ایران جزو 5 کشور بزرگ تولید کننده تجاری بادام در دنیا است. بادام به عنوان نهال دیمی شناخته شده است چرا که علاوه بر زنده ماندن و باردهی و بازدهی در سخت ترین شرایط با اقلیم نامناسب ، در خاک شور و آهکی و حتی بدون مراقبت خاصی مقاوم است.

image-20230131185728-1.jpeg

مزایای بسیاری نهال بادام را تبدیل به نهالی کم توقع و قابل کاشت در مناطقی که خاک شور دارند یا با مشکل خشکسالی مواجه اند ، کرده است. لذا در مناطقی که بارش باران سالانه آن بیش از 500 mm  باشد، بادام به حالت دیم نیز جواب می دهد. با توجه به اینکه میوه نهال بادام دومین آجیل محبوب جهان است، نیاز به آبیاری زیادی ندارد و نسبت به شوری خاک، سر سختی خاصی از خود نشان می دهد و فواید میوه آن فوق العاده بالاست. از طرفی بازار فروش آن ما فوق تصوراست و نسبت هزینه اولیه احداث باغ به سود نهایی، نسبت 1 به 200 است، این یعنی سود خالص و بازگشت سرمایه صد درصدی.

نهال بادام در مناطق با اقلیم سرد رشد بهتری دارد. نیاز سرمایی این رقم بین 400 تا 1200 ساعت است که در مناطق کوهستانی این نیاز برطرف می شود و به دلیل مقاومت فوق العاده شدیدی که در برابر گرما دارد، به جرات می توان گفت در اکثر نقاط کشور قابل کشت است.

نهال بادام حتی در زمستان های سخت تا دمای 20- را نیز تحمل می کند و سرمای زودرس بهاره تاثیری روی آن ندارد. نهال بادام حدود 8 ساعت نور مستقیم در روز برای گلدهی و باردهی بهتر احتیاج دارد و تا دمای 48+ را در روز های داغ تابستان تحمل می کند. بنابراین در مناطق خشک وگرمسیر نیز باردهی و بازدهی مناسبی دارد. علاوه بر دیر گل بودن و زود بازده بودن از جمله دیگر ویژگی های بارز نهال بادام، پایه تلخ بودن آن است که باعث مقاومت فوق تصور آن در مقابل خشکی وکمبود آب آبیاری، همچنین شوری های شدید خاک و آهکی بودن آن است.

نهال بادام میانه خوبی با آب ندارد فقط طی 6 ماه بهار و تابستان هر 10 تا 12 روز یکبار حدود  30 لیتر نیاز آبی هر نهال است. ارقام مختلف نهال بادام ضمن زود بازده بودن، اصلاح شده و پاکوتاه هستند و در کل عمر خود ،حدود 4 تا 5 متر رشد می کنند. پوست محصول بادام کاغذی، نیمه سنگی و سنگی است و محصولات آن از بازار پسندی بالایی برخوردار هستند. نهال بادام رعایت فاصله سالم با همسایگان را دوست دارد لذا در حالت ایده آل حدود 15 فوت یا 4 متر فاصله بین آنها الزامی است.

نهال بادام به دلیل پیوند روی پایه تلخ، دیگر حساسیتی نسبت به آفات و بیماری های خاص از جمله بیماریهای قارچی و رتیسیلومی ندارد. لذا در مقابل تمامی عفونت های قارچی مصون است.

انتخاب زمان مناسب کاشت از فاکتورهای موفقیت شما در احداث باغ بادام است. بهتر است قبل از فرا رسیدن ماه اسفند چاله های بستر کشت را آماده نمایید و به محض اینکه هوا مساعد شد، کشت را انجام دهید. با انتخاب فصل مناسب کشت، نصف راه احداث باغ را با موفقیت طی کرده اید .

با ارقام نهال بادام دیرگل خوشه ای مقاوم به شوری بیشتر آشنا شوید!

مزایای احداث باغ بادام

  1. از جمله مهم ترین مزیت احداث باغ بادام، رشد و باردهی آن به حالت دیم است که بسیار مناسب کاشت در مناطقی است که با مشکلات شدید کم آبی مواجه هستند و همچنین بهترین گزینه احداث باغ در تمام مناطق ایران است که با مشکلات شوری خاک مواجهند.
  2. طبق تجربیات مهندسین رویال نهال، نهال بادام نسبت به کم آبی، شوری خاک و سرمای بهاره و زمستان سازگاری بالایی دارد.
  3. هزینه اولیه خرید نهال بادام و احداث باغ آن تا زمانی که به مرحله باروری برسد بسیار کمتر از سایر درختان میوه است.
  4. نهال بادام مقاومت فوق تصوری نسبت به آفات و بیماری دارد و به هیچ عنوان به سمپاشی خاصی احتیاج ندارد.
  5. بادام بازار فوق بالایی دارد و فروش آن به دلیل اینکه مشاغل زیادی وابسته به این محصول هستند، بالاست.
  6. نهال بادام زود بازده است و از سال اول باردهی را شروع می کند و تناژدهی بسیار بالایی در هکتار دارد.
  7. نهال بادام دیرگل و مقاوم به سرماست و حتی گرمای بیش از 45 درجه را نیز تحمل می کند.
  8. نحوه انبارداری و ذخیره سازی میوه بادام بسیار راحت تر از سایر میوه ها است.
  9. بستر صادرات میوه بادام سالهاست که فراهم است وسود فوق العاده بالایی دارد.
  10. میوه بادام در صنایع مختلفی کاربرد دارد و تقاضا و بازارفروش آن فوق العاده بالاست.

نهال بادام فرانیس و تونو

ارقام بادام تونو و فرانیس کلون تنها تفاوتی که دارند، پوست سنگی و کاغذی بودن آنهاست. این دو رقم بسیار دیرگل و مقاوم به سرما هستند و سازگاری بسیار بالایی با شوری و آهکی بودن خاک و همچنین شرایط کم آبی دارند. روی پایه تلخ پیوند خورده اند لذا در مقابل آفات و بیماری کاملا مقاومند. میزان باردهی این دو رقم فوق العاده بالاست و در بهترین شرایط بین 40 تا 50 کیلو هر درخت باردهی دارد. اگر زمین شما در منطقه سردسیر با آب آبیاری ناکافی و بستر کشت شور واقع شده، بهترین گزینه این دو رقم ایتالیایی و فرانسوی است.

نهال بادام آذر

اگر به دنبال نهال با محصول نیمه کاغذی هستید، بادام آذر بهترین گزینه بوده که ضمن اینکه این رقم بسیار پربار، زودبازده، دیرگل و مقاوم به سرما است، محصول فوق العاده بازار پسندی دارد. در بین ارقام ایرانی رقم آذر و مامایی از کیفیت بالایی برخوردارند، باردهی این دو رقم بین 35 تا 40 کیلو برای هر درخت است.

برآورد هزینه ها و سود حاصل از سود نهایی بادام

در سال اول احداث باغ بادام با هزینه اندک (50 تا 65) برای خرید هر نهال، چندین نهال با اصالت و با کیفیت را خریداری خواهید کرد. پس از گذشت 5 سال نیز با کمترین میزان آبیاری و بدون نیاز به کود یا سم خاص و نگهداری، (به خصوص اگر نهال خریداری شده شما تونو، فرانیس و آذر یا مامایی باشد) به سرعت باردهی را شروع کرده و ضمن بازگشت سرمایه، چند برابر سود نهایی نیز دارد.

با کاشت تنها 100 نهال بادام، مبلغی بالغ بر 300 میلیون، سود نهایی شما در 5 سال خواهد بود. این در حالیست که هر ساله به میزان باردهی درخت بادام افزوده می شود و قیمت محصول نیز رو به افزایش خواهد بود.

با ارقام نهال بادام دیرگل خوشه ای مقاوم به شوری بیشتر آشنا شوید!

خرید نهال بادام از رویال نهال

برای خرید نهال بادام تنها از مجموعه  های مجوزدار جهاد کشاورزی از جمله نهالستان رویال نهال آرمین قاسمی، خرید نمایید. چرا که رویال نهال با عرضه نهال به صورت مستقیم و حذف واسطه، نهال را با قیمت کاملا مناسب در اختیار مشتری قرار می دهد. این شرکت با ارائه فاکتور ثبتی به مشتری، نژاد و اصالت نهال خود را تضمین میکند.

هنگام تهیه نهال بادام، بهترین سن برای جابه جایی نهال، سن 2 ساله است. از خرید نهال بادام سن بالا و قطور جدا خودداری نمایید.

فروش نهال در رویال نهال به صورت حضوری و آنلاین بوده و امکان ارسال به سراسر کشور وجود دارد.

آدرس گلخانه: میاندواب، انتهای کوی رابری، نرسیده به ایستگاه تحقیقات کشاورزی، گلخانه مهندس آرمین قاسمی

09141811520

09301811520

09201811520

04445330527

جهت اطلاعات بیشتر به ROYALNAHAL.COM  مراجعه نمایید.

کد خبر 738868

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha