یک مدیر شهری درباره مسدود شدن راه وزش باد تهران، افزایش ترافیک بزرگراه آزادگان و اثرات زیست محیطی منفی بر شهر با تکمیل ساخت بازار سنگ در اسلامشهر هشدار داد.

بازار سنگ اسلامشهر

به گزارش همشهری آنلاین، محمدجواد خسروی، ‌شهردار منطقه ۱۸ در مورد جزئیات احداث بازار سنگ اسلامشهر در حریم منطقه ۱۸ گفت: بازار سنگ اسلامشهر به مساحت ۱۷ هکتار در اراضی کشاورزی حریم شهر تهران در حال ساخت است.

او با بیان اینکه در سال ۹۸ حسب دستور فرمانداری اسلامشهر و پیگیری شهرداری اسلامشهر تمام سنگ بری‌های سطح شهرستان را برای انتقال به این بازار سنگ ۱۷ هکتاری بسیج کردند، تصریح کرد: در نظر دارند که در این بازار سنگ که به نام سنگ شهر اسلامشهر شهرت دارد تمام سنگ‌بری‌ها را کنار هم جمع کنند.

خسروی با تاکید بر اینکه شهرداری منطقه ۱۸ در این مدت سعی کرده که جلوی فعالیت بازار سنگ اسلامشهر را بگیرد، گفت: اما در دو ماه اخیر مجددا ساخت این بازار سنگ آغاز شده است.

کوران مشکلات به سمت تهران

شهردار منطقه ۱۸ با بیان اینکه این بازار سنگ در حریم شهر تهران واقع شده است و در مجاورت بوستان ۴۳ هکتاری آزادشهر واقع شده، افزود: ما جلوی ساخت و ساز این بازار سنگ را که در حریم شهر تهران است گرفتیم و حتی با دادستانی اسلامشهر نیز جلسه گذاشتیم اما با توجه به مجوزاتی که از شهرداری اسلامشهر گرفتند دادستانی ورود جدی نکرده است.

این مدیر شهری با تاکید بر اینکه این اراضی ۱۷ هکتاری که قرار است بازار سنگ در آن ساخته شود تنها تنفس‌گاه و کریدور وزش باد در جنوب تهران است، گفت: با توجه به مشکلات زیست محیطی و آلودگی هوایی که این روزها با آن مواجه هستیم مطمئن باشید که در آینده نزدیک در صورت ساخت و فعالیت این بازار سنگ شاهد کوران مشکلات به سمت شهر تهران خواهیم بود. چرا که ۱۷ هکتار سنگ‌بری جلوی بادهای تهران را می‌گیرند و این در حالیست که بوستان ۴۳ هکتاری آزادشهر نیز بر اثر فعالیت سنگ بری‌ها از بین خواهد رفت.

نابودی پارک ۴۳ هکتاری آزادشهر

خسروی با تاکید بر اینکه بر اساس قانون، متولی حریم تهران شهرداری تهران است و مسئولان اسلامشهر نمی‌توانند به خودشان مجوز دهند که در حریم یک شهر دیگر ساخت و ساز کنند، اظهار کرد: هشدار می‌دهم که با ساخت این بازار سنگ نه تنها راه تنفس تهران در جنوب از بین می‌رود بلکه پارک ۴۳ هکتاری آزادشهر نیز نابود خواهد شد.

وی افزود: مکاتباتی با دادستان اسلامشهر، فرمانداری تهران و اعضای شورای شهر داشتیم، گفت: همچنین ساخت این بازار سنگ سبب افزایش ترافیک در اتوبان آزادگان خواهد شد و جالب است که در حریم شهر تهران در حال ساخت بازار سنگی هستند که قطعا جاذب سفر است و ترافیک را افزایش می‌دهد، اما مصوبه شورای ترافیک تهران را ندارد.

شهردار منطقه ۱۸ در خصوص آخرین وضعیت ساخت بازار سنگ اسلامشهر در حریم تهران گفت: در حال حاضر در حال قطعه بندی و دیوارکشی هستند و ما چندین مرتبه جلوی فعالیت آنها را گرفته و حتی با آنها درگیر شدیم و کارمان به دادستانی کشید.

خسروی با اشاره به اینکه نمی‌توانند در حریم شهر تهران و در زمین‌های کشاورزی پایتخت بازار سنگ بسازند، گفت: از مسئولان ذیربط درخواست می‌کنیم که قبل از آنکه این بازار سنگ به یک معضل زیست محیطی و ترافیکی برای جنوب تهران تبدیل شود، فکری به حال آن کنند.

کد خبر 736095
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 4
  • نظرات غیرقابل انتشار: 11
  • IR ۰۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
    11 1
    فرمانداري تهران چه می‌کند؟
  • IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
    6 0
    اقایان شهرداری منطقه 18 تهران این شلوغه لطفا تکلیف خط 11 مترو راه اندازی بکنید ازش استفاده شه خسته شدیم از ترافیک