طرح کالابرگ الکترونیک به منظور حمایت از سبدغذایی خانوار به صورت آزمایشی در استان هرمزگان اجرایی شده است که بر اساس آن خانوارها می توانند با اعتبار یارانه، ۱۰ قلم کالای اساسی را یک‌ماه زودتر خریداری کنند.

کالاهای اساسی

به گزارش همشهری آنلاین، اجرای آزمایشی طرح کالابرگ الکترونیک در بستر شبکه ملی اعتبار در استان هرمزگان اجرایی شده است، بر اساس اعلام مسئولان،تاکنون حدود هزار فروشگاه در این استان به این سیستم مجهز شده اند.

بر اساس این طرح، خرید موادغذایی حدود ۱۰ قلم کالا در سبد کالا قیمت گذاری شده که پایه قیمت گذاری آن شهریور ۱۴۰۰ است.

خانواده ها به صورت اختیاری می توانند یا طرح کالابرگ الکترونیک و یا یارانه نقدی را دریافت کنند و هیچ اجباری در این باره نیست از این رو مردم برای خرید اقلام کالایی این طرح می توانند آزادانه و به سلیقه خود هر نشان تجاری را انتخاب و خریداری کنند و امکان پرداخت ما به تفاوت قیمت کالای انتخابی با کالای مرجع نیز میسر شده است.

جزییات اجرای طرح کالابرگ الکترونیک

مجری طرح کالابرگ الکترونیک در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به نحوه استفاده از کالابرگ الکترونیکی از اجرای این طرح در استان هرمزگان خبر داده و اعلام کرد: خانوارهایی که یارانه دریافت می‌کنند، می‌توانند برای مشاهده‌ میزان اعتبار و اقلام کالایی مصوب با تلفن همراه سرپرست خانوار، کد دستوری #۲۸*۷۸۸* را شماره‌گیری کنند و یا مراجعه به درگاه اینترنتی shoma.sfara.ir از میزان اعتبار خود مطلع شوند.

چگونگی خرید کالاهای اساسی با اعتبار یارانه

حمید فرداد بیان کرد: در این طرح اعتبار روی کدملی افراد درنظر گرفته شده است. به عبارتی افراد می‌توانند با همه کارتهای بانکی که متعلق به سرپرست خانوار است از اعتبارشان در فروشگاه‌های مجاز استفاده کنند.

وی با بیان اینکه مبلغ اعتبار به میزان یارانه است، گفت: در حال حاضر دولت به منظور حمایت از سبدغذایی خانوار این تصمیم را اتخاذ کرده که مردم بتوانند با اعتبار یارانه، ۱۰ قلم کالای اساسی را یک‌ماه زودتر خریداری کنند.

طبق گفته مجری طرح، شیر بطری یک لیتری کم‌چرب، پنیر یو اف ۴۰۰ گرمی، ماست دبه ۲.۵ کیلوگرمی کم‌چرب، مرغ کشتار روز، تخم‌مرغ کیلویی، روغن مایع پخت و پز ۸۱۰ گرمی، ماکارونی ۷۰۰ گرمی رشته‌ای، قند شکسته فله‌ای، شکر سفید فله‌ای و برنج، ۱۰ قلم کالای اساسی مشمول طرح کالابرگ الکترونیکی است.

وی با تأکید بر اینکه قیمت کالاها بر مبنای شهریور ۱۴۰۰ ملاک عمل قرار گرفته شده است، تصریح کرد: در طول دوره طرح، در صورت افزایش احتمالی قیمت کالاها، سهم پرداختی خانوار از این سبد ثابت درنظر گرفته شده و مابه‌التفاوت آن با اعتبار یارانه تأمین می‌شود.

طبق گفته فرداد، مردم برای خرید اقلام کالایی این طرح می‌توانند آزادانه و به سلیقه خود هر نشان تجاری را انتخاب و خریداری کنند و مابه‌التفاوت قیمت کالای انتخابی را باید خودشان پرداخت کنند، همچنین مردم با مراجعه به درگاه اینترنتی shoma.sfara.ir می‌توانند لیست کالاهای مشمول طرح کالابرگ الکترونیکی را مشاهده کنند.

اکنون طبق گفته مسئولان، مقدمات اجرای طرح در سراسر کشور فراهم شده است و با ارزیابی ابعاد مختلف طرح کالابرگ الکترونیک در استان هرمزگان نسبت به اجرای آن در سراسر کشور تصمیم گیری خواهد شد.

چگونگی خرید کالاهای اساسی با اعتبار یارانه | اسامی کالاها، قیمت و سهم پرداختی خانوارها

کد خبر 737096
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha