لیونل مسی که در زدن ضربات آزاد مهارت فوق‌العاده‌ای دارد و تاکنون از روی ضربات ایستگاهی گل‌های بسیاری زده است، در بارسلونا از این مهارت خود استفاده نمی‌کرد.

مسی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از indianexpress، لیونل مسی تاکنون بیش از ۶۰ گل از ضربات ایستگاهی در دوران حرفه‌ای خود به ثمر رسانده است، اما زمانی که به عنوان یک جوان در بارسلونا وارد صحنه شد، ظاهراً این بازیکن آرژانتینی ضربات ایستگاهی نزد.

به گفته خوان کارلوس اونزوئه، مربی دروازه‌بانان تیم بارسا تحت رهبری فرانک رایکارد، وقتی مسی وارد تیم اصلی شد، با سادگی می‌نشست و تمرین‌های مارکز، دکو و رونالدینیو را تماشا می‌کرد که در ضربات ایستگاهی عالی بودند.

آنزوئه به Sportskeeda گفته است: «زمانی که مسی وارد تیم اصلی شد، بازیکنانی مانند رونالدینیو، دکو و رافا مارکز بودند که ضربات ایستگاهی فوق‌العاده‌ای داشتند و بعد از تمرین‌های گروهی هم تمرین می‌کردند.»

او افزود: «اما مسی روی یک توپ می‌نشست و فقط تمرین آنها را تماشا می‌کرد.»

زمانی که آنزوئه از مسی جوان پرسید که چرا با وجود گلزنی‌اش در آکادمی لاماسیا، ضربات ایستگاهی را تمرین نمی‌کرد، مسی به او گفت که «حالا زمانش نیست.»

«از مسی پرسیدم چرا تمرین نمی‌کنی؟ من دیده‌ام که در لاماسیا از روی ضربات ایستگاهی گل زدی. و او پاسخ داد: حالا زمانش نیست، رونالدینیو، دکو و مارکز این کار را می‌کنند. مسی در ۱۶ سالگی، به سلسله مراتب احترام می‌گذاشت.»

در طول سال‌ها، مسی بر تخصص خود در ضربات ایستگاهی تسلط داشت و اکنون پس از به ثمر رساندن چند گل باورنکردنی از ضربات ایستگاهی تقریباً در فوتبال جهان بی‌نظیر است.

او بارها و بارها مهارت خود را نشان داده است؛ توپ را روی دیوار بچرخاند یا با قدرت به آن ضربه بزند و دروازه‌بان را با شوت‌های بسیار سریعش غافلگیر کند.

کد خبر 739225
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha