عملیات ساخت پل روگذر بزرگراه شهید آیت‌الله سعیدی برای اتصال مناطق۱۷ و ۱۸ سرعت گرفت و در آینده‌ای نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.

اتصال مناطق۱۷ و ۱۸

به گزارش همشهری آنلاین، روزگاری مناطق۱۷ و ۱۸ به یکدیگر متصل بودند، اما از زمان ساخت بزرگراه شهید آیت‌الله سعیدی، ارتباط این مناطق از همدیگر قطع شد و شهروندان برای رسیدن به مقصد مجبور به طی مسافت زیادی بودند. این کار ضمن اتلاف وقت شهروندان و هدررفت سوخت، سبب ایجاد ترافیک در بزرگراه شهید سعیدی و خیابان‌های اطراف می‌شد. به‌همین دلیل، ساخت پل روگذر بزرگراه شهید آیت‌الله سعیدی به‌عنوان پروژه عمرانی مشترک مناطق۱۷ و ۱۸ از ۲ماه پیش شروع شد و اینک پس از تجهیز کارگاه و فعالیت‌های اولیه، باسرعت درحال انجام است.

شهردار منطقه۱۷ در این‌باره می‌گوید: «این پروژه اکنون در مرحله حفاری شمع پایه‌های پل در محل‌هایی است که رفع معارض شده و پیش‌بینی می‌شود این طرح طبق برنامه زمان‌بندی به بهره‌برداری برسد.»
«رضا شنگی» درباره نحوه اتصال مناطق۱۷ و ۱۸ از طریق این پل می‌گوید: «با اجرا شدن این طرح و ساخت روگذر در بزرگراه شهید آیت‌الله سعیدی، اتصال خیابان شهیدان مقدم منطقه۱۷ به خیابان مهر منطقه۱۸ در محور شرق به غرب و خیابان شهیدان متین منطقه۱۷ به خیابان شهید «زقر» منطقه۱۸ در محور غرب به شرق ایجاد می‌شود و تردد شهروندان این مناطق با سهولت بیشتری انجام خواهد شد.»

گفتنی است؛ بخشی از اقدامات برای ساخت این تقاطع غیرهمسطح شامل تجهیز کارگاه، ساخت پلکان در نوار میانی، برش آهن‌آلات مربوط به گاردریل و.‌..، خاکبرداری و حفاری‌های موردنیاز انجام شده است.

کد خبر 738275

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha