یک میلیاردر آمریکایی مجبور شد آثار تاریخی کلکسیونش را به ایتالیا بازگرداند.

اشیای عتیقه

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از روزنامه سان، یک میلیاردر مجبور شد آثار تاریخی به ارزش ۲۰ میلیون دلار را که برای عموم به نمایش گذاشته بود، بازگرداند و همچنین از خرج سرمایه‌اش برای هر گونه اثر تاریخی مهم منع شد. 

این حکم را دادستان نیویورک علیه مایکل استاینهارت، یک میلیاردر بشردوست و کلکسیونر سابق عتیقه‌جات وضع کرده است. یکی از اقلامی که استاینهارت باید به ایتالیا بازگرداند، یک نقاشی دیواری بود که از شهر باستانی هورسلانیوم در نزدیکی پمپئی به سرقت رفته بود. دیگری مجسمه برنزی مردی بود که باستان‌شناسان قدمت آن را در حدود قرن اول پس یا پیش از میلاد تخمین می‌زنند. 

عکس | ضرر ۲۰ میلیون دلاری کلکسیونر اشیای عتیقه | میلیاردر آمریکایی آثار تاریخی را به ایتالیا بازگرداند
مایکل استاینهارت مجبور شد آثار تاریخی به ارزش ۲۰ میلیون دلا را به ایتالیا بازگرداند

این اقلام، تحت نظر سرهنگ متیو بوگدانوس در واحد قاچاق آثار باستانی نیویورک، به ایتالیا بازگشتند. بوگدانوس گفت: «این‌ها فقط قطعات سنگ مرمر و آهک و نقاشی‌های دیواری نیستند. این‌ها آثاری از میراث فرهنگی مشترک ما هستند.»

بیشتر بخوانید:

اگر چه بوگدانوس معتقد است که این آثار «از یک جهت متعلق به همه دنیا هستند» اما «از نظر قانونی باید به کشور مبداء، جایی که از آن دزدیده شده‌اند، بازگردند.» 

عکس | ضرر ۲۰ میلیون دلاری کلکسیونر اشیای عتیقه | میلیاردر آمریکایی آثار تاریخی را به ایتالیا بازگرداند
طی ۷۵ جست‌وجوی پلیس ۵۰۰ اثر تاریخی کشف شد

طی حدود ۷۵ جست‌وجوی نیروی پلیس، ۵۰۰ اثر باستانی به ارزش تقریبی ۵۵ میلیون دلار بدست آمد که همه آنها به خانه ایتالیایی خود بازگشتند.

این آثار اگرچه ممکن است گران‌ترین یا مهم‌ترین مصنوعات دوران باستان ایتالیا نباشند، اما در نوع خود حائز اهمیت هستند. مقامات می‌گویند هر روز آثار تاریخی بیشتری از مبداء خود به سرقت می‌روند. 

کد خبر 737380
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha