سه‌شنبه ۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۲
۲ نفر

بازارچه ۷۰ ساله محدوده میدان امام حسین(ع) پس از سال‌ها پیگیری ساکنان و کاسبان، قرار است با جدول‌گذاری و نصب تابلوهای جدید و مرمت زیرسازی‌ها، بهسازی و زیباسازی شود.

بازارچه

به گزارش همشهری آنلاین، بوی مشمئزکننده دل و روده، مرغ و ماهی با میوه گندیده از لابه‌لای مغازه‌های قد و نیم قد فرسوده و جوی‌های پر از زباله نخستین تصویری بود که هر رهگذری پس از ورود به بازارچه شهرستانی با آن مواجه می‌شد. این بازارچه که قدمتش به دهه ۳۰ می‌رسد، سال‌های فقط محل کسب بود، بدون اینکه به نمای آن توجهی صورت بگیرد یا پیاده‌رو وجوی مناسبی داشته باشد.

در این سال‌ها بارها مردم از مدیران شهری درخواست بهسازی بازارچه داشتند و کاسبان چشم به راه طرحی نو بودند تا کمی حال و هوای بازارچه تغییر کند. حالا مدیریت شهری سیزدهمین تکه پایتخت آستین همت بالا زده تا به کمک سازمان زیباسازی شهرداری تهران، بهسازی محیطی بازارچه شهرستانی را اجرا کنند.

«محمدهادی علی‌احمدی» شهردار منطقه ۱۳ می‌گوید: «برای اینکه مردم بتوانند با خیالی آسوده در بازارچه قدم بردارند نیاز به هماهنگی با شرکت‌ها و نهادهای مختلف مانند آب، برق، گاز و... بود. چون در گذر زمان شبکه‌های برق فرسوده و آب‌های سطحی در سطح معابر جریان داشت. به همین دلیل در گام نخست هماهنگی‌ها شروع شد.»

در خیابان اصلی بازارچه که نام شهید مرتجایی بر پیشانی‌اش نقش بسته، چند کوچه‌ تو در تو دارد که از لباس بچه‌فروشی و سینمای متروکه گرفته تا برنج، مرغ، ماهی، تخم‌مرغ، میوه و سبزی‌فروشی با تابلوهای مختلف در آن دیده می‌شود. همین موضوع باعث نازیبایی محل شده بود که در طرح ساماندهی به گفته شهردار منطقه، طرح جداره‌سازی، یکسان‌سازی تابلوهای معرفی مشاغل، درها و کرکره‌های صنوف با پیگیری سازمان زیباسازی شهرداری تهران انجام می‌شود. 

کد خبر 736758

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha