رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به جمع‌آوری پل حافظ گفت: مابقی پل‌های فلزی تهران نیز به اندازه‌ای فرسوده هستند که قابلیت تعمیر آنها نیست و همچنین کاربرد ترافیکی هم ندارند که حتماً در مورد بودن یا نبودن سایر پل‌ها تصمیم‌گیری خواهد شد.

پل حافظ

به گزارش همشهری آنلاین، جعفر تشکری هاشمی در رابطه با تعیین تکلیف جمع آوری پل حافظ، با بیان اینکه این پل و چهار پل فلزی دیگر در شهر تهران قبل از انقلاب اسلامی ساخته شدند، اظهار کرد: این پل های فلزی مناسبتی و برای استفاده در کوتاه مدت پیش بینی و ساخته شده بودند.

او با بیان اینکه پل‌های فلزی تهران به دلیل گذشت زمان دچار فرسودگی زیادی شده‌اند، افزود: تعمیر و نگهداشت این پل‌ها بسیار هزینه بر است و اگر بخواهیم یک پل جدید را احداث کنیم حتما می‌توانیم با هزینه‌ای بسیار کمتر این کار را انجام داده و این برای شهر مقرون به صرفه تر خواهد بود.

تشکری هاشمی با تاکید بر اینکه سازه پل حافظ دچار فرسودگی بسیاری شده است به گونه ای که تعمیر آن اساسا توجیه درستی را به دنبال ندارد، ادامه داد: بررسی‌ها و مطالعات انجام شده نیز نشان می‌دهد که پل حافظ -طالقانی توجیه ترافیکی نداشته و به نظر می‌رسد با جمع آوری پل و نصب چراغ زمان دار، بار ترافیکی منطقه رفع خواهد شد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به این موضوع که جمع آوری این پل در برنامه‌های اولویت دار معاونت فنی شهرداری تهران قرار گرفته است، در خصوص وضعیت سایر پل‌های فلزی پایتخت، اظهار کرد: اگر بررسی‌ها نشان دهد که مابقی پل‌های فلزی تهران آنقدر فرسوده هستند که قابلیت تعمیر آنها نیست و همچنین کاربرد ترافیکی هم ندارند، حتما در مورد بودن یا نبودن سایر پل‌ها تصمیم گیری خواهد شد.

کد خبر 736218
منبع: خبرگزاری شهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha