مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه گفت: شرایط نامناسب جوی و سقوط بهمن، عملیات انتقال جسد کوهنورد فوت شده را با مشکل مواجه کرده است.

کرمانشاه

به گزارش همشهری آنلاین، «محمدباقر محمدی» گفت: یک تیم هفت نفره عملیاتی که ساعت ۳:۱۵ دقیقه بامداد روز دوشنبه به محل حادثه سقوط کوهنورد کرمانشاهی اعزام شده بودند با وجود شرایط نامناسب جوی توانستند جسد این فرد را از ارتفاع بیش از ۴۰ متری به سطح کوهستان انتقال دهند.

وی با بیان اینکه ۲ تیم عملیاتی و پشتیبانی متشکل از ۲۷ نیروی امدادی و کوهنورد در این عملیات حضور دارند، افزود: به دلیل نامساعد بودن شرایط جوی، تیم عملیات موفق شد تا فاصله هزار متر جسد را منتقل کنند که در این فاصله با ۲ مورد سقوط بهمن نیز مواجه شده و نتوانستند جسد را بیشتر از این مسافت طی کرده و به دامنه کوه انتقال دهند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه با بیان اینکه به دلیل برودت هوا عملیات انتقال روز گذشته پایان یافت ادامه داد: با توجه به این شرایط، جسد در شرایط مناسب و تا مساعد شدن هوا و امکان صعود مجدد در ارتفاعات کوه «پُرآو» و در مکان امن بصورت موقت قرار داده شد.

محمدی، با بیان اینکه به دلیل شرایط نامناسب جوی امکان استفاده از بالگرد در منطقه وجود ندارد تاکید کرد: ادامه عملیات در روزهای آینده و در صورت شرایط آب و هوایی مساعد انجام خواهد شد.

 ساعت ۱۶:۳۰ دقیقه روز جمعه طی تماس تلفنی مردمی با مرکز ۱۱۲ هلال احمر، خبری مبنی بر سقوط ۲ نفر کوهنورد در مسیر سه کل بارزگان بین کل یک و ۲ در ارتفاعات «پُرآو» کرمانشاه دریافت و به سرعت هماهنگی های لازم برای اعزام تیم های عملیات امداد و نجات این جمعیت با بالگرد به محل حادثه در دستور کار قرار گرفت ولی به دلیل شرایط نامناسب جوی امکان پرواز بالگرد امداد هوایی میسر نشد.

با اعزام ۲ تیم عملیاتی و پشتیبانی یکی از این کوهنوردان حادثه دیده پیدا شده و به منطقه امن انتقال یافت و به دلیل آنکه فرد دوم به دخل یک حفره برفی سقوط کرده بود امکان انتقال آن از داخل حفره به سطح کوه میسر نشد تا اینکه امدادگران نجات کوهستان متشکل از ۱۵ نفر از امدادگران این جمعیت و هیات کوهنوردی توانستند روز بعد جسد فرد حادثه دیده را که به دلیل سقوط از ارتفاع ۳۵ تا ۴۰ متری جان خود را از دست داده بود به سطح کوهستان انتقال دهند.

قله «پُرآو» با ارتفاع سه هزار و ۴۰۵ متر از سطح دریا، بلندترین قله استان کرمانشاه است که در هشت کیلومتری شمال شرقی شهر کرمانشاه قرار گرفته است.

کد خبر 738885
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha