رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در حال حاضر وزارت ارتباطات مامور امورات مربوط به اینترنت است اما تصمیم گیری در مورد اینترنت در مورد سکوها فرا قوه ای است و نظر این است که اگر این سکوها همچنان پلتفرم ناامنی باشند امکان فعالیت ندارند.

ابراهیم رئیسی - رئیس جمهور

به گزارش همشهری آنلاین، سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در گفتگوی زنده تلویزیونی در رابطه با گله مندی مردم از کاهش سرعت اینترنت و محدودیت دسترسی به سکوهایی که معاش برخی از مردم از دسترسی به این سکوها بوده است و عدم تطابق آن با وعده انتخاباتی مربوط به اینترنت تاکید کرد: وعده ما در مورد اینترنت واقعی است و آنهایی که علم و کسب و کارشان و ارتباطاتشان در این بستر تعیین می شود مورد توجه هستند. به عبارتی اینترنت محیط زیست مردم است باید دسترسی ها خوب باشد واخلالی در آن وجود نداشته باشد و مردم بتوانند راحت ارتباطات را شکل دهند. اخلال در این امر موجب گله ما هم هست همانطور که گله مردم است.

وی افزود: کاری که در فیبر نوری و گسترش شبکه ارتباطات انجام شده کار بسیاری خوبی است. اما در مورد سکوها و پلتفرم های خارجی که با محدودیت مواجه شدند نکته این است که محدودیت ها بعد از اغتشاشات صورت گرفت. کدام کشورها اجازه می دهند یک پلتفرم بستر اغتشاشات باشد؟ تا قبل از اغتشاشات محدودیت نبود. 

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در حال حاضر وزارت ارتباطات مامور امورات مربوط به اینترنت است اما تصمیم گیری در مورد اینترنت در مورد سکوها فرا قوه ای است و نظر این است که اگر این سکوها همچنان پلتفرم ناامنی باشند امکان فعالیت ندارند. دفتر و مجموعه پلتفرم ها باید پاسخگو باشند و فعالیتشان در این شرایط بدون مشکل است. فعالیت آنها نباید نا امنی ایجاد کنند. دبیرخانه شورای امنیت ملی تاکید داشتند هر سکوی خارجی که بخواهد در ایران فعال باشد باید پاسخگوی رفتار خود باشد و تا زمانی که پاسخگو نباشند مشکل ایجاد می شود.

اینترنت نباید به هیچ وجه با اخلال مواجه شود

رئیسی اضافه کرد: با توجه به اغتشاشات، تلاش وزارت ارتباطات فعال شدن پلتفرم های داخلی بود تا مردم در کسب و کار با مشکل مواجه نشوند. اعتقاد من این است که اینترنت نباید به هیچ وجه با اخلال مواجه شود. مردم باید بتوانند از فضای علمی و هنری استفاده کنند.

رئیس جمهور در رابطه با تدابیر دولت برای کنترل اغتشاشات، گفت: در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب کردیم که کانون های گفتگو داشته باشیم تا صدای اعتراض مردم و سخن همه شنیده شود. همواره در دانشگاه های مختلف و اجتماعات و میان بازاریان و دانش آموزان تاکید بر نشست نخبگانی داشتم. 

کد خبر 738904
منبع: مهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 25
  • نظرات غیرقابل انتشار: 16
  • سادات طباطبایی IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
    55 4
    آقای رئیسی لطفاً توضیح بدهید که آیا این سکوهای فیلتر شده با فیلترشکن برای کشور امن هستند!!!؟؟؟
    • IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
      17 75
      به تو ربطی نداره،🤬🤬،نخود هر آش
    • به کاربر ۲۳:۴۷ IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
      37 3
      کاربر ۲۳:۴۷ : آیا تو از مافیای فیلترشکن هستی که می‌ترسی نونت آجر بشه!!!؟
  • سعید IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
    36 5
    نرم افزارها جهانی هستند و کسی حق مسدود کردن آن را ندارد