مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۱۴۶ میلیارد تومان اعتبار از محل‌های مختلف به حساب دهیاری‌های استان واریز شده است.

خراسان

به گزارش همشهری آنلاین، حسین هاشمی گفت: این اعتبارات از محل ماده ۳۸، ۳۹ و ۴۲ قانون مالیات بر ارزش افزوده و ماده ۵۸ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت پرداخت شده است.

وی از افتتاح و بهره‌برداری از ۶۱۲ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۰۲ میلیارد تومان از سوی دهیاری‌های خراسان جنوبی در مناسبت‌های مختلف از ابتدای دولت سیزدهم (هفته دولت، روز روستا و عشایر و دهه فجر) خبر داد و گفت: اخذ مجوز تاسیس دهیاری برای ۷۰ روستای بالای ۲۰ خانوار دارای شورا و فاقد دهیاری استان نیز به منظور بهره‌مندی از اعتبارات دولتی در این مدت انجام شد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان جنوبی اضافه کرد: ۱۷ دوره آموزشی شامل ۵۷ هزار نفر ساعت برای دهیاران، کارکنان دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی روستاها در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ با هدف افزایش سطح آگاهی و ارتقای دانش عمومی دهیاران، کارکنان دهیاری‌ها و شوراها برگزار شده است.

وی گفت: پیگیری‌ها برای اختصاص پنج دستگاه خودرو حمل زباله سبک به دهیاری‌های استان در حال انجام است که با دریافت آنها، تعداد خودروهای خدماتی و عمرانی دهیاری‌های استان به ۲۸۲ دستگاه افزایش خواهد یافت.

هاشمی افزود: پیگیری جذب اعتبارات جزء سه تبصره ۱۶ قانون بودجه کشور در سال ۱۴۰۰ برای اعطای تسهیلات کم‌بهره به روستاییان در حوزه‌های توانمندسازی و اشتغال، حمایتی و معیشتی، انشعابات و تاسیسات به مبلغ کل ۲۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان انجام شده که از تاریخ ابلاغ سهمیه استان ۲ هزار و ۳۶۸ نفر با مبلغ درخواستی ۲۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به بانک‌های عامل معرفی و ۲۲ میلیارد تومان به هزار و ۸۶۱ نفر از محل این تفاهم‌نامه پرداخت شده است.

کد خبر 738499
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha