به بهانه فرا رسیدن سالگرد شهادت نواب صفوی، برای آشنایی با شخصیت این مبارز انقلابی و یارانش نمایشگاه عکس نوشته با عنوان« فداییان اسلام » در نگارخانه مهر فرهنگسرای انقلاب اسلامی به روی دیوار رفت.

بهاره خسروی

همشهری آنلاین، «سیدمجتبی میرلوحی» معروف به نواب صفوی از روحانیان شیعه و بنیانگذار جمعیت فدائیان اسلام بود و از پیشتاز مبارزات مسلحانه علیه حکومت پهلوی بود.بامطرح شدن «احمدکسروی» از نویسندگان بنیانگزار جنبش سیاسی اجتماعی با هدف ساختن یک «هویت ایرانی سکولار»برای مبارزه تفکرات این نویسنده راهی تهران شدو مبارزات مسلحانه اش را از سرگرفت. قتل احمدکسروی، عبدالحسین هژیر،علی رزم‌‎آرا و حسین علاء ازجمله فعالیت‎‌های سیاسی و مبتنی بر عقاید مذهبی نواب صفوی و فدائیان اسلام به شمار می رود. به همین بهانه برای آشنایی نسل جدید با اندیشه‌های این مبارز انقلابی نمایشگاه عکسی تدارک دیده شد.
به گفته « حمیده آقابابایی» رئیس روابط عمومی فرهنگسرای انقلاب اسلامی، در این نمایشگاه ٣٢ تابلو عکس نوشته ازبیوگرافی ومبارزات نواب صفوی روحانی شیعه و بنیانگذارو رهبر جمعیت فداییان اسلام و از پیشتازان مبارزه مسلحانه علیه حکومت پهلوی برای معرفی این شخصیت مبارز انقلابی درنگار خانه مهر به نمایش در آمده است.

رئیس روابط عمومی فرهنگسرای انقلاب اسلامی از علاقه‌مندان برای تماشای این نمایشگاه دعوت کرد تا ٧ بهمن ماه جاری به نشانی‏‏، بزرگراه نواب صفوی، ابتدای خیابان کمیل شرقی مراجعه یا برای کسب اطلاعات بیشتر با تلفن ۵۵٤٠٨٤٧٠ تماس بگیرند.

کد خبر 736551

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha