بازیکن مازاد یحیی گل‌محمدی در پرسپولیس شرایطی شبیه به یکی از ستاره‌های استقلال را پیدا کرده است.

سیامک نعمتی

به گزارش همشهری‌آنلاین، داستان این فصل ارسلان مطهری بسیار جالب است. او ابتدای فصل در لیست مازاد استقلال قرار گرفت و باشگاه به‌شدت نسبت به جدایی این بازیکن اصرار داشت. شرایط طوری پیش رفت که خودداری ارسلان از قبول فسخ قرارداد، حتی او را در مقابل گروهی از هواداران قرار داد و موجب افزایش فشارها روی این بازیکن شد. او در ترافیک خط حمله استقلال گم شده بود و مطلقا جایی در برنامه‌های تاکتیکی ریکاردو ساپینتو نداشت. با وجود این، ممارست مطهری در ایستادن و جنگیدن، ورق را به نفع این بازیکن برگرداند، به‌طوری که او حالا تبدیل به یکی از انتخاب‌های اصلی سرمربی پرتغالی شده است.

مطهری در بازی با ملوان سومین گل فصلش را به ثمر رساند. نقش او در ثبت گل نخست هم غیرقابل انکار است و اگر حضور مؤثر این بازیکن نبود، مدافع حریف گل به‌خودی نمی‌زد. ۲ گل قبلی مطهری نیز در میادین بزرگی به ثمر رسیده؛ یکی برابر سپاهان و دیگری مقابل پرسپولیس. به علاوه مطهری گل قهرمانی استقلال در سوپرجام را هم به ثمر رسانده است.

آنچه در این فصل بر ارسلان گذشت، می‌تواند الگوی خوبی برای سایر بازیکنان «مازاد» خوانده شده باشد. نزدیک‌ترین نمونه از این دست، شاید سیامک نعمتی باشد؛ بازیکنی که از سوی یحیی گل‌محمدی در لیست خروجی قرار گرفت، اما با باشگاه برای ترک پرسپولیس به توافق نرسید. سیامک در گذشته حضور مؤثری در پرسپولیس داشته، اما این روزها تعدد بازیکنان خلاق در خط میانی پرسپولیس، او را به حاشیه رانده است.

حالا که نعمتی به هر دلیلی در پرسپولیس باقی مانده، می‌تواند به شرایط ارسلان مطهری نگاه کند و دنبال اثبات خودش در زمین باشد؛ ماموریتی که اگرچه دشوار است، اما غیرممکن نیست. سیامک باید مترصد فرصت باشد و اگر آن را به‌دست آورد، قدرش را بداند. او باید ثابت کند «مازاد» نیست؛ یک اعاده حیثیت حرفه‌ای که در آینده فوتبالی این بازیکن هم نقش مهمی خواهد داشت.

کد خبر 738103
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha