یکشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۵
۱ نفر

یکی از زیباترین بناهای مقبره شهدا تا پایان بهمن‌ماه در منطقه ۴ ساخته می‌شود. این بنای هشت‌ضلعی با ارتفاع ۶ متر که دهمین یادمان مقبره‌الشهدا در شمال شرق تهران است، در بوستان مجیدیه واقع شده.

مقبرالشهدا

به گزارش همشهری آنلاین، خبر را معاون فنی و عمرانی شهردار منطقه ۴ اعلام کرده و در ادامه مشخصات فنی و مراحل پیشرفت پروژه را این‌طور شرح داده:‌ «بنای یادمان شهدای گمنام به مساحت ۲۴۴ متر مربع با ارتفاع ۶ متر است و در نمای این بنا کاشی هفت‌رنگ چاپی و آجر قزاقی به کار رفته است.»

به گفته «نادر حیدرزاده»، المان شهدای بوستان مجیدیه، دهمین مقبره شهدا در این منطقه است و پیش از این در بوستان‌های الغدیر، پلیس، دانشگاه علم و صنعت، دانشگاه شهید عباسپور و ... یادمان مقبره‌الشهدای گمنام نصب شده است. به نظر می‌رسد مسئولان شهری به ساخت المان مقبره شهدای گمنام توجه ویژه‌ای دارند، چون طراحی این المان ۳ سال پیش از طریق فراخوانی به مسابقه گذاشته شده بود. در این فراخوان که با همکاری ۶ دانشگاه برتر و سازمان مشاور فنی مهندسی شهر تهران در ۲ مرحله برگزار شد، پس از داوری در نهایت یک طرح با عنوان طرح برتر انتخاب و برای اجرا معرفی شد.

کد خبر 736559

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha