دکتر محمد دشتی ازجمله کسانی است که در هیأت امنای صرفه‌جویی ارزی در معالجه بیماران با دکتر شیبانی همکاری می‌کرده است. آشنایی آنها به سال۱۳۷۱برمی‌گردد.

تحول پزشکی در بخش پیوند اعضا

همشهری آنلاین - مزگان مهرابی: دکتر دشتی از فداکاری‌های دکتر شیبانی می‌گوید: «تا قبل از راه‌اندازی هیأت امنای صرفه‌جویی ارزی بیماران قلبی و کلیوی برای جراحی یا پیوند به خارج از کشور اعزام می‌شدند. این امر هزینه بالایی در بر داشت. علاوه بر آن بیمار باید مدت زیادی را انتظار می‌کشید. تا اینکه دکتر شیبانی تجهیزات پزشکی برای جراحی قلب از کشورهای دیگر را به ایران وارد کردند. بعد هم عده‌ای از پزشکان را برای آموزش به خارج از کشور فرستادند.»

او بیان اینکه در مدت زمان کوتاهی تحولی بزرگ در جامعه پزشکی رخ داد، می‌افزاید: «تا آن زمان فقط تهران، تبریز و شیراز امکان جراحی قلب داشتند. اما با حمایت دکتر شیبانی الان در شهرهای کوچک هم عمل جراحی قلب صورت می‌گیرد. بعد از آن زمینه کاشت حلزون در گوش را فراهم کرد.آقای دکتر برای پیوند کلیه، مغز استخوان و جراحی چشم هم همه‌جور تجهیزات در کشور مهیا کردند.»

دکتر دشتی تاکید می‌کند که در واقع «کارهایی که اکنون در بخش پیوند اعضا انجام می‌شود و تحول پزشکی که در این بخش انجام شد، مرهون زحمات مرحوم دکتر شیبانی است و دکتر پایه‌گذار این کار بودند.»

کد خبر 738559

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
    0 0
    مرهون دکتر افشار است نه دکتر شیبانی