سه‌شنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۳
۰ نفر

منطقه ۶ به لحاظ موقعیت قرارگیری و تعدد مراکز درمانی، دانشگاهی، همچنین مراکز مهم دولتی با میزان بالای‌ تردد و آلودگی مواجهه است.

پنل

به گزارش همشهری آنلاین، همین موضوع الزامات محیط‌زیستی را در رأس برنامه‌های مدیریت شهری قرار داده است. ساخت نیروگاه خورشیدی در ساختمان مرکزی و ساختمان مدیریت پسماند شهرداری از جمله کارهایی است که مدتی پیش در راستای این هدف اجرایی شد.

تازه‌ترین اقدام هم که باعث شد عنوان نخستین ایستگاه دوستدار محیط‌زیست به یکی از ایستگاه‌های مترو منطقه تعلق گیرد، تجهیز ایستگاه شهید مدرس به نیروگاه خورشیدی و تجهیزات دوستدار محیط‌زیست است.

«رضا محمدی»، شهردار منطقه ۶، با اعلام این خبر گفت: «به همت اداره‌های محیط‌زیست و پسماند منطقه، ۴٠ پنل خورشیدی بر پشت‌بام این ایستگاه نصب شد تا تأمین‌کننده بخشی از مصرف برق مترو مدرس باشد.»

استقرار دستگاه خوددریافت بطری‌های پلاستیکی، مخازن تفکیک زباله خشک در نقاط مختلف ایستگاه، مخازن اختصاصی برای جمع‌آوری در بطری، مخازن جمع‌آوری اختصاصی برای جمع‌آوری باتری به‌عنوان زباله خطرناک از دیگر اقدامات اجراشده در این ایستگاه است.

در آیین رونمایی از سند ایزو ۱۴۰۰۱ و معرفی ایستگاه دانشگاه تربیت‌مدرس به‌عنوان نخستین ایستگاه دوستدار محیط‌زیست، بر استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در حل معضل آلودگی هوا تأکید شد.

کد خبر 738215

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha