طرح ساماندهی کهنه‌ فروش‌ها از این پس به‌صورت روزانه در خیابان مولوی اجرا می‌شود.

کهنه فروشان

 همشهری آنلاین - سروش جنابی : نه‌تنها ساکنان منطقه۱۲ بلکه شهروندان سایر مناطق هم از بساط‌گستری کهنه‌فروش‌ها در خیابان مولوی گلایه داشتند و عنوان می‌کردند این افراد ضمن ایجاد چهره نامناسب در این بخش از پایتخت، سبب اخلال در تردد آسان عابران و خودروها می‌شوند.

با وجودی که طرح‌های مختلفی در این خیابان برای ساماندهی بساطی‌ها انجام شده، اما به نتیجه دلخواه دست پیدا نکرده که یکی از دلایل آن، مقطعی بودن طرح‌ها بوده است، اما آنطور که شهردار منطقه۱۲ خبر داده، قرار است از این پس ساماندهی کهنه ‌فروش‌ها به‌صورت روزانه در خیابان مولوی به‌خصوص حدفاصل چهارراه مولوی تا میدان محمدیه انجام شود.

«امیر یزدی» اجرای چنین طرحی را در خیابان و محله مولوی ضروری می‌داند؛ چرا که به گفته او، این محله اماکن مهمی از جمله بازار مولوی، بازارچه پارچه‌فروش‌ها، کلیسای تادئوس، کوچه باغ ایلچی و... را در دل خود جای داده و همین امر موجب شده همه‌‎روزه شهروندان زیادی برای خرید یا بازدید از مکان‌های تاریخی به این محله بیایند.

شهردار منطقه می‌گوید: «برخی افراد هر روز ساعت۱۴ تا پاسی از شب در پیاده‌روها و خیابان مولوی اقدام به کهنه‌فروشی می‌کنند که همین موضوع سبب سدمعبر و ایجاد مزاحمت برای شهروندان می‌شود. آنها حدفاصل چهارراه مولوی تا میدان محمدیه، نه‌تنها مشکلاتی از قبیل اختلال در رفت‌وآمد شهروندان ایجاد می‌کنند، بلکه مشکلات ترافیکی، بهداشتی و اقتصادی هم به‌وجود می‌آورند.»

یزدی به حساسیت این محله به‌دلیل قرارگیری در مرکز شهر و بافت قدیمی تهران هم اشاره و عنوان می‌کند: «به منظور حذف زوائد بصری و جلوگیری از بروز مشکلات زیست‌محیطی که به‌دلیل حضور کهنه ‌فروش‌ها در خیابان مولوی ایجاد می‌شود، رفع سدمعبر در این محور از اهمیت به‌سزایی برخوردار بود. به‌همین دلیل ساماندهی این افراد و وضعیت به‌وجود آمده در دستورکار شهرداری منطقه قرار گرفته است.»

آنطور که شهردار ناحیه۴ منطقه گفته؛ در اجرای این طرح نیروهای کلانتری ۱۱۶مولوی با نیروهای شهرداری مشارکت دارند تا ساماندهی کهنه فروش‌ها با جدیت بیشتری انجام شود. «مرتضی اشرفی» عنوان می‌کند برخی افراد که اقدام به کهنه‌فروشی در خیابان مولوی می‌کنند، بزهکار هستند و با اجرای این طرح با کمک نیروهای انتظامی، شاهد کاهش سرقت‌های خرد در این منطقه هم خواهیم بود.

کد خبر 738276

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha