در گذشته موارد زیادی را دیده بودیم که ساعت‌ هوشمند اپل جان مردم را نجات داده است، اما در یک اتفاق جدید در استرالیا، ساعت یک مربی منجر به زنجیره‌ای از اتفاقات شد.

ساعت اپل

به گزارش همشهری آنلاین، مربی یک باشگاه ورزشی موی تای در استرالیا به طور تصادفی از طریق سیری، تماس اضطراری را برقرار کرد.

جیمی آلین، مربی ۳۴ ساله موی تای و بوکس، به طور تصادفی سیری را در اپل واچ سری ۷ خود فعال کرد و در حالی که مشغول آموزش شاگردانش بود با اورژانس تماس گرفت!

سیستم دستیار شخصی هوشمند اپل، صدای آلین را شنید که ترکیبی از اعداد «۱-۱-۲» را فریاد می‌زد و می‌گوید: «ضربه خوبی بود» (Good Shot). در این میان باید توجه داشته باشید که ترجمه این عبارت می‌تواند، «شلیک خوبی بود»، نیز باشد!

شماره کمک‌های اضطراری در استرالیا، ۱۱۲ است و اگر این شماره با مثلا عبارت «ضربه خوبی بود» همراه شود، خدمات اورژانس به طور خودکار درخواستی را از شما خواهد داشت که در آن نشان از نیاز به کمک دیده می‌شود!

لحظاتی پس از آن، نزدیک به ۱۲ افسر پلیس به محل حادثه رسیدند، اما دریافتند که حال جیمی کاملاً خوب است!

جیمی در حالی که اولین شاگرد خود را در آن روز آموزش می‌داد، یک افسر پلیس را دید که وارد ورزشگاه شد. جیمی ماجرا را به یک خبرگزاری استرالیایی این گونه گفت: «شنیدم شخصی وارد شد و به اطراف نگاه کردم و متوجه شدم که یک افسر پلیس است. گفتم، سلام رفیق، می‌توانم به شما کمک کنم؟»

او افزود: «سپس در دقیقه بعد حدود ۱۵ افسر از جمله افراد مخفی با چندین آمبولانس در جلوی باشگاه پارک کرده بودند. همه آنها وارد شدند و من گفتم چه خبر است؟ یکی از آنها پرسید که جیمی اوری یا نامی شبیه به این،کیست و من گفتم، من جیمی آلین هستم.»

جیمی مطلع شد که با وجود اینکه تلفن همراه نزدیکش نبوده، یک تماس اضطراری برقرار کرده است. این برای او غیرممکن به نظر می‌رسید، اما وقتی شماره‌های گرفته شده خود را بررسی کرد، تماسی با ۱۱۲ و یک پیام صوتی از آمبولانس NSW دریافت کرد که در آن خدمه و افسران اعزام شده بودند.

بیشتر بخوانید:

جیمی تشکچه‌هایی را برای شاگردان خود نگه داشته بود و فشار ضربه آنها به روی آن به مچ دستش منتقل شده و سیری را فعال کرده بود!

کد خبر 736093

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
    0 0
    قابل توجه نیروهای امدادی در کشور گینه بیسائو !!!! برای کشور خودمون نه !!!