پهپاد باری «خودران» جدید کمپانی «مایتی فلای» (MightyFly) به نام «سنتو» قادر خواهد بود ۴۵ کیلوگرم بار را در مسافتی ۹۶۵ کیلومتری حمل کند.

پهباد سنتو

به گزارش همشهری و به نقل از نیواطلس، پهپاد جدید «سنتو» با حمل تا ۹۶ بسته کوچک متعلق به پست آمریکا در محفظه بار داخلی خود، به چیزی بیش از دو فضای پارک برای برخاستن، فرود و تخلیه خودکار نیاز ندارد. کمپانی «مایتی فلای» در حال رایزنی با اداراه هواپیمایی فدرال آمریکا (FAA) برای گسترش مجوز پروازهای دور برد هواپیماهای تولید شده در این کمپانی است.

تصاویر پهپاد پستچی که سرعت و برد بالایی دارد | سنتو با دور زدن ترافیک در خدمت باربری نوین

پهپاد جدید «سنتو» دارای یک بدنه بزرگ ساخته شده از جنس فیبر کربنی است که وزن آن ۱۶۱ کیلوگرم است و به طور کامل با ۴۵ کیلوگرم بار بارگیری می‌شود. این یک طراحی ساده بالابر  و کروز است که از هشت پایه بالابر نصب شده روی غلاف‌های پیشرانه که کمی شبیه به اسکله‌های فرود هستند، و همچنین یک پایه فشار دهنده در پشت برای پرواز کروز کارآمد، استفاده می کند. این پهپاد علاوه بر این که ترافیک را نادیده می‌گیرد و آن را کاملا پشت سر می‌گذارد، مسافت مورد نظر را با حداکثر سرعت ۲۴۰ کیلومتر در ساعت طی می‌کند و بسیار سریع تر از حمل و نقل جاده‌ای بار خود را به مقصد می‌رساند.

یک پیشرانه هیبریدی با استقامت طولانی برد نهایی۱۰۰۰ کیلومتری این پهباد را تضمین می‌کند. تمام پیشرانه برقی است، اما یک موتور احتراقی، سوخت هیدروکربنی را می سوزاند تا باتری در طول پرواز شارژ شود.

 

تصاویر پهپاد پستچی که سرعت و برد بالایی دارد | سنتو با دور زدن ترافیک در خدمت باربری نوین

مایتی فلای اعلام کرده که ابعاد «سنتو» از دو خودروی جمع‌وجور کوچک‌تر است، بنابراین وقتی به صورت تجاری عملیاتی شد، هر کسی که بتواند چند پارکینگ یا یک منطقه مسطح دیگر به اندازه این چند پارکینگ آن را به خود اختصاص دهد. می‌تواند برای تحویل دادن  یا تحویل گرفتن بار از این پهپاد وقت رزرو کند. برای تخلیه بار از این پهپاد نیز نیاز به نیروی انسانی نیست و می‌توان با یک تسمه نقاله مستقل، که در محفظه بار خود مستقر شده، وسایلی را از پهپاد خارج یا وسایلی را برای حمل به آن انتقال داد.

بیشتر بخوانید:

کمپانی «مایتی فلای» د این مقطع دست به پیش بینی نزده و صرفا می‌گوید که به دنبال مشارکت تجاری برای عملیات ارائه خدمات» در زمانی پس از سال ۲۰۲۳» است.

کد خبر 737398

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha