مجتبی امینی که یازده ماه از انتصاب‌اش به عنوان دبیر جشنواره فیلم فجر می‌گذرد در نخستین نشست خبری‌اش، مقابل اهالی رسانه نشست و در ابتدای نشست، پوستر بخش بین‌الملل را رونمایی کرد.

جشنواره فیلم فجر

به گزارش همشهری آنلاین، دو روز تا شروع چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر باقی مانده و در حالی که فیلم‌های بخش بین‌الملل هنوز معرفی نشده‌اند، مجتبی امینی در نشستی خبری که صبح دوشنبه دهم بهمن‌ماه در پردیس سینمایی ملت برگزار شد، به تشریح جزییاتی از جشنواره خواهد پرداخت.

این نشست ساعت ۱۱ با پخش سرود جمهوری اسلامی  و تلاوت آیاتی از قرآن توسط مرتضی یراقبافان آغاز شد. مسعود نجفی مدیر روابط عمومی این جشنواره از درگذشتگان سینمای و رسانه‌ای وحید اسلامی، اصغر یوسفی نژاد، محسن جعفری راد، اشکان منصوری، بابک برزویه و علیرضا غفاری که در سال‌های اخیر از دنیا رفتند یاد کرد.

در بخش ابتدایی این نشست، توسط مدیر عامل موسسه رسانه‌های تصویری و یکی از خبرنگاران صدا و سیما پوستر بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر رونمایی شد.

پس از رونمایی از پوستر، امینی با یادی از مردم زلزله‌زده خوی از آغاز جشن سینمای در ۱۲ بهمن و شروع جشنواره خبر داد و گفت: مشکلات و التهاب های اخیر روند تولید آثار را با تاخیر روبرو کرد ولی آثاری که به دبیرخانه رسید نسبت به سالهای گذشته قابل توجه بود. امسال مخاطبان با گرافیک ویژه‌ای از سینمای ایران روبرو می‌شوند و سال‌ها آثار در تک لوکیشن و شهری بود ولی امسال خط تولیدی شکل گرفته که تنوع ژانری مخاطب را راضی می‌کند و بسته خوبی برای اکران سال بعد خواهیم داشت.

خانواده سینما پس از سختی هایی که از دوران کرونا داشت با این فیلم‌ها خستگی‌اش درمی‌رود. این فیلم‌ها نشان دهنده روح جدیدی است که به سینما وارد شده است.

او افزود: در میان آثار رسیده ۳۰ فیلم خوب داشتیم که در نهایت به ۲۴ فیلم رسیدیم و امیدوارم فیلم آقای جوزانی هم زودتر آماده شود تا از بخش رزرو به بخش مسابقه اضافه شود.

دبیر جشنواره فیلم فجر از بخش معاونت بین‌الملل جشنواره بابت ۶ ماه پیگیری و رایزنی قدردانی کرد و گفت: ۵۸۸ فیلم خارجی متقاضی حضور در جشنواره بودند که هیات مشاور ۲۶ اثر را از ۲۵ کشور انتخاب کرد و برخی برای اولین بار در منطقه اکران می‌شوند.  

به گفته‌ او جشنواره فیلم فجر متعلق به خانواده سینماست و بستری برای انرژی گرفتن این خانواده محترم است. ان شاءلله مردم عزیز هم میزبان خانواده سینما هستند و با مودت جشن سینمای ایران را رقم می‌زنیم.

امینی در نخستین پاسخ یکی از خبرنگاران به احتمال قاچاق فیلم‌ها و برنامه اش برای حفاظت از آثار جشنواره گفت: در حوزه آی تی تمهیداتی درنظر گرفته شده ولی بالاخره کشور در معرض حمله سایبری است. با این حال فیلم kdm دارند و رمز و ساعت مشخصی برای اکران دارند و ان شاءلله اتفاقی نمی‌افتد و شرمنده نمی‌شویم.

او درباره کسانی که نمی خواهند در جشنواره باشند گفت: متولی تصمیم‌گیری برای یک اثر تهیه کننده است و او برای حضور در فستیوال و اکران تصمیم می‌گیرد. برخی همراه هستند با تهیه‌کننده و برخی هم خیر. ممکن است مسائل اجتماعی دخیل باشد یا شخصی ولی حاشیه‌ها تاثیری در بستر عدالت خواهی نمایش ندارد و ملاک ما نظر تهیه‌کننده است. در دوره‌های قبل پیش آمده که گروهی برای پرسش و پاسخ حاضر نشدند که ما در این مورد کاری نداریم. سعی می‌کنیم بستر آرامی برای فیلم برقرار کنیم تا بعد در داوری ارزیابی شوند.

واکنش دبیر جشنواره به تحریم کنندگان جشنواره فیلم فجر | حاشیه‌ها اثری ندارد | ملاک حضور فیلم، تهیه کننده است |  ۵۸۸ فیلم خارجی متقاضی بودند اما...
پوستر بخش بین‌الملل فیلم فجر

منبع: روابط عمومی جشنواره بین‌المللی فیلم فجر

کد خبر 738422

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha