مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری تهران با بیان اینکه زمان رسیدن ماشین آتش نشانی به محل حادثه به طور متوسط ۴ دقیقه و ۲۰ ثانیه است، گفت: جالب است بدانید خودروهای ما در صورت عبور از چراغ قرمز جریمه می‌شوند.

آتش نشانی

به گزارش همشهری آنلاین، قدرت الله محمدی با بیان اینکه توسعه ایستگاه‌های آتش‌نشانی در دستور کار است و قرار است تا پایان سال جاری یک ایستگاه در صابونیان و یک ایستگاه  دیگر هم در فروردین ماه سال اینده  افتتاح شود، افزود: برای سال آینده هم سه تا ۴ ایستگاه پیش‌بینی کرده‌ایم باید بر اساس برنامه‌ریزی تعداد ایستگاه‌ها به ۱۵۰ برسد و برنامه داریم که ظرف سه سال به این عدد برسیم. در حال حاضر ۱۳۷ ایستگاه آتش‌نشانی در تهران وجود دارد.

او افزود: در خصوص زمان رسیدن آتش‌نشانان به محل حادثه بگویم که به طور متوسط ۴ دقیقه و ۲۰ ثانیه آتش‌نشانان به محل حادثه می‌رسند البته با توجه به ترافیک و حجم خودروها ما قدری دچار مشکل هستیم اما باز هم تلاش می‌کنیم در کوتاه‌ترین زمان ممکن به محل حادثه برسیم.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری تهران توضیح داد: ما به منظور دور زدن بار ترافیکی تصمیم گرفتیم که ایستگاه‌های ثابت و تک‌منظوره‌ای در نقاط پرترافیک احداث کنیم که دیگر آتش‌نشانان در ترافیک نمانند و زمانی که حادثه‌ای در نقاط پرترافیک رخ داد، آتش نشانان مستقر در ایستگاه‌های تک منظوره سریع تر به محل می‌روند و تا زمانی که بقیه آتش‌نشانان به محل حادثه برسند، اقدامات اولیه صورت گرفته است. یک خودرو در این ایستگاه‌ها مستقر است و چون امکاناتی در این ایستگاه‌ها نبود، تصمیم گرفتیم این‌ ایستگاه‌ها را مجهز کنیم و از شهرداری‌های مناطق خواستیم زمین‌هایی که کوچکتر از ۱۰۰ متر است را به ما بدهند تا بتوانیم این ایستگاه‌های موقت را احداث کنیم ظرف دو ماه آینده این ایستگاه‌ها را تجهیز می‌کنیم .

محمدی اظهار داشت: در حال حاضر ما می‌توانیم از چراغ قرمز رد شویم اما جریمه می‌شویم تعاملاتی با پلیس انجام داده‌ایم که در خصوص این جریمه همکاری کنند تا حذف شود ولی ماشین های امداد برایشان ثانیه هم مهم است. برخی زمان‌ها چراغ‌های قرمز دو دقیقه‌ای است و در حریق برای ما جان انسان‌ها مهم است به همین دلیل ما چراغ قرمز را رد می‌کنیم البته جریمه می‌شویم خودروهای امدادی نباید جریمه شوند باید این موضوع حل شود چرا که جان شهروندان برای ما مهمتر از هر چیز است. البته گفتم که در حال حاضر میانگین رسیدن آتش نشانان به محل حادثه  ۴ دقیقه و ۱۰ ثانیه است اما ما برنامه داریم که زیرساخت‌ها را توسعه دهیم و همچنین برای رسیدن به محل حادثه تلاش می‌کنیم که در کوتاهترین زمان به محل وقوع حادثه برسیم.

او درباره مزاحمت تلفنی به ۱۲۵ هم توضیح داد: این مزاحمت‌ها کم شده است اما همچنان وجود دارد. مرکز ۱۲۵ مهم است و نباید با آن شوخی کرد. ممکن است وقتی کسی مزاحم تلفنی شده در همان زمان فرد دیگری برایش حادثه رخ داده و منتظر است که اپراتور جواب دهد. به همین دلیل ما از شهروندانی که هر چند کم دست به مزاحمت تلفنی می‌زنند درخواست داریم که این کار را انجام ندهند چرا که شاید در همان موقع اتفاقی رخ داده باشد و کسی بخواهد به آتش‌نشانی اطلاع دهد.

کد خبر 738149
منبع: فارس

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha