یکشنبه ۶ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۵:۵۹
۰ نفر

در حادثه غرق‌شدن یک قایق مسافری در رودخانه‌ای در ویتنام، حداقل 40 نفر کشته شدند.

ماجرای مرگبار هنگامی رخ داد که 80  مسافر قصد داشتند برای خرید سال نو در ویتنام به آن سوی رودخانه بروند. شنبه گذشته، هنگامی که 80 مسافر برای خرید سال نو در ویتنام، سوار بر لنجی قدیمی شدند تا از رودخانه خروشان گیناه در استان کوآنگ بگذرند و به آن سوی رودخانه بروند، تصور اینکه تنها نیمی از آنها زنده به ساحل مقابل رودخانه خواهند رسید دشوار بود.

لحظات زیادی از سوار شدن آنها به لنج مسافری نگذشته بود که ناگهان لنج در میان بادهای شدید و امواج خروشان که ارتفاع آنها تا 20 متر هم می‌رسید، گیر افتاد، ملوان تلاش کرد تا هر چه زودتر مسافران را به خشکی آن طرف رودخانه برساند اما پیش از آنکه او فرصت این کار را پیدا کند، امواج خروشان رودخانه، مرگ را برای مسافران به ارمغان آورد.

«ما تا‌کنون اجساد حداقل 40مسافر را از آب گرفته‌ایم و 36نفر هم زنده نجات پیدا کرده‌‌اند ولی از آنجا که کشتی با 80 مسافر ساحل را ترک کرده بود، احتمال می‌رود 4نفر دیگر نیز جان باخته باشند که اجساد آنها تا‌کنون پیدا نشده است.

فرماندار ایالت لوآنگ نگوک که این حادثه در آن رخ داده است با اعلام این موضوع، به خبرنگار خبرگزاری فرانسه می‌گوید: ملوان این لنج در حال حاضر در بازداشت به‌سر می‌برد، چرا که این لنج تنها مجوز حمل 20مسافر را داشت اما او 80 مسافر را سوار کرده بود..

وی می‌افزاید: در حال حاضر سربازان، ماهیگیران و تمامی کسانی که در این زمینه تجربه دارند، به گروه امداد و نجات کمک می‌کنند؛ ما با کمک آنها تورهای ماهیگیری زیادی را به داخل رودخانه انداختیم تا شاید به این ترتیب بتوانیم اجساد را پیدا کنیم اما در حال حاضر عملیات یافتن ناپدیدشدگان به نتیجه‌‌ای نرسیده است.

فرماندار ایالت در ادامه اظهار می‌دارد: تعداد زیادی جلیقه نجات روی عرشه لنج بود اما حادثه به حدی با سرعت اتفاق افتاد که مسافران نتوانستند از این جلیقه‌ها استفاده کنند.

کد خبر 73859

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز