استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل به حمله ناموفق به مجتمع کارگاهی وزارت دفاع ایران در اصفهان واکنش نشان داد.

سازمان ملل

به گزارش همشهری آنلاین -وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اعلام کرد: شامگاه شنبه - هشتم بهمن - یکی از مجتمع‌های کارگاهی وزارت دفاع در اصفهان مورد حمله ناموفق ریزپرنده‌ها قرار گرفت که یکی از آنها با اصابت پدافند هوایی مجتمع و دو فروند دیگر در تله های پدافندی گرفتار و منفجر شدند.

 استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل متحد روز دوشنبه به وقت محلی به خبرنگاران گفت: ما با نگرانی تحولات در جمهوری اسلامی ایران در روز جمعه ۲۸ ژانویه از جمله حمله به یک مجتمع نظامی در اصفهان را دنبال کرده ایم.

سخنگوی سازمان ملل تصریح کرد: ما خواهان حفظ آرامش در میان تنش های منطقه ای هستیم و از همه طرف‌ها می خواهیم نهایت خویشتنداری را از خود نشان داده و به حاکمیت ملی و تمامیت ارضی کشورها احترام گذاشته و از اقدامات تشدید کننده خودداری کنند.

 در بیانیه وزارت دفاع که به دنبال وقوع حادثه انفجار در یکی از صنایع دفاعی اصفهان منتشر شد، آمده است: این حمله ناموفق شامگاه هشتم بهمن ۱۴۰۱ حوالی ساعت ۲۳:۳۰ صورت گرفت که با پیش بینی ها و تمهیدات پدافندی حمله ریزپرنده ها با موفقیت دفع شده است.

این بیانیه می افزاید : این تهاجم ناموفق تلفات جانی نداشته و آسیب جزیی به سقف کارگاه وارد شده که به فضل الهی خللی در تجهیزات و ماموریت های مجموعه ایجاد نکرده است.

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به ملت شریف ایران اسلامی اطمینان می دهد اقدامات مراکز ما برای تولید قدرت ، اقتدار و امنیت با شتاب و جدیت ادامه خواهد یافت و این اقدامات کورکورانه تاثیری در تداوم مسیر پیشرفت کشور نخواهد داشت.

کد خبر 738588
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha