رئیس جمهور در گفتگوی زنده تلویزیونی با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور گفت: در راستای سیاست دولت برای حذف فقر مطلق و کاهش فاصله طبقاتی، وضعیت قیمت‌های برخی اقلام برای ما قابل قبول نیست و این توسط دولت پیگیری و تلاش می‌شود که ثبات پیدا کند.

رئیسی

به گزارش همشهری آنلاین، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور شامگاه امشب (سه‌شنبه، ۱۱ بهمن) در هشتمین گفت‌وگوی زنده خود با مردم، ضمن تبریک ایام ولادت امام جواد الائمه (علیه‌السلام) و دهه فجر، گفت: حقیقتاً امام بزرگوار ما یک شخصیت الهی و در عین حال یک شخصیت انقلابی بود.

وی افزود: ایشان تا آخر عمر شریف‌شان روحیه انقلابی خود را حفظ و هویت ملی و دینی ملت ما را احیا کردند. گفتمان امام بزرگوار که امروز همان گفتمان رهبری معظم انقلاب است، گفتمان فسادستیزی و عدالت‌طلبی است. امام در پرتو عدالت اجتماعی به پیشرفت کشور می‌اندیشیدند و این همان گفتمانی است که امروز دولت آن را دنبال می‌کند.

رئیس‌جمهور درباره وضعیت اقتصادی مردم، گفت: مسئله وضعیت معیشت مردم از دغدغه‌های مهم دولت است. در ایام آغاز به کار این دولت وضعیت کرونا در کشور بحرانی بود ولی الحمدالله ما امروز، روزهایی با صفر کشته کرونا را تجربه می‌کنیم.

رئیسی خاطرنشان کرد: امروز شرایط کشور کاملاً متفاوت شده، به نحوی که در زمان تحویل دولت، تورم قریب به ۶۰ درصد بود و امروز با ۲۰ درصد کاهش حدود ۴۰ درصد شده است، در شش ماهه اول دولت یعنی تا سال ۱۴۰۰، ما شاهد کاهش تورم بودیم، اما با توجه به الزام قانونی که برای عادلانه کردن یارانه‌ها و حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی داشتیم، وضعیت تورمی ناشی از این اصلاحات اقتصادی به وجود آمد که تلاش دارد به نحوی با پرداختی‌های ۳۰۰ و ۴۰۰ تومانی که دولت داشت، جبران شود.

وی اظهار کرد: در راستای سیاست دولت برای حذف فقر مطلق و کاهش فاصله طبقاتی، وضعیت قیمت‌های برخی اقلام برای ما قابل قبول نیست و این توسط دولت پیگیری و تلاش می‌شود که ثبات پیدا کند، ما داریم شرایط را به نحوی مدیریت می‌کنیم که با تغییر قیمت دلار، قیمت اقلام مورد نیاز سفره مردم به این شکل تغییر پیدا نکند.

کد خبر 738888
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 15
  • نظرات غیرقابل انتشار: 12
  • IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
    51 0
    جناب رئیس جمهور پی چرا هر روز سفره مان کوچک تر و جیب مان خالی تر از روز قبل میشود آیا اشکال از آمار شما هست یا از جیب ما. بدترین زمان زندگی کارمند علی الخصوص بازنشسته هست.
  • نوده IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
    39 2
    مردم آنچه را می بینند باور دارند.کدام ثبات کدام معیشت شب می خوابی صبح بیدار می شوی می بینی خود دولت کریمه قیمتها را افزایش داده
  • حسین زاده IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
    42 0
    مردم همه چیز رو احساس میکنن نیازی به توضیح شما نیست جناب رییسی
  • IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
    40 0
    به عمل کار برآید، به سخنرانی نیست.
  • سادات طباطبایی IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
    32 0
    صحبتهای رئیس جمهور بازی با کلمات بود!!!
  • Utopia IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
    29 0
    خیلی از گرانیها توسط خود دولت اعمال میشه مثل هزینه های آب و برق و گاز و بنزین و... درصد زیادی هم ناشی از بی تدبیری و عدم استفاده از افراد متخصص و جناح بازیهای سیاسی هست.. اونوقت چرا مسئولان هزینه های عمومی از قبیل انرژی رو با کشورهای منطقه و دنیا مقایسه میکنن و منت میذارن ک ارزون حساب میکنن.. اما موقع پرداخت حقوق و مزایا و رفاهیات ، خصوصا درمان و تامین اجتماعی و بازنشستگی خودشون رو با منطقه و دنیا مقایسه نمیکنن؟! البته مسئولین ما متخصص بازی با آمار و ارقام هستن.. مخصوصا الان با مصادف شدن با دهه فجر قیاس مع الفارق الان با دوران پهلوی به لحاظ روستاهای دارای آب و برق و تعداد افراد دارای خودرو و ...
  • کمال CA ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
    42 0
    آقای رییسی مردم از شما انتظار دارند که استعفا بدهید
  • شهرام CA ۰۷:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
    7 0
    بانکی 22.5 درصد سود و نزول می دهد و میگرد؛ حساب کنید تورم را؟
  • اشکان IR ۰۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
    6 0
    اقای رییسی عزیز شما در مباحثات انتخابی ارز دلار 33هزار تومنی را فاجعه می دانستید الان که تا 46تومن در نوسان است انتظار مردم از شما بالا بردن ارزش پول ملی است و من ا.. توفیق