سال ۱۳۸۰ چند فعال فرهنگی و رسانه‌ای که بین آنها چهره‌های مطرحی مثل جعفر همایی و... دیده می‌شود گروهی را تشکیل دادند تا با رفع نیاز مالی نیازمندان بخشی از دغدغه‌های اجتماعی را بکاهند.

خريه

همشهری آنلاین-نصیبه سجادی: کار ادامه می‌یابد تا وقتی که در بحث‌های‌شان به این نتیجه می‌رسند که تحصیلات، حتی در حد متوسط، باعث می‌شود شخص در تعاملات و بزنگاه‌ها بهتر عمل کند. همین می‌شود چراغ راه‌شان و هسته اولیه تشکیل مؤسسه‌ای را می‌گذارند برای حمایت از تحصیل دانش‌آموزان بدون سرپرست مؤثر. تشکل مردم‌نهاد دارالاکرام فرهنگی با ۲۰۰ دانش‌آموز شروع می‌کند و الان از بیش از ۹ هزار نفر حمایت می‌کند تا فارغ‌التحصیل و توانمند شوند.

قصه‌های خواندنی تهران را اینجا دنبال کنید

«محمد ابراهیم‌خانی»  مدیر روابط عمومی این تشکل مردم‌نهاد می‌گوید: «کمک‌ها بسته به شرایط دانش‌آموز خدمات مشاوره، بهداشت، درمان، بورسیه و ... تحصیلی می‌شود و کمک هزینه‌ها هم شخصاً به حساب دانش‌آموز واریز می‌شود. دانش‌آموز هرچه درسخوان‌تر باشد حقوقش بیشتر است تا عاملی شود برای موفقیت دانش آموز.»

 این تشکل در اجرای کارهای حمایتی از افراد متعهد و دلسوز کمک می‌گیرد، مثل «حمیدرضا درودیان» که ابتدا به‌عنوان معلم زبان انگلیسی وارد این مؤسسه شده و الان یکی از حامیان اصلی است و زندگی‌اش را برای یک دانش‌آموز محروم و خانواده‌اش گذاشته است. او مدتی است به پدر یکی از مددجویان که دچار زخم بستر است کمک می‌کند و از هیچ حمایت مالی و معنوی برای کاهش مشکلات این خانواده دریغ نکرده است یا «طیبه قربانی» که از دانش‌آموزان تحت پوشش به‌عنوان فرزندانش یاد می‌کند و چندین نفر را در این کار خوب همراه خود کرده است.

بچه‌ها وقتی توانمند شدند باید به هر صورت که می‌توانند دست دیگران را بگیرند و آنها را توانمند کنند تا به گفته ابراهیم خانی چرخه مهربانی ادامه یابد. نمونه هم می‌آورد: «یکی از بچه‌های ما بعد از فارغ‌التحصیلی کارگاهی راه‌اندازی کرده و خودش الان ۶ نیروی کار دارد.»

کد خبر 738477

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha