سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان اتهامات دولتمردان پاکستانی درباره کم کاری کابل در برخورد با عناصر تروریستی را رد کرد و از اسلام‌آباد خواست تا ریشه مشکلات خود را در داخل جستجو کند.

امیر خان متقی

به‌ گزارش همشهری آنلاین، رسانه‌های پاکستانی به نقل از اظهارات «امیر خان متقی» طی سخنانی در مراسمی در شهر کابل عنوان کردند: پاکستان نباید به خاطر مشکلات خود از جمله انفجار پیشاور، افغانستان را ملامت کند.

واکنش وزیر خارجه حکومت طالبان درحالی است که وزیر دفاع پاکستان ساعاتی پس از انفجار مرگبار روز دوشنبه در مسجد شهر پیشاور، خطاب به افغانستان خواست تا این کشور برخورد جدی تر علیه عناصر تروریستی داشته باشد.

وزیر کشور پاکستان نیز مدعی تداوم استفاده تروریست‌ها از قلمروی افغانستان برای حمله به کشور همسایه شد.

سرپرست وزارت خارجه افغانستان خطاب به وزرای پاکستانی گفت: از مقامات پاکستانی می خواهیم که برف بام خود را به بام دیگران نیاندازند و حل مشکلات خود را در داخل جستجو کنند.

دولت و ارتش پاکستان بارها اعلام کرده اند که از خاک افغانستان به ویژه تحت حاکمیت طالبان، علیه آن کشور استفاده می‌شود؛ ادعایی که کابل آن را تکذیب می‌کند.

انفجار انتحاری روز دوشنبه در مسجدی در شهر پیشاور مرکز ایالت خیبرپختونخوا پاکستان رخ داد که براساس آخرین آمار، یکصد نفر جان باختند و ده‌ها نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

مسوولیت این حمله را در ابتدا گروه تحریک طالبان پاکستان پذیرفت؛ اما پس از آن سخنگوی این گروه تروریستی گفت که آنان در این حمله دست ندارند.

کد خبر 739148
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • مرادی IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
    1 20
    مکر پاکستان را خدا به خودشان برگردان
  • IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
    3 48
    لطفا ازین خوارج هیچ خبری نگذارین . عزت نفس ما رو در حد خوندن اخبار این یعجوج معجوج ها تنزل ندین.