وزیر آموزش و پرورش گفت: در دنیا تا وقتی شاخص آلودگی کمتر از ۲۰۰ باشد، مدارس را تعطیل نمی‌کنند و من روز گذشته هم شاخص‌ها را رصد کردم که هنوز به ۲۰۰ نرسیده بودیم.

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش

به گزارش همشهری آنلاین، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در اختتامیه سومین جشنواره طب ایرانی درباره اظهارات اخیر خود مبنی بر درخواست تجدیدنظر در تغییر شاخص‌های در نظر گرفته شده آلودگی هوا برای تعطیلی مدارس اظهار کرد: من شاخص‌های آلودگی هوا در دنیا را دیدم و کاری هم در این زمینه بچه‌های المپیادی ما انجام دادند و من بعد از آن موضع‌گیری کردم.

بیشتر بخوانید: 

وزیر آموزش و پرورش افزود: در دنیا مدارس را به دنبال این شاخص آلودگی هوا (شاخص ۱۵۰) تعطیل نمی‌کنند. سلامت دانش آموز اولویت و اصل اول ما است اما نه اینکه با شاخص آلودگی ۱۵۰ تعطیل کنیم.

او تاکید کرد: در دنیا تا وقتی شاخص آلودگی کمتر از ۲۰۰ باشد، تعطیلی مدارس نداریم و من روز گذشته هم شاخص‌ها را رصد کردم که هنوز به ۲۰۰ نرسیده بودیم.

نوری ادامه داد: این موضِع خود را ان‌شاءالله در هیأت دولت هم مطرح خواهم کرد؛ همانگونه که مقاله مطالعه انجام شده را به دکتر عین‌اللهی تقدیم کردم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: در دنیا در موقعیت آلودگی هوای بنفش مقطع متوسطه را هم اصلا تعطیل نمی‌کنند و در دوره ابتدایی برخی جاها مدارس را تعطیل می‌کنند. کشورهایی نظیر مکزیک، فرانسه و... با گذر شاخص آلودگی از ۳۰۰ به بعد تعطیل می‌کنند. خواهش می‌کنم منابع علمی و تجارب دنیا را در این زمینه نگاه کنید و صرفا به بخش‌نامه سال ۱۳۹۷ هیئت وزیران در این حیطه اکتفا نکنید.

او افزود: البته بچه‌ها باید ماسک بزنند و رعایت کنند ولی نباید جریان تعلیم و تربیت به عنوان مهم‌ترین سرمایه اجتماعی و فرهنگی تعطیل شود.

کد خبر 737087
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 5
  • زهراموسويان IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
    10 0
    اين در صورتي درست است كه عددشاخص آلودگي را درست اعلام كنيد
  • IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
    10 0
    ... نفس کشیدن واسمون سخته مجبورکردی بچه‌ها مدرسه برن اگه آنلاین درس خوندن مشکل داشت بیهوده شبکه شاد راه انداختید
  • رسول IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
    11 0
    برای همه دانش آموزان ماسک N95 تهیه کن ، بعد
  • مح IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
    10 0
    با شاخص 150 سر درد میگیرن چطور درس بخونن خجالت بکش اصلا سواد داری که اظهار نظر میکنی یا فکر میکنی دکتری طبابت خوندی الان برن سر کلاس توی آلودگی که به سن جوانی رسیدن سرطان امانش ن ندن از این مدرسه رفتن نتیجش ببینن
  • IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
    14 0
    ... آخه مگه بچه های متوسطه آبشش دارن که با شاخص بالای ۲۰۰ برن مدرسه؟ از جون بچه های ما چی میخوای؟
  • ندا IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
    9 0
    شاخص آلودگی دنیا...چه ربطی داره فکر کرده مردم خبر ندارن شاخص آلودگی دنیا چقدر فقط ایشون خبر دارن...آخه مدارس شما کجاش مثل کل دنیاست ..آخه بچه ها مریض میشن بهتر...تا ایشون سر حرفشون پا بزارن...به خدا پسرم الا دارم از مدرسه میبرم خونه چشماش قرمز قرمز خدا لعنتتون کنه...بسکنید این وضعیت
    • حاجی ازجوبشور قم IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
      1 1
      آدم نادون هم برای خودش دردسر هست هم برای مردم
  • IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
    6 0
    استیضاح لطفا
  • IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
    7 0
    ولی ایا کتابهای انها رو هم دیدید مدارس انها رو هم دیدید در کشوری نظیر فرانسه . تعداد دانش اموزان رو دیدید در یک کلاس .کاش همونقدر که زود برای الودگی هوا و تعطیلی تصمیم گرفتید و انجام دادید و حتی چندین روز هم برای سلامتی بچه ها ارزش قایل نشدید برای کتابهای درسی بچه ها و مشکلات دیگر هم کاری انجام می دادید و به این زودی کاری میکردید.
  • یک دانش اموز خسته IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
    2 0
    شماهر وقت کشورت به یک دهم علم و ثروت و اقتصاد چین رسید بعد بیا خودت رو با چین مقایسه کن . جای اینکه مثلا بیای با با کردن مدارس تو این هوا نذاری نسل بعد بی سواد شن بیا یک کاری کن معلمات راضی باشن و نخبه هات نرنن خارج. مکزیکیای بدبخت هم خودشون انقد ذوق وشوق واسه ی سواد دارن از خداشونه برن مدرسه.
  • حمید US ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
    1 0
    چه ریش قشنگی
    • IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
      0 0
      آقای وزیر من حاضرم با شما مناظره کنم معلوم است شما در حد وزیر نیستید
  • ناشناس IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
    0 0
    ان ها فوقش ۱۰ روز هوای الوده دارند ما ۶ ماه زمستان و پائیز تازه تابستون ها هم آلوده شده به نظر شما جون بچم مهم تره یا درسش کاش کمی فکر می‌کردید فقط یکم میفهمیدید....