مدیر مرکز توسعه خدمات اجتماعی شهرداری قزوین با بیان اینکه ۶۰ متکدی را از ابتدای امسال تاکنون شناسایی و جمع آوری کرده‌ایم،گفت: بعضی متکدیان در قزوین روزانه نزدیک به یک میلیون درآمد دارند.

گدایی

به گزارش همشهری آنلاین، محمد مهدی نانکلی مدیر مرکز توسعه خدمات اجتماعی شهرداری قزوین در رابطه با متکدیان این شهر گفت: متکدیان شناسایی شده از سوی عوامل شهرداری به مجتمع اردوگاهی و در صورت داشتن نیاز مالی به کمیته امداد معرفی می‌شوند.

نانکلی با بیان اینکه در موارد خاص و تکرر فعالیت تکدی گری متکدیان به دستگاه قضا معرفی می شوند، افزود: در این رابطه امسال ۶ نفر شامل پنج متکدی زن که در عوارضی آزادراه قزوین-زنجان تکدی گری می‌کردند و یک مرد که روی ویلچر در چهارراه ولی عصر اقدام به این کار می کرد، به مراجع قضایی معرفی شدند.

او ادامه داد: این افراد نیازمند نبودند مثلا یکی از زنان متکدی مقدار قابل توجهی طلا به همراه داشت یا مرد متکدی که با نشستن روی ویلچر تکدی گری می کرد هم از تامین اجتماعی حقوق دریافت می کرد و هم بهزیستی ماهانه به او کمک می کرد اما خودش اذعان داشت به دلیل درآمد بالای این کار حاضر به ترک تکدی گری نیست.

مدیر مرکز توسعه خدمات اجتماعی شهرداری قزوین با بیان اینکه نیازمندان واقعی نیازهای خود را از روش های صحیح مانند مراجعه به دستگاه های حمایت کننده نظیر کمیته امداد مرتفع می شوند و به جز موارد انگشت شمار حاضر به تکدی گری نیستند، خاطرنشان کرد: در کنار تشدید جرائم و مجازات برای متکدیان، بهترین راه برای پیشگیری از تکدی گری کمک نکردن مردم به این افراد است چرا که متکدیان از احساسات و رفعت مردم برای کسب درآمد سوء استفاده می‌کنند.

او با بیان اینکه براساس گزارش همکاران ما در خیلی از موارد متکدیان جمع آوری شده دارای بیش از ۵۰۰ هزار تومان وجه نقد بوده‌اند،اظهار کرد: کمک مردم به نیازمند باید از مسیر صحیح و قانونی تعیین شده صورت بگیرد تا شاهد رشد تکدی گری نباشیم.

مدیر مرکز توسعه خدمات اجتماعی شهرداری قزوین اظهار کرد: اسپند دودکنی، شیشه پاک کنی خودرو، طلب وجه با نشان دادن نسخه دارو و پوشیدن البسه کهنه و کثیف برای جلب احساسات مردم و درخواست وجه نقد با حضور در سر تقاطع‌ها از جمله موارد تکدی گری در شهر قزوین به شمار می رود.

این مسئول گفت: برای جمع آوری متکدیان نیازمند همکاری و کمک فراجا هستیم و درخواست داریم تا پلیس برای این کار در کنار عوامل شهرداری حضور داشته باشد چرا که گاها همکاران ما در جریان انجام وظیفه دچار صدمات جسمی شده‌اند و همچنین از دستگاه‌های مربوطه نیز تقاضا داریم تا نمایندگان خود را برای ساماندهی متکدیان جمع آوری شده در مجتمع اردوگاهی معرفی کنند.

کد خبر 738501
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha