اکنون نزدیک به ۵۰۰ اثر هنری  بخش هنرهای تجسمی در نمایشگاه فرهنگستان هنر در معرض دید هنردوستان قرار دارد  که بنا به باور کارشناسان آثار رشته نگار گری از پدیده‌های این رویداد فرهنگی به شمار می‌اید.

هنرهای تجسمی

به گزارش همشهری آنلاین، مدیر روابط عمومی اداره کل هنرهای تجسمی وزارت ارشاد در گفت و گو با خبرنگار همشهری آنلاین اظهار کرد: اکنون نمایشگاه بخش اصلی جشنواره در فرهنگستان هنر دایر است که نزدیک به ۵۰۰ اثر در رشته‌های مختلف هنرهای تجسمی در آن در معرض نمایش قرار دارد.

محمد خاجی افزود: در این دوره یک بخش از نمایشگاه به هنرمندان مدعو اختصاص یافته که آثار بزرگان و استاتیدی چون استاد حسنوند، عبدالحمید قدیریان، علی بحرینی، حسین عصمتی مینا صدری و استاد بدرالسماء در آن به نمایش گذاشته شده که این بخش از پرمخاطب‌ترین آیتم‌های این نمایشگاه است.

خاجی ادامه داد: تاکنون بنا به نظر سنجی‌ها و اظهار نظرهای کارشناسان و اساتیدی که از این نمایشگاه بازدید کرده‌اند، آثار خلق شده در رشته نگارگری توسط هنرمندان این عرصه پدیده پانزدهمین دوره جشنواره هنرهای تجسمی فجر شناخته شده است. همچنین زمان و وقت بیشتری که بازدید کنندگان برای آثار نگار گری صرف می‌کنند خود گواهی دیگر بر این مدعاست.

نگارگری پدیده پانزدهمین جشنواره تجسمی فجر
بخش آثار هنرمندان مدعو در فرهنگستان هنر

وی افزود: روز گذشته نمایشگاه هنرهای تجسمی سیستان بلوچستان آغاز به کار کرد و به زودی هم نمایشگاه استانی تهران گشایش می‌یابد.

گشایش نمایشگاه هنرهای تجسمی در سیستان و بلوچستان  

دیروز ۹ بهمن عبدالرضا سهرابی مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس شورای سیاستگذاری پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر باحضور در استان سیستان و بلوچستان، نمایشگاه بخش «تجسم هنر» این استان را افتتاح کرد.

نگارگری پدیده پانزدهمین جشنواره تجسمی فجر
مراسم گشایش نمایشگاه هنرهای تجسمی سیستان و بلوچستان

سهرابی در جریان افتتاح نمایشگاه آثار منتخب هنرمندان بخش «تجسم هنر» استان سیستان و بلوچستان گفت: هنرمندان شریف این  با موقعیت‌شناسی دقیق و هوشمندانه ضمن حفظ مرزهای هنری، مرزهای سیاسی کشور را نیز با قلم خود حفظ می‌کنند.

وی ادامه داد: به‌رغم شرایط سیاسی و اجتماعی کشور، امسال برای نخستین بار تمامی استان‌ها در جشنواره هنرهای تجسمی فجر شرکت کردند که این یک پیام جدی برای دشمنان ایران به همراه دارد.

سهرابی ادامه داد: مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای پیشبرد سیاست عدالت فرهنگی مصمم است و حرکت در این مسیر را سرلوحه کار خود قرار داده است. هم‌اکنون ستاد ویژه‌ای در وزارت‌ فرهنگ و ارشاد اسلامی باهدف توجه به مناطق محروم و نه صرفاً مراکز استان‌ها، تشکیل شده است که به شناسایی افراد و هنرمندان فعال عرصه هنرهای تجسمی در سطح استان‌ها و شهرستان‌ها می‌پردازد.

آئین افتتاح نمایشگاه بخش «تجسم هنر» پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در استان سیستان و بلوچستان با حضور علی سرگزی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان، حجت‌الاسلام مهدی شجاع مدیرکل ارتباطات و هماهنگی امور قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید مصطفی زراوندیان دبیر بخش «تجسم هنر» پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، عبدالسلام بلوچ‌زاده معاون هنری و سینمایی استان، حمیده یعقوبی دبیر هنری نمایشگاه «تجسم هنر» استان، هنرمندانی چون علی پیران، سعید محمد شه‌بخش، مهدی نجارپیشه، نعمت‌الله شهربابکی و جمع دیگری از هنرمندان حوزه تجسمی استان سیستان و بلوچستان همراه بود.

نگارگری پدیده پانزدهمین جشنواره تجسمی فجر
آثار به نمایش در آمده در فرهنگستان هنر

رونمایی از پوستر جشنواره ملی آواها و نغمات دینی

رونمایی از پوستر جشنواره ملی آواها و نغمات دینی، برگزاری نشست صمیمانه با هنرمندان استان سیستان و بلوچستان، حضور در منزل استاد سعید محمد شه‌بخش هنرمند جانباز عرصه نقاشی و گرافیک، بازدید از انجمن هنرهای تجسمی و کتابخانه مرکزی استان، از دیگر برنامه‌های مدیرکل هنرهای تجسمی در سفر به سیستان و بلوچستان بود.

نمایشگاه بخش «تجسم هنر» که دربرگیرنده ۵۰ اثر منتخب از هنرمندان استان سیستان و بلوچستان است، تا ۳۰ بهمن ماه ۱۴۰۱ در نگارخانه فردوسی این استان برپا خواهد بود.

افتتاح نمایشگاه استان تهران به زودی

مدیر روابط عمومی اداره کل هنرهای تجسمی وزارت ارشاد در ادامه گفت و گو با خبرنگار همشهری آنلان با بیان اینکه جمعه گذشته کار جشنواره هنرهای تجسمی با افتتاح نمایشگاه جشنواره در فرهنگستان هنر آغاز شده، اما طبق زمان‌بندی‌های صورت گرفته گشایش نمایشگاه‌های استانی به صورت تدریجی و متناوب صورت می‌گیرد.

خاجی ادامه داد: تاکنون برخی نمایشگاه‌های استانی افتتاح شده و باقی نمایشگاه ‌ها به زودی افتتاح خواهد شد که زمان‌ آنها اعلامی می‌شود.

 نمایش آثار منتخب هنرمندان حاضر در پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر تا ۲۸ بهمن ماه جاری ادامه خواهد داشت.

کد خبر 738429
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha