چهارشنبه ۲ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۸:۱۷
۰ نفر

گروه حوادث: مرد جوانی که به خاطر ترس از آمپول از یک بیمارستان بیماران روانی گریخته بود، بعد از تهیه یک اسلحه قلابی و باتوم، خود را مامور پلیس معرفی کرده برای مردم مزاحمت ایجاد می‌کرد.

صبح جمعه گذشته ماموران کلانتری 135 آزادی در جاده مخصوص کرج، متوجه مرد جوانی شدند که فریاد می‌زد مامور پلیس است و سرنشینان یک خودروی دوو از او زورگیری کرده‌اند.
ماموران بعد از شنیدن ادعا‌های مرد جوان به تعقیب خودروی دوو پرداختند و این خودرو را که هنوز از محل حادثه دور نشده بود، متوقف کردند.

وقتی در بررسی‌های پلیسی مشخص شد که همه سرنشینان این خودرو مسافر هستند و به خاطر ترس از مرد جوانی که به روی آنها اسلحه کشیده است فرار کرده‌اند، ماموران به سراغ مرد جوانی که ادعا کرده بود پلیس است برگشتند و به تحقیق از او پرداختند.

در حالی که این مرد هیچ کارت شناسایی همراه نداشت و رفتار عجیب و غریبی از خود نشان می‌داد ماموران به بازرسی بدنی وی پرداختند و در این میان یک اسلحه قلابی، یک باتوم و یک چراغ قوه از مرد جوان کشف کردند.

مرد جوان بعد از انتقال به اداره پلیس در جریان بازجویی‌ها ادعای عجیبی را مطرح کرد: «اسلحه و باتوم را پیدا کردم و بعد از آن سوار خودروی دوو شدم تا به خانه‌ام بروم اما وقتی سرنشینان خودرو با تعجب به من نگاه کردند، من هم نور چراغ قوه‌ام را در چشم آنها انداختم و با اسلحه‌ام آنها را تهدید کردم ولی بعد از پیاده شدن من از خودرو، آنها پا به فرار گذاشتند.»

همین ادعای عجیب باعث شد مرد جوان به دستور قاضی حسنی - بازپرس شعبه 11 دادسرای ناحیه5 تهران - برای بررسی سلامت روانی‌اش به پزشکی قانونی فرستاده شود. متخصصان این سازمان نیز بعد از معاینه پلیس قلابی، او را یک بیمار روانی تشخیص دادند و در گزارشی به بازپرس پرونده نوشتند: درصورتی‌که مرد جوان درمان نشود برای خود و دیگران خطرات زیادی ایجاد خواهد کرد.

گزارش پزشکی قانونی در حالی روی میز بازپرس پرونده قرار گرفته بود که ادامه بررسی‌های پلیسی نیز نشان می‌داد این مرد جوان مدتی در چند بیمارستان روانی بستری بوده است اما هر بار به خاطر ترس از آمپول از بیمارستان فرار کرده است.

با مشخص شدن این موضوع، قاضی حسنی دستور داد متهم به یک مرکز درمانی اعزام و در آنجا بستری شود.

کد خبر 73606

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز