شورای شهر شیراز برای رفع کمبود ذخایر خونی در این شهر اقدام به ایجاد ایستگاه دریافت خون در محلات محروم این شهر از جمله محله دهپیاله کرد.

اهدای خون

به گزارش همشهری آنلاین، مراجعات مردمی برای اهدای خون پس از آغاز فصل  های سرد کاهش یافته و این موضوع در چند نوبت سبب پایین آمدن ذخایر خون شهر شیراز در پاییز شده بود.

با کاهش بی سابقه دما در اواخر دی ماه مسئله کمبود ذخایر خون در شهر شیراز و استان فارس به نقطه بحرانی رسید و به گفته مدیرکل انتقال خون فارس در سه گروه خونی A+  B+ Oمنفی شرایط فوق بحرانی است، به طوری که ذخایر استان تنها برای سه روز کافی است.

اعلام نیاز سازمان انتقال خون سبب شد دستگاه های مختلف برای حل این موضوع حیاتی به فراخور توان خود اقدام کنند.

شورای اسلامی شهر شیراز از جمله این ارگانهاست که با درک مسئولیت اجتماعی خود تصمیم به برپایی ایستگاه دریافت خون گرفت اما شگفت آنکه محلات محروم و ضعیف که اعضای شورا از کیفیت زندگی آنان به خوبی آگاه هستند برای اهدای خون انتخاب شدند.

از میان چندین کمیته‌ و کمیسیون‌ شورا، کمیته محرومیت زدایی اقدام به برپایی ایستگاه انتقال خون در محله دهپیاله و خون گیری از مردم محروم این منطقه کرده است.

این موضوع کج سلیقگی است یا باز هم بی خبری از حقیقت های اجتماع؟

مدتهاست به نظر می‌رسد پشت تصمیمات شورا هیچ پشتوانه فکری و تحلیلی وجود ندارد، هنوز سرانجام گوشی های گرانقیمت روشن نشده و اینکه کدام عضو شورا یا مدیر شهرداری آن را تملک کرده مشخص نیست که شورا بار دیگر با تصمیمی بدون در نظر گرفتن حقایق جامعه جنجال به پا کرد.

رضا جاویدی، معاون ارتباطات و مدیر روابط عمومی شهرداری شیراز در پاسخ به سوالی مبنی از وجود نشان شهرداری شیراز در ذیل تبلیغات این طرح اعلام بی‌خبری کرد و گفت: شهرداری شیراز نقشی در اجرای این برنامه ندارد.

کد خبر 735874
منبع: فارس

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha