوچولو و بخصوص ۲ دختر بزرگتر در شرایط بهتری زندگی کنند. ممنون!
  • IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    خدا بحشون لطفی بزرگ کرده واین چهار نعمت رو بهشون داد حالا جا داره مسئولین علی رتبه استانی و کشوری که یکسره دم از پیری جامعه میزنن و تلاش در فرزند آوری مردم میکنن وقتشه به این خانواده عزیز بهترین کمک ها رو بکنن از خونه ای بزرگتر و کمک هزینه پنج ساله برای نگهداری این بچه ها و یک شغل خوب برا پدر این بچه ها و یک خودرو داده بشه
  • IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    90 8
    سلام باید دولت به این خانواده کمک میکرد خانه شخصی برایشان تهیه میکرد حقوق شوهرش رواضافه میکردند کارشوهرش رونیمه وقت میزندتاکمک به خانوادش باشد
  • مفتخری IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    81 6
    انشاءالله حتمآ آقای رئیسی به این خانواده کمک می‌کند
  • IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    78 9
    عزیزم منم انشالله خدا همتون رو حفظ کنه
  • صغری IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    61 7
    خداوند کمکتون کنه تو این شرایط خیلی سخته تنشون سالم وونامدار باشن
  • سعید IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    66 18
    سلام خیلی خوشحال و ذوق زده شدم از خدا مزخوام اول سلامتی پدر و مادر رو حفظ کنه بعد دوتا دختر خوشکل و با حجاب رو عاقبت بخیر کنه بعدش این چهار فزقلی و جه جه مو جه هار رو سلامت حفظ کنه خوشحالم که همچین مادری با کرامت و با حجاب و شیر زن دو خترش رو حضرت زهرایی ص بزرگ کرده موفق و پیروز باشید
  • IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    80 20
    سلام،درود بر شما خدا باوران،خدایی که انهمه،قدرت،لطف،مرحمت دارد خودش می‌داند چه میکند
  • IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    56 6
    لطفا یه شماره تماس از ابن خانواده در اختیار من بزارید در حد بضاعتم کمکی بکنم. ممنونم محمد رضا عبدی ...
  • پروین IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    79 7
    خداوند حفظشان کند وخداوند کمک کند به مادر وپدرش دراین شرایط باید دولت برای کار پدرشان وکمک به این خانواده حتما کمک کند ومسکن بالاترین اواویتشان هست
  • ناشناس IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    51 3
    خداوندحفظشان کند.برای پدرومادرشان
  • IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    34 9
    یاحسین یاحسین یاحسین
  • IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    49 5
    کاش یه شماره حساب هم می زاشتن تا هر کس دردحد توانش دست این هم وطن مون رو بگیره
  • IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    75 25
    این خبر رو مستقیم به آقا برسونین تا کمکشون کنن
    • Gh IR ۰۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
      4 0
      دولت محترم خانه در حد ایشان تهیه کنه وبهزیستی هم کمک مالی در حد نرمال ودو شرکت خودرو سازی هم یه خودر برا پدر ویه خودرو هم به مادر هدیه بدن مگر چیزی کم میشه .
  • نصر IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    81 14
    خوب مسعولین که همیشه تشویق به فرزند آوری میکنند حالا باید برای این خانواده حداقل یه خانه دست و پا بکنند حمایت کردن که با شعار دادن کار حل نمیشود
  • ارش IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    73 3
    شهرداری قبلا املاکش را به این وان میداد یکی اش را هم به این کارگر ببخشد مگه نه میگویید فرزند آوری خوب است ،پس اقدام کنید
  • محمد حسین صادقی IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    68 3
    داداش تبریک میگم انشاالله همه گرفتاری ها را اوستا کریم حله می‌کنه بچه ها بزرگ میشن نگران نشی فقط همت خودت و امید به خدای خودت
  • IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    59 7
    به سلامتی خودشان و پدر مادرشان اللهم صلی علی محمد وال محمد
  • خواهان عدالت IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    49 3
    انشااله قدمشون میارک باشه واقعا خدا روزی رسونه واعتماد وتوکل سرمایه ی این پدر ومادر باایمان ومعتقد وامیدوارم دولت هم حمایت های لازم رو به عمل بیاره همانطوری که به فرزندآوری تشویق میکنه این گوی اینم میدون
  • سعید IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    39 3
    خدا ببخشه بهشون. از رسیدگی که بهشون میشه هم گزارش داشته باشید. البته انشاالله که دولت برای تشویق مردم و جوونها هم که شده رسیدگی کنه. واقعا ۴ تا بچه ترس داره.
  • مادر داغدار۷۰ ساله IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    36 2
    خداوند نگهداره الهی روزیشون زیاد باشه پا قدمشون مبارک اینهمه تو تهرا خونه خالی چیمیشه مسولین ی تکون بدن چنتا خونه ظاهر میش مگه نمیگن بچه بیا رین اجازه بدن شماره حساب بدن مردم کمک میکنن ویا ادرس ملت خیرخواه دست دلوازن بخدا ایا اودوختر خانم هم برا خانواده شماس
  • عسل IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    81 19
    6تا بچه بدون خونه و ماشین و امنیت شغلی.واقعا که در حقشون ظلم کردید
    • م_ز IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
      0 0
      بله 6 فرزند دارن
    • IR ۰۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
      6 5
      این سرزنش ها چه معنی داره مگه دست خودشون بوده خیلی هم خوبه و قدمشون مبارکه فقط باید حمایت بشن
    • رضا IR ۰۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
      6 6
      ما بچه که بودیم 10 نفر تو یه اطاق 12متری زندگی میکردیم هر غذایی که درست میکرد مادرم میخوریم چون مثل بچه‌ها ی امروزی نازپرورده وتنبل بار نیاوردنمون برادر راحت میتونی بچه‌ها تو بزرگ کنی
  • IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    76 13
    خدا نگهدارشون باشه
  • حمید رضا سیاه مرگوئی DE ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    39 3
    با سلام، اگراین خوانواده نیاز به کمک مالی دارند من حاضرم کمی کمک کنم لطفا با ایمیل تماس بگیرید
  • کربلایی موسی IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    40 9
    با سلام این فرزندان گل‌های بهشتی هستند که به این خانواده خوشبخت خداوند عنایت فرموده است 938 م خ
  • ناشناس IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    25 7
    چهارقلوها نگفتن پسرن یا دختر..خدا حفظشون کنه
  • محمد IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    24 5
    خدا الهی به همه شون سلامتی بده ودر رفاه واسایش زندگی کنند.
    • IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
      3 0
      سلام گفتن ۳تا پسر و۱ دختر در واقع الان ۳تا پسر و۳تا دختر دارن
    • مراد IR ۰۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
      2 0
      سہ تاپسر یک دختر
  • IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    38 7
    دولت چه خواهد کرد؟ هِچ
  • IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    45 9
    دو راه بیشتر نداریم یا تجرد قطعی یا انفجار جمعیت!؟
  • اهواز IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    45 24
    بچه عزیزه ولی تو ایران زهر ماره،
  • علی IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    53 27
    به شدّت شعله بخاری در خانه چهل متری توجّه کنید .
  • IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    69 19
    بیچاره بچه ها با آینده‌ای نا معلوم و پدر کارگر
  • 6000029284 IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    44 19
    خوب بهش کمک میکردیم فقط دنبال خبر خودتون هستید و اینکه بگین فعلا روزنامه یا سایت خبری فعال هست
  • IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    24 1
    دولت باید به بچه ها کمک مالی کنه.
  • مجی IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    31 6
    یا خود اباالفضل العباس
  • IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    39 7
    بعدازترک قرص های ضد بارداری، این عوارض چند قلو زایی هست.
  • IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    30 5
    ماشاالله خدا حفظشون کند.دولت باید امکانات رفاهی برای این خانواده فراهم کند.
  • IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    38 1
    ماشاالله خدا حفظشون کنه،دعا کنید هیچ مادری آرزوی فرزند،ب دلش نمونه،
  • نیلو IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    38 4
    نمک بشند این چهارقلو چه ناز ودوست داشتنی هستند وظیفه دولت مثل سایر کشورهای دنیاست که به پدر ومادر واین خانواده کمک کند پس چطوری تبلیغ فرزند اوری می کنند ؟!
    • نجوا IR ۰۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
      1 0
      الهی آمین
  • علی IR ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    35 8
    خدا به دادت برسه
  • IR ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    26 8
    خیلی جالب بود خداکمک کنه واقعادراین شرایط سخت
  • ج ر IR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    22 2
    خدا حفظشون کنه،اگه بشه باهاشون تماس گرفت تا بخشی از زحمتشو ن رو کم کنم خوب میشه
  • IR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    34 1
    مبارک
  • IR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    26 20
    ای بیچاره
  • امید IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    36 25
    خونه بهشون نمیدن مگه؟ رییس جمهور گفت که به سه فرزندها خونه میدن که،اینم دروغ بود؟؟؟؟
  • IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    55 17
    خدا ببخشه براتون.ولی اون دوتا بچه اول.باید از کودکی اینطوری بچه داری کنند و بفکر مشکلات خونه باشن.درسته خدا بزرگه ولی فکر میکنم تو این اوضاع زندگی و شرایط اقتصادی که شما گفتین بچه دار شدن دوباره اشتباه بوده.در پناه خدا باشین.
  • IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    46 15
    عالیییی خدا همشون رو حفظ کنه خدا به همه ی اونایی که چشم به راه هستند هم انشاالله بچه بده. الهی آمین
  • پرستار IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    38 1
    مبارکتون باشه
  • بهروز IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    37 3
    حکومت ودولت که به حق دنبال جوانسازی ایران خصوصا درچنددهه آینده هستندومردم را به فرزندآوری تشویق می کنندانصافا شایسته است یک دستگاه منزل مسکونی به این خانواده اهدا وازلحاط مالی هم این خانواده را کمک موثرکنندتا بتواننداین بچه های نازنین را به ثمربرسانند وانسانهای مفیدی به جامعه تحویل دهند.
  • مردم IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    46 2
    ازچشم بد دور ان شاءاله🤲🤲🤲
  • ف IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    39 4
    خدا یا چقدر بامزه هستند خدا حفظشون کنه
  • IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    38 3
    ای جانم خدا براتون ببخششون زیر سایه پدرمادربزرگ بشن خدا رو شکر کنید خدا روزی رسونه❤
  • IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    30 3
    ماشاالله خدا حفظشون کنه. ان شاءالله زیر سایه پدر ومادر باایمانشونرشد کنند بزرگ بشن وعاقبتشون بخیر باشه. ان شاءالله خوش نام خوش روزی باشن. من برای سلامتی این خانواده چهار قل وآین الکرسی خوندم.
  • مونا IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    29 2
    خدا حفظشون کنه خدای من .....چقد خوشبختن
  • هم وطن IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    32 4
    خداحفظشون کنه ماشاالله،خداقوت به خانواده گرامی ،خدا روزیشونوبده،😍
  • IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    31 1
    خدا حفظشون کنه💕
  • سیما IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    39 33
    مبارکه 💐خدا میخواد نسل شیعه رو زیاد کنه🥰 خوش به حالشون انشالله سلامت و تندرست و از سربازای امام زمان عج الله باشن، الهیییی روزیتون زیاد،دلتون شاد
  • IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    48 19
    آفرین
  • موعود IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    34 1
    خدا حفظشون کنه، خدا خودش برکت بده پر روزی باشن، خوش به حالتون، قسمت اونهایی بشه که در آرزوی بچه هستن
  • IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    37 3
    وای چ نازن درست بزرگ کردن سخته ولی خیلی هیجان داره ۴قلو خدا حفظشون کنه
  • فاروق IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    36 11
    فقط خدا به داد این بنده برسد با این وضعیت اقتصادی
  • نادر IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    40 8
    ماشاالله
  • IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    32 1
    خداحفظشون کنه
  • IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    41 7
    ای جانم خداروزیشونو میرسونه الهی سلامت باشن همه شون زیرسایه امام زمام علیه السلام
  • IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    37 3
    خدا حفظ شون کنه
  • نیایش IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    35 6
    خداوند حفظشون کنه.و انشالله سایتون سالیان سال بالای سرشان باشه.هیچ وقت ناامید نشوید خدا خودش روزی رسونه و کمکتون میکنه به حرف هیچ کس هم اهمیت ندهید و تمام وقت و تلاشتان مواظبت از چهارقلویی عزیزتان کنید😘😘😘😘خداوند حفظشون کنه انشالله.
  • منصور IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    40 3
    روزی رسان خدا است اصلا ناراحت نباش سالار
  • IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    25 5
    خدا کمکشون کنه واقعا سخته پوشک شیر دکتر ودارو خدا پشت وپناهتون باشه
  • IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    32 2
    آخخی عزیزم، قربون خدا برم و لطف وکرم وحکمتش. قطعاً و حتماً خدا هوادون و داره.
  • محمد IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    31 4
    اقای علیرضا بیرانوند این قوم عاشق شما هستند اگه امکانش هست کمکشون کن
  • اردبیلی IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    29 13
    خدا را شکر ..حا لا که شهرداری تهران بفکر کارمند خودش نیست از مردم شریف و نجیب تهران کمک بگیرید با گرفتن شماره‌ حساب و خرید خانه برای این خانواده...کرباسچی کجایی یادت بخیر..اگر بود که چه کارها برای این خانواده نمی کرد
  • حمید IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    45 7
    مگه نگفتید به ۳ بچه بیشتر زمین یا خانه میدید مرد باشید به این بند خدا کمک کنید یه خانه بهش بدید کمک خرج بدید حرف کار نمی کنه عمل انجام بدید .
  • پیرو حق IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    45 4
    ان شا الله خیر کثیر و روزی فراوان نصیب شما خواهد شد،اگه با خدا باشی خدا خوب می دونه چطور بنده نوازی کنه.
  • نجمه IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    28 13
    خیلی سخته .... خیلیییییییییییی سخته
  • خدایی IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    40 3
    خوب دولت خونه رایگان شیرخشک و پوشک رایگان و پرسنار بده
  • علی IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    39 1
    اینجابایدشهرداری تهران وبه ویژه‌ای زکانی برای صاحب خانه شدن وکمک به پدرخوانده اقای مرادنیاکارانجام بدن
  • معصومه IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    55 2
    همونایی ک تشویق ب فرزند آوری کردن حتما کمکتون میکنن
  • IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    34 7
    خوب خیالت راحت دولت طبق قانون هم خونه هم ماشین بهت میده بهزیستی هم جدا و.و.و.
  • IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    61 26
    دلم به حال همشون میسوزد ،تو این شرایط به دنیا آوردنشان گناه بود،
  • انسان IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    57 24
    سلام ترا خدا هرکه وضع خوبی داره خانه وماشین خخوب در اختیار این خانواده قرار دهد
    • علیرضا IR ۰۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
      1 0
      لطف کنید ادرس شماره موبایل بگزارید
  • محبوبه IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
    2 1
    خوشبحالتون واقعا خدا شمارو لایق دیده خسته نباشید خوبه که دختر هارو برا کمک دارین
  • IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
    2 0
    باید از طرف دولت و رهبری حمایت بشن
  • سید. علی IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
    1 1
    هر هفته ۶۰۰ هزار تومن پوشک میخان به نظر اونهایی که ایشاالله ماشالله کردن با حقوق کارگری میتونه تامین کنه اگه دل اون مرد فلک زده خبر داشتی خوشحالی نمیکردی مملکتی که تورم از قد بچه ها سریع تر رشد میکنه تنهایی بهترین گزینه اس تا شرمنده کسی نباشی
  • مرضیه IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
    2 2
    خوشحالشون واقعا خدا ب منم بده دوقلو
  • یوسف مردانی IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
    5 2
    .... افتخار نداره. .... ترویج مدل زندگی حکومتی و گدایی و قناعت بیجا و افراطی... فقر پرستی و برگشتن به قرون وسطا. هیچم مبارک نباشه ....
  • IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
    1 0
    چه سعادتی انشاالله موفق باشند....
  • لیلا IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
    1 2
    ای جان 😍😍😍خواست خدا بود اما دولت باید حمایتشون کنه رهبرعزیزهم فرمان بدهد 😎
  • IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
    0 0
    حتما باید کم شود آقای مسئول بی مسئول این همه ثروت کشور چقدر خوبه کمی در این خانواده صرف شود
  • کردستان IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
    0 0
    ماشالاه لاحول ولا ب الله قدم نور رسیده مبارک باشه انشالاه مسولین که میکن جمعیت کمه بفرما این جمعیت حالا برایشان امکانات وخانه وماشین تهیه کنی وشیرخشک بدی انشالله مسولین کاری انجام دهند واین پدر ومادر محترم با سلامت بچهای خوبی تربیت وبزرگ کنن وسرباز امام زمان حج شوند امین
  • بینام IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
    1 0
    خداوند گر ببندد زحکمت دری_____گشاید زرحمت در دیگری() ماشا الله. خدا حفظشون کنه. الهی از فضل خودت برای این خانواده ی محترم، گشایش بنما.
  • قاسمعلی IR ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
    0 0
    خداروشکر. قدمشان‌ پر از خیر و برکت‌ است. به‌پدر و مادرشون تبریک‌ میگم‌ و آرزوی‌ موفقیت‌ براشون‌ دارم. دولت‌ اگه‌ بتونه‌ یه‌ خونه‌ بزرگتر براشون‌ تهیه‌ کنه‌ خوبه. مبارکه‌ ان‌شاءاله.
  • IR ۰۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
    0 0
    مبارک باشه، ان شاءالله الله یارتون باشه
  • روشنا IR ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
    2 1
    الهی ماشالله لا حول ولا قوه الا بالله خدا حفظشون کنه 🥰😍 آفرین به این پدرو مادر که بچه هاشونو حفظ کردن خدا خودش داده خودشم روزی میده و کمک میکنه چه دکترای مزخرفی پیدا میشن با این پیشنهادای دور از انسانیت !😠
  • مسافر IR ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
    0 1
    الان شرایط این رو دارند چهار تا خودرو در ایران خودرو ثبت نام کنند (الابرکت ا...)
  • شماره کارت میذاشتن هرکسی دلش می‌خواست براشون پول م IR ۰۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
    0 0
    شماره کارت بذارین لطفا لطفا
  • علی IR ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
    0 0
    امیدوارم خداوند متعال این خانواده محترم را در پناه خودش نگه دارد. دولت و مسیولین جمهوری اسلامی خیلی تاکید به فرزند آوری دارند .... حالا به این خانواده کمک مالی و مسکن و ماشین در اختیار این خانواده قرار بدهند که یک خانواده هشت نفره هم ... دعا گوی... مسیولین ....باشند ....
  • الهی IR ۰۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
    1 1
    خدا به یکی چند بچه میده به کسی دیگه یکی هم نمیده خونش سوت کوره.لیاقت میخواهد بچه داشتن خدا سر داده روزی هم میده توکل بخدا کن هنوز جوان هستید.
  • سلمان IR ۰۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
    0 2
    بخدا من دوقلو دارم وچهار فرزند خدا کمکت کنه اینده سخت در انتظار داری و بدچن حمایت اطراف
  • قاسمعلی IR ۰۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
    0 0
    سلام‌مبارک‌ باشه‌. خواهشا یه‌ شماره‌ حساب‌ از پدر بچه‌ها بدین که‌ یک‌ کمک‌ اگر از عهدمون‌ برمیاد بهشون‌ بدیم‌ متشکر میشم.
  • مرضیه IR ۰۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
    0 1
    به یکی ۴تا میده برامنم سقط شد من موندم چرا خدا اینجور میکنه
  • ناشناس IR ۰۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
    1 0
    ایشالله هر بچه ای تنها نمونه پدر مادرا همیشگی نیستن... چه خوب بود هر دختری یه خواهر داشت و هر پسری یک برادر... تا جونی نمیفهی اما یه روزی یه جایی متوجه میشیم چقدر تنهایم و حتی بچه های تنهایی داریم بی خاله بی دایی بی عمو یا بی عمه...... خدا رزقتون بده وایشالله اینده ای درخشان داشته باشین... 🌹
  • خانوم ملایی IR ۰۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
    2 0
    خدا را هزاران مرتبه شکر که بچه هاشون سالمه خدا روزیشونو میده آفرین به این زوج خوش چهره من از دوتا دختر بزرگ خیلی خیلی خوشم آمد که حجابشون خیلی عالی بود آفرین به این مادر واقعاً خدا دوستشون داشته که چهار قلو هدیه داده
  • اکرم محمدی IR ۰۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
    1 0
    آقای زاکانی لطفا یک باب منزل‌ مسکونی شرافت مندانه و مناسب اين خانواده‌ تحويل شون بدين و کمک ماهيانه بدين و اطلاع رسانی کنيد
  • IR ۰۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
    1 0
    چقدر حس عجیب و خوبی است،مبارکشون باشه.ولی اون مسئولینی که اینهمه هیاهوی کمک به زادآوری میکنند باید کمک این خانواه کنند و حداقل وسیله ی نقلیه و مکانی آرام برایشان درنظر بگیرند و فقط شعار ندهند،اینجور وقت ها،ما مردم هم وظیفه داریم هم به مسئولین فشار بیاریم برای تحقق وعده هاشون هم خودمون اگه میتونیم کمک کنیم.این کمک های دولتی برای این خانواده ها باید بلاعوض باشه نه وام
  • IR ۰۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
    3 1
    اینقدر به کشورهای دیگه کمک میکنیم واسه یه باربه داخل کشورخودتون نگاه کنین چراغی که به خانه رواست به مسجدحرام است...عادت کردین کمک کردنتون واسه دیدن باشه خوب همون کارروبرای هموطن خودتون بکنین منم دوقلوداشتم ومیدونم واقعا سخته خیلی
  • عبدالرسول‌زرگانی‌از‌اهواز IR ۰۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
    1 0
    قدمشون‌ پر‌خیر‌ و برکت‌. خدا‌ حفظشون‌ کنه‌ هیچ‌ نگران‌ نباش‌. توکل‌ بر‌خدا. خدا‌روزی‌ رسونه‌ نه‌ بنده‌ خدا
  • IR ۰۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
    5 2
    هرکس خربزه بخوره پای لرزش باید بشینه...همه دوست دارن .ولی نباید از دیگری توقع بزرگ کردنشون داشته باشید.یا از دولت...شاید بیچاره دنبال پسر بوده .چی فرقی می‌کنه پسر یا دختر .سالم باشه.وی به نظر بده تواین اوضاع اقتصادی .دوتا کافی بود
  • IR ۰۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
    1 0
    خدا بچه هاتو حفظ کنه ولی برادر من به هیچ کس امید نداشته باش انشالله خدا هواتو داره خودش داده خودشم روزی میرسونه
  • بازنشسته DE ۰۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
    1 0
    خدا به فریادش برسد در این مملکت با این شرایط اقتصادی ، معیشتی و اجتماعی چطوری از پس هزینه های بزرگ کردن و تربیت آنها بر بیاد ، یک کارگر فضای سبز شهرداری ....
  • IR ۰۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
    2 0
    ازدواجش .... الان چه برسه فرزند آوری
  • IR ۰۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
    0 0
    آخی عزیزم قربون خدا برم این همه شکوه وعظمت مبارکشون باشه چقدر نازن خدا پدیدارشدن کنه با این پدر مادر قدرتمند
  • IR ۰۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
    0 1
    من هم مستجر با سه تا بچه خدا به دادمان برسه
  • سیدحسین محمودی IR ۰۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
    1 1
    خدابهشون ببخشه ازتون میخوام التماسانه واسه منم دعاکنیدکه صاحب فرزندی بشم ممنونم
  • موسی حیدری IR ۰۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
    0 0
    خدا را سپاس یعنی شهرداری نمیتواند کمک این خانواده کند البته اگر کمک میکرد جای تعجب داشت اگر اراده کنند مردم روی سرشان میگیرند اما حالا ایران خودرو باید یک دستگاه پژو پارس بدهد و رئیس جمهور باید شخصا ورود کند آهای مسئولین این یکی رو به شوخی نگیرید یا علی مدد
  • حسن سپهریان IR ۰۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
    2 0
    قربون خدا برم یکی در حسرت یه بچه مونده یکی هم مثل من یه بچه میده و دیگه نمیده . یکی هم مثل این خانواده 4 تا یه هویی میده . 6 تا بچه ؟؟؟ ماشالله . خوش به حالش . کاش منم دو سه تا داشتم
  • افسر وطن IR ۰۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
    2 0
    دولت محترم،هم منزل و پوشک و تجهیرات نوزاد را تا یکسال تامین میکند،یک خودرو به قیمت کارخانه و ۱۲۰تومن وام با دوسال فاصله ی پرداخت ۴درصد پرداخت کرده،نظرات منفی فقط مختص افرادیست که خود از نعمت تعدد اولاد محرومند
  • شیده عابدی تجریشی IR ۰۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
    2 0
    با سلام و احترام، ایکاش یک شماره کارت در این مقاله بگذارید تا خیرین کمک کنند. در خارج از ایران عزیز این مسئله بسیار باب است. مطمئنا بسیار افرادی هستند که مایلند با این خانواده عزیز همکاری کنند. خدا قوت. با احترام، عابدی از تجریش
  • IR ۰۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
    3 0
    آن که دندان دهد نان دهد خدا ارهماراهمین هست
  • جواد IR ۰۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
    3 0
    آنکه نان دهد دندان هم دهد
  • محبوبه IR ۰۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
    3 0
    هر آنکس که دندان دهد نان دهد حالا نوبت دولت هست که همه جوره از این خانواده حمایت کنه حتی خودرو سواری هم برای این خانواده‌کم هست یه خونه سه خوابه ۱۵۰متری هم بهشون بدهند یک اتاق برای پسرها یه اتاق برای دخترها ویک اتاق برای پدر ومادر خدا قوت مادر مهربان وفداکار ماشین دوکابینه وحقوق برای بچه ها درنظر بگیرند اگر دولت کوتاهی کنه درخحق این خانواده گناه نابخشودنی ست
  • IR ۰۴:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
    3 1
    خدا حفظشون کنه ، اما واقعا وحشتناکه . .... امیدوارم که حمایت خوبی ازشون بشه
  • حمیرا IR ۰۴:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
    4 0
    قدمشان مبارک باشه
  • ساناز IR ۰۴:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
    7 0
    هزار ماشالا. چهارتاشونم خوشگلن. خدا حفظشون کنه براتون. براشون تو اینستا پیج درست کنید. درآمدش خوبه