عزت‌الله ضرغامی پس از حاشیه‌هایی که درباره گنجینه جواهرات بانک مرکزی پیش آمد، از این گنجینه بازدید کرد و وجود دو تاج سلطنتی را در این مجموعه تایید کرد.

دو تاج پهلوی

به گزارش همشهری آنلاین، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با انتشار تصویری از دو تاج سلطنتی، در توییتر نوشت: «امروز از گنجینه جواهرات سلطنتی بانک مرکزی بازدید کردم. باید امکان بازدید عمومی از دیدنی های آن فراهم شود.

آن دو تاج معروف را که می‌بینم، جای خالی دارایی‌های عظیم به غارت رفته ملت توسط پهلوی را بیشتر حس می‌کنم.»

وجود تاج‌های جنجال‌ساز پهلوی در تهران | تصاویری که ضرغامی منتشر کرد

سخنگوی دولت ۲۶ دی‌ماه در پیامی توییتری آماری از خروج گنجینه ایرانی توسط پهلوی داده بود که اشاره به دو تاج درحالی که گنجینه بانک مرکزی از زمان همه‌گیری کرونا تا کنون تعطیل شده و امکان بازدید از این گنجینه وجود نداشت، حاشیه‌ساز شد. در توییت علی بهادری جهرمی - سخنگوی دولت - به خروج اموال باارزش و جواهرات توسط خاندان پهلوی هنگام ترک کشور اشاره شده بود که در میان آنها به دو تاج یادشده نیز اشاره شده بود.

اما اطلاعات تکمیلی بر این نکته قرار گرفت که از میان اموال یادشده، این دو تاج از کشور خارج نشده‌اند.

وجود تاج‌های جنجال‌ساز پهلوی در تهران | تصاویری که ضرغامی منتشر کرد

گنجینه جواهرات در خزانهٔ بانک مرکزی ایران قرار دارد و در برخی روزهای هفته به صورت موزه امکان بازدید محدود داشته است. ساختمان گنجینه جواهرات در خیابان فردوسی بوده که از زمان همه‌گیری کرونا تعطیل شده و درحال حاضر امکان بازدید ندارد. بهانه تعطیلی ادامه‌دار این موزه، انتقال گنجینه به خزانهٔ جدید بانک مرکزی در تپه‌های عباس‌آباد تهران که درحال ساخت است، اعلام شده است.

بسیاری از جواهرات سلطنتی ایران، از دوره‌های صفوی، افشار، قاجار و پهلوی در این موزه نگهداری می‌شود که الماس دریای نور، جقهٔ نادری، تاج فرح پهلوی، تاج کیانی، کرهٔ جواهرنشان، تخت طاووس و تخت نادری از جمله شاخص‌ترین آثار و جواهراتی است که در این گنجینه بی‌قیمت نگهداری می‌شود.

کد خبر 737207
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 9
  • نظرات غیرقابل انتشار: 36
  • حقیقت یاب IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
    59 5
    ۴۳ سال از انقلاب گذشته و گویا تا قبل از کرونا هم موزه جواهرات سلطنتیبازدید آزاد داشته ، چطور در این مدت مسئولین موزه و مسئولین میراث فرهنگی ادعایی بر ربودن جواهرات توسط پهلوی نداشتند و پیگیری نکردند بعد از تعطیلی و کرونا الان مدعی هستند ، شاید در تعطیلی و غیبت موزه ربوده شده و انداختن به گردن پهلوی ها ؟؟؟
  • IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
    34 2
    عجب🤔
  • داش رضا IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
    20 6
    جالب اینه همه این چیزهایی که برده الان هرکدومش دریک گوشه این عالم هستش دست کی هست خداعالمه حالاهمه اینادست به دست میشه آدمهایی که استفاده میکنندمیمیرندمیرندولی ایناهستش زمردطلاحالاطرف اینایی که مال مردم بوده خورده چوبشومیخوره اینادست به دست می‌چرخه دنیاهمینه پس بیاییم انسان باشیم طوری زندگی کنیم اگه یک روزی نبودیم بگن خدابیامرزه بقیه برامون گریه کنندنه فحش ولعنت براخودمون بخریم
  • IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
    1 6
    ای لعنت بر مفت خورهای دزد هر کس در هر زمان دزدی کرده لعنت شب وروز بر اون باد ازدزد خورد و کلان کرفته الی اخر و به جای دزدی های کلان که پهلویی ووووو کردن باید از حلقومشان بیرون کشیده بشه باید تلاش کنند این این اموال ملت ایران را برگردانند . به امید انروز ببینیمو تعریف کنیم ان شای الله
  • محسن FR ۰۶:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    0 1
    حداقل یک مقدار مطالعه از دزدی های پهلوی در دیگر رسانه ها داشته باشید تا نظرات کلنگی ندهید دزدی ها وغارت پهلوی زبانزد دنیا است ربع پهلوی ۴۳ سال است بیکار درا مریکا بهمراه خانواده و....از سر قبر باباش میاره خرج میکنه یک کم قوه عاقلتونو به کار بندازید.