در برگزاری رقابت‌های سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا و در تبلیغات محیطی این مسابقات اتفاقاتی افتاد که فدراسیون بسکتبال کشورمان نسبت به آن واکنش نشان داد.

ديدار تيم هاي ملي بسكتبال ايران و چين

به گزارش همشهری آنلاین، در متن بیانیه فدراسیون بسکتبال آمده است: مسابقات سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا طی روزهای گذشته براساس جدول زمانی این مسابقات در جنوب و غرب آسیا برگزار شد، همانگونه که همه کارشناسان ورزش بسکتبال مطلع هستند ایران به همراه کشورهای لبنان، عراق، یمن، فلسطین، اردن و سوریه در گروه غرب آسیا قرار گرفته است.

این مسابقات با توجه به گروه‌بندی‌هایی که صورت گرفته، تحت عنوان مسابقات واسل گلف در همه کشورهای میزبان برگزار می‌شود و تبلیغات محیطی زمین مسابقات نیز برهمین مبنا طراحی و جانمایی می‌شود.

در مسابقات این دوره به‌منظور پرهیز از هرگونه برخورد سیاسی با موضوع خلیج فارس عنوان کلی گلف استفاده شده است و نکته مهم دیگری که باید در این‌خصوص خاطر نشان کرد آن است که ایران در گروه مربوط به گلف حضور ندارد و مسابقات گروه مذکور در سایر کشورها و با حضور تیم‌های جنوب آسیا برگزار می‌شود.

بدون شک هر یک از اعضای هیات رئیسه فدراسیون بسکتبال و تمامی بازیکنان این ورزش در ایران نسبت به هرگونه تحریف در واژه خلیج‌فارس حساسیت فراوان دارند، علی‌رغم استفاده واژه مذکور، فدراسیون بسکتبال ایران در این دوره از مسابقات و در راستای سیاست‌های وزارت خارجه و وزارت ورزش و جوانان جمهوری اسلامی ایران طی نامه رسمی به فدراسیون بسکتبال آسیا متذکر شد که باید واژه‌خلیج فارس در تبلیغات محیطی زمین مسابقات استفاده شود.

در پایان تاکید می‌شود که ایجاد حواشی نمی‌تواند فدراسیون بسکتبال را از مسیر گسترش این ورزش مورد توجه جوانان این مرز و بوم بازدارد و کماکان اعضای هیات رئیسه و همه مسئولان فدراسیون بسکتبال در سراسر کشور هم و غم خود را جهت کشف استعدادهای درخشان و رشد و توسعه کمی و کیفی آن مصروف خواهند داشت.

کد خبر 736680
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha