دبیر چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر در نشست خبری این دوره حضور سینماگرانی که از حضور در این دوره از جشنواره انصراف داداند توضیحاتی داد.

جشنواره فیلم فجر

به گزارش همشهری آنلاین،‌ مجتبی امینی،‌ دبیر چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر در پاسخ به سؤال خبرنگاران حاضر در نشست خبری جشنواره، مبنی بر اینکه پیش از این  اعلام کرده بودید که هنرمندان باید برای سینمای ایران پدری کنند، آیا شما هم برای هنرمندان پدری کردید و هنرمندان انصرافی را برای حضور در جشنواره دعوت کردید و تلاش شما برای جلوگیری از دو قطبی ها چه بود؟ گفت: من به جهت این دو قطبی هایی که ایجاد نشود در ماه های اخیر سکوت رسانه ای هم داشتم و در سکوت و آرامش کار را جلو بردیم.

او ادامه داد: حقیر بچه سینما هستم و از ۱۷ سالگی کارم را با تولید در سینما شروع کردم و تهیه کننده ام. در طول این سال ها صمیمانه در کنار خیلی از بزرگان هنر و سینما بوده ام و شاید اختلاف فکری و سلیقه ای داشته باشیم ولی همه عزیزان ما هستند، صمیمیت و مودتی میان ما جاری و ساری است و ما در این ماه ها همین نکته ای که اشاره کردید پایبند بودیم. با دوستان خوب بازیگر، تهیه کننده و کارگردان و نویسنده مان و عوامل مختلف، جلسات هم اندیشی داشتیم و گفتمان شکل گرفته است. جلسات متعددی بوده نقطه نظرات مطرح شده، این فضای محبت و صمیمیت و عاطفه بین ما و همکاران مان برقرار بوده، هست و خواهد بود.

دبیر جشنواره فیلم فجر در پاسخ به سوال دیگری گفت: درباره اعتراضات اخیر در جامعه و تعداد قابل توجهی از عوامل سینما گرفتاری های متعددی برای آنها به وجود آمد برخی احضار و برخی هم به زندان رفتند؛ عده‌ای از اصحاب سینما و انجمن منتقدین سینما، می خواستند سینما را تحریم کنند و برخی هم می‌گفتند ما شرکت نمی کنیم.

آیا شما اقدام عملی برای گفت و گو و حل مناقشاتی که در این دوره اتفاق افتاد، داشتید و یا به شما اجازه ندادند که این کار را بکنید، تأکید کرد: شورای مرکزی انجمن منتقدان سینما اعلام کردند نمی خواهیم شرکت کنیم. کل شورای مرکزی سال ها در جشنواره فیلم فجر بودند مسئولیت داشتند و کار کردند. ۱۴۷ منتقد برای حضور در خانه رسانه تأیید شدند و این آمار نشان می دهند بدنه منتقدین خودشان را از خانواده اهالی رسانه و سینما دانستند. اشاره کردم نقد، محترم و پابرجاست و احترام به نقد حفظ باید شود.

منبع: روابط عمومی چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر 

کد خبر 738487

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 11
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
    25 37
    می خوام صد سال سیاه نیان ،نه اسمون به زمین میاد نه زمین به اسمون
  • IR ۰۸:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
    19 42
    به درک نیان خودفروخته ها