قائم مقام عملیات شرکت بهره برداری مترو تهران گفت: حوادث مربوط به مترو به دلیل مشکلات ایمنی نبوده و بخش عمده ای از آن به دلیل خطاهای انسانی است.

حادثه در مترو

به گزارش همشهری آنلاین ، مجید رستمی قائم مقام عملیات شرکت بهره برداری مترو تهران درباره حوادث مترو در سال جاری اظهار کرد: امسال ما هیچ حادثه‌ای در خطوط مترو مشابه حادثه چیتگر نداشتیم. حوادث مربوط به مترو به دلیل مشکلات ایمنی نبوده و بخش عمده ای از آن به دلیل خطاهای انسانی است.

براساس گفته او «حوادث مربوط به مترو اصلا به دلیل مشکلات ایمنی نیست و حادثه‌ای که در چیتگر اتفاق افتاد قطعا مشکلی مربوط به نیروی انسانی بود. ما شاهد مشکلاتی که قطار در ایمنی مسافر تأثیر مستقیم داشته باشد، نبوده‌ایم.»

در دی ماه سال گذشته، دو قطار در خط پنج مترو واقع در ایستگاه چیتگر برخورد کردند و این حادثه موجب مصدومیت ۹ مسافر شد.

رستمی در بخش دیگر از صحبت‌هایش گفت: هیچ قطاری بدون تامین امنیت وارد خط نمی‌شود، دوستان حفاظت امنیت به قطاری که امنیت نداشته باشد، اجازه ورود به خط را نمی‌دهند، خرابی قطار به علت ازدحام مسافر و اتفاق های کنترل نشده است و از مجموع ۱۶۵ قطار شرکت بهره برداری، روزانه حدود ۱۴۰ قطار وارد خط می‌شوند.

قائم مقام عملیات شرکت بهره برداری مترو تهران اظهار کرد: زمانی که مشکلی برای قطار پیش می‌آید سیستم حفاظت atp وارد عمل می شود و احتمال تصادف قطار از پشت نزدیک به صفر است. در کارگاه تمام تست‌های باتری از نظر ایمنی چک می‌شود و هر باتری حدود ۳ تا ۴سال کار می کند. همچنین تست سلامت راهبران سالیانه یک بار انجام می‌شود و اگر خدایی ناکرده راننده هم بیهوش شد، سیستم atp که خطای آن صفر است، قطار را متوقف می‌کند.

کد خبر 736830
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha